VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#1174179
Dat het even duurt om uit te vinden wat het is vind ik niet erg. Dat dat geld kost is logisch.
Ik vind het vervelend als er allerlei nieuwe onderdelen opgeschroefd worden wat achteraf dan niet het euvel bleek te zijn.
Het zou mooi zijn als het in 1 keer zichtbaar is wat het trillen veroorzaakt.
#1206551
Dit topic maar eens opschudden ;)

Mijn stuur trilt nog steeds tussen de 90 en 125 km/h.

Op bepaalde snelwegen/afsvaltsoorten is het minder....

Iemand misschien een idee? Garage wil mijn auto wel maken, maar heeft hem dan een paar dagen nodig om alles te proberen. Heb ik niet echt zin in ivm bijkomende kosten.

Wil het in 1 keer laten maken voor een redelijke prijs.
#1208613
hoi ik zat je verhaal door te lezen en 1 optie kwam ik niet tegen.
Je remschijven zijn vanaf de fabrikant ook uitgebalanceerd. Dit kunnen ze doen door er een hapje uit te vrezen of van die klemmetjes te plaasten. Misschien dat hier je probleem zit.

Als het probleem niet in je wielen zit dan zit het in de aandrijflijn. Remschijven zijn het meest waarschijndelijke, maar je aandrijfas kan het probleem ook veroorzaken. Met een scooter kunnen ze inderdaad de heleaandrijflijn uitbalanceren.
Bij 4x4 auto's komt dit ook vaak voor. Dan balanceren ze de as door middel van gewichtjes op de aandrijfas te lassen.

Nog een optie: laat je wielen eens uit balanceren bij een ander bedrijf.

Waneer is je probleem nu precies onstaan?
#1208997
Hoeveel km heeft je golf eigenlijk gelopen?
Hoor je de homokineet ook tikken als je door een bocht gaat met een bepaalde snelheid?
Heeft de aandrijfas ooit een tik gehad?
En heeft de aandrijfas nog een trillingsdemper er op?

Laatst heb ik eens gevraagd of ze bij mijn golf 2 de wielen en alle meuk AAN de auto zouden willen uitbalanceren.. werd nogal moeilijk over gedaan bij verschillende garages!
Heeft iemand daar ervaring mee?
#1209624
Ik heb een aantal reparaties tegelijkertijd laten uitvoeren. Koppeling en remschijven o.a. Waarschijnlijk is hierna het trillen ontstaan.
Ik vond het vreemd dat de garage de aandrijfassen los heeft gehad toen de koppeling is vervangen. Daarom moest de auto is na de reparatie worden uitgelijnd :shock:

Ik hoor niets raars als ik met maximale stuuruitslag rij. Mijn Golf heeft (pas) 180.000 km gereden.
#1209929
Hebben ze de boel dan wel weer goed gecentreerd? En dan de motor met v-bak?
Ze moeten de bak er namelijk afhebben om bij de koppeling te kunnen.. Dus moeten ze de aandrijfassen ook even los maken..
#1210812
Net terug van de bandenboer (Profile) waar ze mijn wielen onder de auto hebben gebalanceerd.

Op de terugweg heb ik een stukje snelweg gereden en ik denk dat het trillen (helemaal of zo goed als) weg is!

Goede gasten bij de Profile. De auto stond op een brug waar de voorwielen los konden draaien. Rond de 110 km/h op de teller kon je mooi de trilling in het stuur zien. Hierna met dat apparaat de wielen gebalanceerd in alles met elkaar een half uurtje.

Ben tevreden zo ;)
#1213027
dkeune schreef:maar als je nu een je wiel eraf haalt? is het dan van belang dat ie exact hetzelfde terug geplaatst word?
Das precies waarom ik geen wielen onder de auto gebalanceerd wil hebben, blijkbaar is er iets met de aandrijflijn/auto aan de hand, dit word nu gemaskeerd.

Jos.
navigatie MIB2

Iemand enig idee of er dit jaar nog een update kom[…]

Koppelings pedaal blijft soms hangen

Zou kunnen maar zou toch ook de slave cilinder kun[…]

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk