- 21 aug 2009 22:03
#1184101
Tja, zo volgen de problemen zich op, van het ene probleem duik ik in het volgende, maar goed, het houdt je van straat!
Vorig jaar hoorde ik af en toe wat gepiep bij de ruitenwissers, maar kon niet precies inschatten waar dit wegkwam. Toen ik 2 maanden geleden een V6 erbij kocht en de ruitenwissers aan deed, zat ik wel ff te kijken, wat een wissnelheid, wel 2 maal zo snel dan die van mijn TDI.
En vorige week gebeurde het, de wissers van mijn TDI bleven rechtop staan <)13 , dus het hele spulletje met de hand naar beneden gedrukt en daarna nogmaals geprobeerd. Hij ging toen wel weer terug naar z'n rustpositie, dus gelijk de zekering er maar uitgehaald, want ik heb geen zin in een doorgebrande ruitenwissermotor.
Vandaag dus maar even het spulletje losgehaald en gedemonteerd:

De 3 boutjes eruit gehaald, motortje afgekoppeld en toen viel me op dat er bovenop wat speling zit, hoort dit zo?


Het middendeel zag er goed uit, alleen de conische delen waar de wissers op gemonteerd zitten vertoonden wat corrosie, met name de linkerkant.


De rechterkant had ik met een beetje kruipolie zo los (klemringetje + rubbertje eerst ff verwijderd), alleen de linkerkant zit muurvast. Ik heb er flink wat kruipolie op gespoten, dus hopelijk krijg ik deze kant morgen ook los.
Nu is mijn vraag: moet dat moertje, zichtbaar op foto 2 en 3, er ook af om alles uit elkaar te halen? Verder wil ik daarna alle roest verwijderen en waar nodig de boel glad schuren. Als ik alle draaiende delen daarna insmeer met kopervet, blijft het wissersysteem dan de komende jaren goed functioneren of gaat dit niet langdurig werken?
Alvast bedankt voor de reacties!
grtx, Robert.

Vorig jaar hoorde ik af en toe wat gepiep bij de ruitenwissers, maar kon niet precies inschatten waar dit wegkwam. Toen ik 2 maanden geleden een V6 erbij kocht en de ruitenwissers aan deed, zat ik wel ff te kijken, wat een wissnelheid, wel 2 maal zo snel dan die van mijn TDI.

En vorige week gebeurde het, de wissers van mijn TDI bleven rechtop staan <)13 , dus het hele spulletje met de hand naar beneden gedrukt en daarna nogmaals geprobeerd. Hij ging toen wel weer terug naar z'n rustpositie, dus gelijk de zekering er maar uitgehaald, want ik heb geen zin in een doorgebrande ruitenwissermotor.

Vandaag dus maar even het spulletje losgehaald en gedemonteerd:

De 3 boutjes eruit gehaald, motortje afgekoppeld en toen viel me op dat er bovenop wat speling zit, hoort dit zo?


Het middendeel zag er goed uit, alleen de conische delen waar de wissers op gemonteerd zitten vertoonden wat corrosie, met name de linkerkant.


De rechterkant had ik met een beetje kruipolie zo los (klemringetje + rubbertje eerst ff verwijderd), alleen de linkerkant zit muurvast. Ik heb er flink wat kruipolie op gespoten, dus hopelijk krijg ik deze kant morgen ook los.
Nu is mijn vraag: moet dat moertje, zichtbaar op foto 2 en 3, er ook af om alles uit elkaar te halen? Verder wil ik daarna alle roest verwijderen en waar nodig de boel glad schuren. Als ik alle draaiende delen daarna insmeer met kopervet, blijft het wissersysteem dan de komende jaren goed functioneren of gaat dit niet langdurig werken?

Alvast bedankt voor de reacties!
grtx, Robert.
