VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Offtopic maar wel auto gerelateerd
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar

Km Heffing

komt mij beter uit
11
11%
zakkenvullers
85
87%
geen mening
2
2%
Gebruikersavatar
door tembaco
#1243381
dat heb je ook gehoord dat de meeste kamer leden het er wel mee eens zijn
dit K** eurlings :twisted:
Gebruikersavatar
door Ferit
#1243392
Ach dit plan rammelt aan alle kanten, ALS het al doorgaat weet ik zeker dat ze 2012 nooit gaan halen. Dat wordt nog wel een aantal jaar uitgesteld.
Gebruikersavatar
door Dnny 8v
#1243427
Heey ,
zit nu op dit moment pauw & witteman te kijken ,
iedereen loopt die L** mr. Bos te beschermen ,
ze lopen zo te kletsen dat het beter is voor ons ,

nou bullshit hoor want hier op een kleine schaal op dit forum is het 85% niet mee eens ..
dus wil ik niet weten op grote schaal van nederland ,
dan is er miss 1% mee eens om het te krijgen :twisted:
door golfje2
#1243520
Maak je niet druk, het systeem zal er echt niet komen voor 2012 hoor, dat wordt rustig nog een paar jaar uitgesteld.

Als je ziet wat voor problemen ze hebben gehad en nu nog hebben met de OV-chipkaart. Dat heeft al jaren gekost en werkt nu nog niet naar behoren. En het OV-chipkaart systeem is bij lange na niet zo complex als de km-heffing.

Zelfde verhaal met de A73 tunnels in Limburg, die liggen er al twee jaar maar kunnen waarschijnlijk pas komende maand volledig in gebruik genomen worden...
Gebruikersavatar
door Tarabass
#1243526
golfje2 schreef:Maak je niet druk, het systeem zal er echt niet komen voor 2012 hoor, dat wordt rustig nog een paar jaar uitgesteld.

Als je ziet wat voor problemen ze hebben gehad en nu nog hebben met de OV-chipkaart. Dat heeft al jaren gekost en werkt nu nog niet naar behoren. En het OV-chipkaart systeem is bij lange na niet zo complex als de km-heffing.

Zelfde verhaal met de A73 tunnels in Limburg, die liggen er al twee jaar maar kunnen waarschijnlijk pas komende maand volledig in gebruik genomen worden...
Ik begrijp je punt, maar het gaat mij (en ik spreek voor mezelf natuurlijk) er niet om wanneer het komt maar dat het absurde idee er uberhaupt komt. En het is toch echt nu het moment in opstand te komen, want in maart is het officiële voorstel :)
door golfje2
#1243543
Mee eens,

ik ben in principe wel voorstander van een dergelijk systeem, het is naar mijn mening gewoon eerlijker dat iedereen betaalt naarmate hij/zij meer/minder rijdt of verbruikt. Daar zie ik niks verkeerds in. Beter dan de wegenbelasting nu, waar alleen maar naar gewicht en brandstof gekeken wordt.

Maar ondanks dit, ben het dus ook niet eens met hoe de voorgestelde km-heffing er nu uitziet. Het systeem is naar mijn mening te complex, te duur en eigenlijk totaal overbodig, want alles wat ervoor nodig is, is nu al beschikbaar of kan heel makkelijk uitgebreid worden (bv via de accijnzen).

