VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene VW Tuning & Styling topics
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door bobbob
#2698033
Schroefset blijft redelijk comfortabel als je niet te ver zakt. Als je plat gaat, gaat alles stuiteren. Al zit er wel veel verschil tussen hoe erg stuiteren. Als je redelijk goed veergedrag wilt hebben moet je goeie set halen.

Ben benieuwd of het staat.
Luc1977 schreef:Is alleen de vraag of ik dikke of dunne veerpoten heb. Hoe kan ik dat achterhalen?
Dat is toch pas bij MK5 zo? Bij MK3 is er geen verschil voor zover ik weet...
Gebruikersavatar
door Klamath
#2715740
Michiel16Vmk2 schreef:Tim dat maakt toch helemaal niks uit voor de veerpoot ;)

Bij vaste verlagingen word er wel onderscheid in gemaakt. :P Mja, dat zal wel met 't gewicht oid te maken hebben.


Heb nu iig een Koni schroefset. Super blij mee. Behoorlijk stug, maar om het rustpositie is die toch redelijk soepel. De Progresieve veren doen op klinkerwegen etc iig erg goed. :mrgreen: Die set is dan ook zeker een blijvertje.
#2715742
Heb nu een H&R Rebound 80 en ik wil NIETS anders meer... :?

Ze zijn inderdaad niet goedkoop maar had ik het eerder geweten kocht ik het al langer... :roll:

Reed hiervoor op weitec en dat reed voor geen meter vond ik! Je kon goed laag maar daar stopte het dan ook :roll:

Nu die H&R kan nog lager en rijd gewoon ongelooflijk... set heeft wel 1199 Euro gekost maar men weitec koste in de tijd toch ook 650 Euro(wat in mijn ogen toch ook niet goedkoop is) :?

Ook al is het geen dagelijkse wagen klaag ik niet dat ik zoveel gespendeerd heb aan een schroefset...
door GEENGTI
#2716463
Eens, overigens rijd ik wel op Weitec en klaag niet. Rijd stukker beter dan mn V-maxx setje. Heb in het verleden ook een H&R schroefset gehad en dat reed inderdaad erg goed.

Iemand hier ervaring met KW Ultralows?
#2719852
mijn sjaak schroefset zit nu een kleine 4jaar onder mn golf en heb er nu 120.000km mee gereden. heb een keer set versteld en verder nooit naar omgekeken. nu heb ik een hulpveer kapot en een van de voorste dempers lek.

al met al vind ik het een goede schroefset voor het geld. en ga van het zomer een nieuwe aanschaffen.
#2744287
Heren,

Ik heb al wat topics doorzocht maar kon niet echt vinden wat ik zoek.

Ik wil een budget schroefset onder mijn mk3 (gti) maar hoor en lees veel verschillende verhalen
De één zegt dat sjaak setjes slecht zijn, we ander zegt dat ze perfect zijn voor dat geld.
Sommigen zeggen dat ik beter een setje van een polo kan nemen omdat ik dan lager kan, we ander zegt dat ik toch niet heel laag kan met mijn velgen.

Mijn vraag is dus: welke set is goed (prijs, kwaliteit en comfoor) en dan van een golf of een polo en welke polo dan?

Golf mk3 dus met 8j et37 voor en 9j et32 achter.
banden zijn aardig getrokken..
#2744293
Ben tot nu toe tevreden over de set van Sjaak , redelijk comfort al is het sinds ik behoorlijk diep ligt natuurlijk een stuk minder als toen ik ging uitlijnen en ging keuren op brug hoogte.

En volgens mij kunnen die setjes ook dieper dan de gemiddelde set , volgens mij als je polo set pakt moet je die van een 6N pakken maar of het dan niet te laag wordt is een 2e.
Heb bij de cabrio nog 2,5cm draad voren over en uit m`n hoofd gezegd 4cm draad achter en is toch al redelijk laag

Afbeelding

Kan nog wel dieper maar dan moet ik 20mm spoorplaten pakken en ben bang de modderkuip eruit halen want die raakte ik al toen ik een halve centimeter lager stond.
Nu is het goed rijdbaar alleen bij een echte kuil raak ik nog wel eens wat in m`n wielkuip maar das te overzien :mrgreen:
#2744312
Ik ben van m`n Ring tijd uiteraard alleen maar kwaliteit gewend ( Bilstein ) en vaker meegereden met kwaliteit ( vaak intrax ) maar om nu budget setjes gelijk neer te zetten als rommel is natuurlijk wat overdreven
Dat een instap set weinig toevoegd aan wegligging dat is een feit en dat het stugger is dat is ook een feit maar als je iets rommel noemt dan denk ik toch al vlug dat het gaar is na 500km of dat er totaal niet meer te rijden is.
Voor de cabrio zocht ik iets wat rijdbaar is en het hoeft niks toe te voegen aan wegligging aangezien het een cruiser is nou dan is z`n setje van Sjaak toch helemaal niet gek denk ik zelf
Als je echt comfort wilt dan werkt een intrax set van 2500+eur ook niet dan moet je gewoon origineel houden ;)
Maar er is wel een verschil in stuiteren en een stijf onderstel wat bizar strak stuurt
  • 1
  • 74
  • 75
  • 76
  • 77
  • 78
  • 79

Ik begrijp niet wat daar staat.

Golf 6 1.2 tsi 2010 olie in inlaat

Ja de motor loopt verder wel goed, daar is niks aa[…]

Tikken als de wagen uitstaat

dat wordt toch zoeken, dus de zekeringen eruit tre[…]

Dash board lampjes/ verlichting

Misschien kijken naar de massa en of andere verbin[…]

Bij me vriendin der polo ook gehad ging toen om de[…]

Soms storing elektra Caddy mk1

Niet vermeld in me bericht alleen in de titel gaat[…]

Stuur en stoelverwarming

IMG_5728.jpeg

Goedenavond samen, sind enkele dagen rij ik in ee[…]