VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Bewitched
#1131915
Guys and girls,

Ik heb een tijd nu een golf 3 en na aanschaf helemaal vol getankt.
Nu had ik vanochtend nog ongeveer een kwart tank volgens de meter(net iets onder de kwart streep) en ging de benzine warning lampje branden.

Is dit normaal en dat hij dan gaat knipperen als hij bijna leeg is?

Ik heb dit namelijk niet bij mijn golf 2 meegemaakt namelijk.

mvg,
Stanford
Gebruikersavatar
door hawkeye
#1131953
De benzinemeter van een Golf 3/Vento is erg onnauwkeurig, wanneer je wilt weten hoeveel liter er nog in de tank zit, gebruik je de dagteller, van welk bouwjaar is je Golf, ik heb geen knipperend lampje (1993)
Gebruikersavatar
door Bewitched
#1132058
Hawkeye mijn golf is van 1992,toen ik hem vol gooide gaf de tank dat wel aan maar iets onder de streep van de laatste kwart ging het lampje branden en niet knipperen.
Gebruikersavatar
door Gateway
#1132328
Bewitched schreef:Hawkeye mijn golf is van 1992,toen ik hem vol gooide gaf de tank dat wel aan maar iets onder de streep van de laatste kwart ging het lampje branden en niet knipperen.
ik heb een golf 3 van 1994, en me broertje 1 van 1993, en deze hebben dat niet
Gebruikersavatar
door Bewitched
#1132539
Hawkeye,
het lampje zit in de dasboard onder bij de meters en niet in de brandstofmeter zelf.
Je hebt daar ook de lampjes voor je oliepijl,accu etc.

Maar het kan misschien een sensor fout zijn of zo iets.
Gebruikersavatar
door Bewitched
#1132989
Yep,

dat is de tellerbak die ik heb in mijn auto,alleen mijn toerenteller gaat tot 5000 rpm als ik me niet vergis of er is een verkeerd wit tellerplaat geplakt,haha.

Maar idd daar waar aangegeven op de link zit dat benzine waarschuwings lampje.
Is dit standaard bij een 1992 golf gti 8v? 8)
Gebruikersavatar
door Bewitched
#1133072
Yep Hawkeye,sorry ik wist niet dat er verschillende dashboarden zijn.

Maar kan het een fout zijn in de sensor dat hij al gaat branden als er nog een kwart ongeveer in de tank zit?

Zou je zo iets kunnen checken in je boordcomputer? 8)
Gebruikersavatar
door Bakker1982
#2833690
Even oude topic omhoog halen wat betreft de benzine meter en liters ?.

Ik had nog ecen gegoogled hoeveel liter per streep is van de meter maar kon ik niets over vinden waardoor ik alleen op deze topic stuite.

Ik had gisteren de meter bij mijn bora op het witte streepje naast het rode staan en dacht ik tank wel als ik thuis ben moest nog 70km Maar eenmaal op de A7 wilde ik een auto inhalen en trok ik even vlot door van 130 naar 140 maar toen houde de auto enorm in net of die hem smoorde. Dus maar afgeremd en weer achter de auto gedoken en zo doorgereden met 130 tot de eerste beste pomp en daar even 30 liter getankt. Toen zat die op 2de streepje naar de helft. En toen weer de A7 op en toen kon ik weer rijden als van ouds zelf even stukje proberen vlot door te trekken naar 160 maar nergens geen last meer van gehad heb heel stuk zo door kunnen rijden tot de ring van Groningen, moest nog 65 km ongeveer tot huis maar de hele tijd kon ik mooi door trappen zonder problemen. Zal dit te maken kunnen hebben dat de brandstof te weinig was of zal het iets anders zijn ? Verder geen foutmelding of lampjes die gingen branden.

Met vriendelijke groet,

Bakker
door Mari
#2833694
Kan zijn dat je auto, om welke reden dan ook, in noodloop is gegaan... bij het tanken heb je de auto van contact gehaald, daarmee mogelijk de noodloop zogezegd "gereset"... uitlezen is het advies om te zien of je dan wat wijzer wordt.
Gebruikersavatar
door Bakker1982
#2833701
Zojuist de auto even uitgelezen geeft in eerste instantie geen foutmeldingen maar als ik wat dieper ga dan vind ik 2 codes de 00532 en 16804 en daar onder staat ook iets met text en de code P0420 en die P0420 zit er al een jaar of 4 in die komt om de zoveel week eens voorbij dan gaat mm lampje branden maar na reset is die weken weer weg. Is die bij vorige eigenaar ook al een paar keer voor na de garage geweest maar die konden daar de oorzaak ook niet van vinden maar kon geen kwaaden kregen tip dat ze V-Power moesten tanken maar die code blijft komen. Ook ik tank sinds ik de auto heb alleen v-power. Verder kon ik nieta geks vinden.
Zal even foto's er bij plaatsen wat de tool aangaf.
Mari schreef: 15 jun 2021 07:34 Kan zijn dat je auto, om welke reden dan ook, in noodloop is gegaan... bij het tanken heb je de auto van contact gehaald, daarmee mogelijk de noodloop zogezegd "gereset"... uitlezen is het advies om te zien of je dan wat wijzer wordt.
Bijlagen:
20210615_110050.jpg
20210615_110050.jpg (1.13 MiB) 587 keer bekeken
20210615_110224.jpg
20210615_110224.jpg (1.67 MiB) 587 keer bekeken
navigatie MIB2

Iemand enig idee of er dit jaar nog een update kom[…]

Koppelings pedaal blijft soms hangen

Zou kunnen maar zou toch ook de slave cilinder kun[…]

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk