VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Offtopic maar wel auto gerelateerd
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar

Km Heffing

komt mij beter uit
11
11%
zakkenvullers
85
87%
geen mening
2
2%
Gebruikersavatar
door tembaco
#1234774
Nu bekend is wat het gaat kosten ben ik wel eens benieuwd hoeveel auto rijders VW forumers er nu beter op worden of juist niet
plus dat het elke jaar nog eens duurder word

en ze berekenen het op de CO2 uitstoor van je auto
want de 3 cent blijft een gemiddelde
maar ik met me VR6 gaat het denk niet redden ;)

ik betaal nu 496 euro per jaar (41 euro) per maand
dan betaal ik in 2012 750 euro per jaar 62,50 per maand
als ik uitga van de 3 cent

ik ga er dus op achteruit :twisted:

Bij deze breng je stem uit op deze site als je TEGEN de KM Heffing bent
http://www.kilometerheffing-nee.nl/digi ... uiging.php

http://www.kilometerheffing-nee.nl/

STEMMEN !!! :twisted: ;)
Laatst gewijzigd door tembaco op 24 nov 2009 20:17, 5 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door Rick28
#1234783
zakkenvullers zijn het toch wel hier...
maar is er op internet iets te vinden over de bedragen enzo??
Gebruikersavatar
door tembaco
#1234787
Jaar Basistarief per km
2012 3,0 cent
2013 3,5 cent
2014 4,0 cent
2015 4,6 cent
2016 5,3 cent
2017 6,1 cent
2018 6,7 cent
Gebruikersavatar
door tembaco
#1234788
dit zeggen de (((Geleerde)))

De kilometerheffing begint in 2012 voor personenenauto's met een gemiddeld basistarief van 3 cent per gereden kilometer, van snelweg tot woonerf. In de jaren erna loopt het tarief op naar gemiddeld 6,7 cent in 2018 (zie tabel hieronder).


Jaar Basistarief per km
2012 3,0 cent
2013 3,5 cent
2014 4,0 cent
2015 4,6 cent
2016 5,3 cent
2017 6,1 cent
2018 6,7 cent



De hoogte van het basistarief voor personenauto’s hangt net als nu af van de CO2-uitstoot. Bij andere voertuigen is het gewicht bepalend voor het basistarief. Naast het basistarief wordt er een spitstarief geheven voor structurele knelpunten in het wegennet en potentiële sluiproutes. Per locatie wordt besloten of er een spitstarief komt. In elk voertuig komt een gps-apparaatje dat bijhoudt hoeveel, wanneer en waar er wordt gereden.

De wegenbelasting en de aanschafbelasting bpm gaan verdwijnen bij de invoering van de kilometerheffing. Volgens minister Camiel Eurlings van Verkeer en Waterstaat gaat in principe 59% van de automobilisten minder betalen, voor 25% blijven de kosten gelijk en 16% gaat meer betalen. De opbrengsten voor de overheid zullen hetzelfde blijven, zegt de minister.

De verwachting is dat we door de maatregel 15% minder gaan autorijden. Ook moet het aantal files halveren en zelfs het aantal verkeersdoden met 7% verminderen. De uitstoot van CO2 zou 10% minder moeten worden.

Voordelen volgens het kabinet

59% van automobilisten is voordeliger uit
15% minder files
7% minder verkeersdoden
6% meer gebruik van openbaar vervoer
10% daling van de CO2-uitstoot


De opbrengsten van de kilometerprijs gaan rechtstreeks naar het infrastructuurfonds. Uit dit fonds worden wegen, spoorlijnen en andere infrastructuur aangelegd, aldus Eurlings
Gebruikersavatar
door Marcel_VW
#1234790
Nu: € 1068 p/jr wegenbelasting
2012 kilometerheffing 0,03ct p/km: 25000x0,03ct = € 750 dus goedkoper !
Maar:
Addertje onder het gras:
in 2018 gaat het naar 0,067ct p/km: 25000*0,067ct = € 1675

bron: http://www.autoblog.nl/archive/2009/11/ ... post-32359

Komt er dus op neer dat je uiteindelijk gewoon weer keihard genaaid wordt in dit schijtland. Ik ben dus tegen, laat ze de wegenbelasting+bpm maar afschaffen en de huidige accijzen en belastingen op brandstoffen maar gebruiken voor de wegen etc. Iedereen zal meer gaan betalen, alleen de eerste paar jaar ben je misschien wat goedkoper uit (om het 'domme volk' zoals ze daar denken, maar achter zich te krijgen)

Ik vraag mij alleen af hoe het met de belastingvrije voertuigen zal gaan dus met een bouwjaar t/m 31-12-1986.... ;)
door kroon1982
#1234793
ik vind die kastjes die ze er bij zetten om alles te registren veel erger
kunnen ze daar het jaar erna ook mooi boetes mee uitdelen
rij je te hard hup boute
rij je door rood hup boete
echt ongelooflijk dit land
Gebruikersavatar
door sjeesbeest
#1234837
Heb 4 auto's waarvan 1 oldtimer en 1 wordt over 2 jaar oldtimer, hopelijk blijven de oldtimers vrij van die nieuwe onzin.

Er is nu zeer lang gesproken over de kilometerheffing, en ik ben bang dat die er gewoon gaat komen helaas. Het is puur geldklopperij........ omdat de nieuwe autoverkoop dalende is en dus minder BPM betaald wordt kan dit dus mooi afgeschaft worden........ dus pakken ze de "oude" rijders weer......

Een bagger-regering hebben we op dit moment, heb er al langetijd geen vertrouwen meer in.
Gebruikersavatar
door Tarabass
#1234846
Vergeet het big-brother-is-watching-you aspect niet natuurlijk, hé. Een kastje die mij de hele tijd kan volgen, al bestaande camera's die mijn kenteken scannen op de A28/A50, mijn mobieltje die mijn positie elke keer aangeeft, id met vingerafdrukken en het liefst irisscans, vliegen naar de usa betekent nog meer gegevens overhandigen dan de nederlandse overheid van je weet, zorg die alles op gaat slaan in databases omdat dat zo makkelijk is voor u, openbaar vervoer via een pasje omdat dat ook al zo makkelijk is. Ik vind het echt erg dat niemand er wat aan doet, dat er niemand is die in opstand komt. De vrijheid die we altijd hebben gehad wordt met de dag ingedamd in het kader van milieu, terrorisme, etc..

En het gaat mij niet om de privacy, maar om de ingeleverde vrijheden. Ik heb niets te verbergen, maar dat betekent niet dat ik maar al mijn vrijheden op moet geven. Mensen die daar anders over denken hebben imo geen leven. En het is wachten op de eerste hack of het eerste misbruik ervan. "We slaan alles op, maar we doen er niets mee"; zegt de overheid. Tuurlijk!! En alternatieven voor de auto zijn er niet, je wordt gepakt op alles waar je niet zonder mee kan :evil:

En ja, ik maak me er ook schuldig aan niets te doen. Mn stoel achter mijn pc is zo lekker warm, zo bij het kacheltje. Gelukkig heb ik een Oom in Duitsland, dan maar met een duits kenteken rondrijden..
Gebruikersavatar
door tembaco
#1234849
helemaal met je eens
we roepen van alles maar doen er niks aan
boven op het feit dat we idd dadelijk moeten vragen of we naar de wc mogen :twisted:
Gebruikersavatar
door niels16v
#1234854
MELKKOE, dat is de auto voor de overheid.
We betalen al km heffing namelijk de ongelooflijke hoge accijns op brandstof. :evil:
Gelukkig word mijn GTI nog oldtimer dus belastingvrij.(als ze daar tenminste vanaf blijven)
Moet ik als daily ook maar een oldtimer nemen. :roll:
door Tonni
#1234926
Als er dan toch een ander systeem moet komen, waarom dan in godsnaam zoiets ingewikkelds.
Waarom gooien ze die extra accijns niet gewoon bij de brandstof prijs op.
Simpel en overzichtelijk.

Geen gedoe met dikke systemen en hun bijkomende kosten, uitgebreide controle, onnodige dure apparatuur (die we uiteraard zelf 'mogen' betalen maar wel verplicht moeten hebben) en allerlei fraude - en omzeilings praktijken.

Gewoon uitrekenen hoeveel de gemiddelde auto zal verbruiken en dat afzetten tegen hoeveel je de gemiddelde automobilist nu weer wenst uit te kleden. Zonder brandstof rijd ie niet dus de benodigde centjes komen dan ook wel binnen.

Ok, er zullen misschien wat mensen die daartoe in de gelegenheid zijn, over de grens gaan tanken, maar dat zal niet storm lopen verwacht ik, dat gebeurt nu toch ook al wel.

Bijkomend 'voordeel' is dat ook buitenlandse gebruikers van ons wegennet meteen een beetje mee betalen, iets wat in enkele andere landen in europa ook niet vreemd is.

:roll:
Gebruikersavatar
door NeFReT
#1234930
niels16v schreef:MELKKOE, dat is de auto voor de overheid.
We betalen al km heffing namelijk de ongelooflijke hoge accijns op brandstof. :evil:
Gelukkig word mijn GTI nog oldtimer dus belastingvrij.(als ze daar tenminste vanaf blijven)
Moet ik als daily ook maar een oldtimer nemen. :roll:
ik dacht dat dat afgeschaft was?

dat oldtimer gebeuren??
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 13

Check deze video :tu: P.S: Meerdere topics aanm[…]

Elevate your dating game with the top site for has[…]

Displays zwart

Dank, maar dat is al geprobeerd.

Waarmee uitgelezen? Veel universele tools geven ni[…]

@vwbasm nog keer nieuwe dynamo gemonteerd en ind[…]

Golf 6 1.2 TSI Stotteren

Waarschijnlijk je Wastegate van de turbo, ik heb h[…]

Omdat mijn echtgenote die sporadisch in de auto ri[…]

Achterdeur gaat soms niet meer dicht

Nee geen terugroep actie hiervoor gehad