Het huidige plan riekt gewoonnaar een prestige-project voor de minister...niet meer en niet minder :(
Gebruikersavatar
door Martin
#1243648
Vergeet niet dat met het invoeren van de kilometerheffing en het afschaffen van de motorrijtuigenbelasting de provincies deze belasting mis lopen (nou en, zou je zeggen). Maar om dit weer te compenseren voeren ze dan maar weer een nieuwe belasting in....
Belasting afschaffen om weer een nieuwe in te voeren? :?
Naar mijn idee wordt het rekeningrijden alleen maar gebruikt als dekmantel om toch weer meer inkomsten te genereren voor de overheid over de rug van de automobilisten, zoals wel meer gebeurd.
Gebruikersavatar
door Dnny 8v
#1243949
Martin schreef:Vergeet niet dat met het invoeren van de kilometerheffing en het afschaffen van de motorrijtuigenbelasting de provincies deze belasting mis lopen (nou en, zou je zeggen). Maar om dit weer te compenseren voeren ze dan maar weer een nieuwe belasting in....
Belasting afschaffen om weer een nieuwe in te voeren? :?
Naar mijn idee wordt het rekeningrijden alleen maar gebruikt als dekmantel om toch weer meer inkomsten te genereren voor de overheid over de rug van de automobilisten, zoals wel meer gebeurd.
Heey man je hebt helemaal gelijk ,
denkje dat je als hard werkende burger nou gematst word?
geloof het maar niet.
sommige mensen geloven die onzin verhale maar naar een paar jaar word t ook weer veel duurder ..
krijg een hoge bloeddruk van die mensen met hun km heffing.
niemand komt aan mij auto om een kastje in te bouwe ,
als je mensen wilt pakke die veel rijden gooi dan de benzine prijs omhoog ..
Gebruikersavatar
door Tarabass
#1243971
Het ergste vind ik nog deze opmerking van Eurlings; "Het kastje wordt niet gebruikt voor opsporing of het volgen van. Dan moet je banger zijn voor je mobiel. Alleen in uiterste gevallen, denk aan moord, kunnen we het gaan gebruiken" :evil:

Kortom, weer zo'n privacy dingetje die stapje voor stapje wordt ingevoerd en gebruikt :cry:
Gebruikersavatar
door tembaco
#1244895
ja beetje omheen praten en we trappen er wel in :?
valt de bpm nu ook helemaal weg bij aankoop bv auto in duitsland :D
word het toch een r32 denk
Gebruikersavatar
door Tarabass
#1244978
WaPPyGTI schreef:denk eens terug aan de euro, we zouden er allemaal op vooruit gaan, en we trapte er allemaal in!
Of de grondwet die dinsdag ingaat, maar waar we tegen gestemd hebben. Even ander naampje erop (lees: verdrag van Lissabon) en gaan. Wat zei de politiek over de grondwet:
- CDA-minister Piet-Hein Donner (Justitie) waarschuwde voor oorlogen en een mogelijke Balkanisering van Europa als het 'nee' zou winnen,
- europarlementariër Jules Maaten (VVD) blaasde op het laatste moment een tv-spotje voor regionale omroepen af, waarin beelden van Auschwitz en Srebrenica de kiezer moesten aansporen tot een 'ja',
- D66-minister Laurens-Jan Brinkhorst (Economische Zaken) verkondigde dat bij een afwijzing in Nederland economisch "het licht uit zou gaan", later zei Brinkhorst dat de Europese Grondwet eigenlijk te ingewikkeld is om burgers te vragen er een oordeel over te hebben,
- Oppositieleider Wouter Bos (PvdA, voorstander van de EU-grondwet) meldde dat Nederland na een 'nee' snel opnieuw een referendum moest organiseren met dezelfde vraag, en
- CDA-minister Ben Bot (Buitenlandse Zaken) zei dat kiezers bij twijfel het beste thuis kunnen blijven; dit standpunt werd de dag vóór het referendum herhaald door voormalig premier Ruud Lubbers

bron
Je kan iedereen vertrouwen, behalve de overheid :evil:
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 13

Ik wil mijn RNS510 in de EOS vervangen door een Ca[…]

Hallo, ik schoot uit bij het demonteren van de bou[…]

Mijn t5 2004 start na 10 uur stilstand niet meer. […]

Handleidingen Tiguan 2024

Er staat voor mij een Tiguan eHybrid in bestelling[…]

Update navigatie Tiguan

Ik had niet veel opties..... Ik heb een Tiquan […]

Dat is hem nou juist. Meer heb ik niet te horen ge[…]

Jah dan gw de connector los halen van de dynamo of[…]

Probleem met lege accu is opgelost. Het bleek toch[…]