VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Tuning en Styling van luchtgekoelde auto's
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#1246271
we willen de kever sneller maken het is na een 1200 dus dat word hem niet helemaal

nu hoor je overal porsche motor enzo

maar is dit wat

is het heel veel werk ook niet onbelangrijk natuurlijk

veel aanpassen? zo ja wat aanpassen?

of plugg&play

en wat past er anders in wat wat sneller is en makkelijker is te monteren

zo welke types enzzz ivm met zoeken op marktplaats enzo
Laatst gewijzigd door pepie_g40 op 02 dec 2009 22:06, 1 keer totaal gewijzigd.
#1246280
uk zit tegelijk ook via google beetje te zoeken en daar hebben ze het over type 1 en type 4 motoren is dat wat want porsche schijnt nog aardige klus te zijn en heel prijzig

weet niet het verschil van een type 1 en type 4 zegt me allemaal nix eigenlijk

het gaat om een 78 er kever 1200

het moet wel betaalbaar blijven en niet te moeilijk

niet dat ik op de helf naar mensen moet gaan zoeken die me moeten helpen omdat ik er niet uit kom
#1246356
wat in je kever zat was een type 1 motor.

een type 4 motor is in bus geleverd(t2).

een porsche motor bouw je niet zomaar in, ik zie al dat je er nog maar vrij weinig kennis van heb. dus zoek eerst maar eens goed uit hoe en wat.

goedkoopste is om een 1600 motor te kopen, en die aan te passen.

je kan ook een subaru motor inbouwen, welke type weet ik niet. alleen dan is je kever niet meer luchtgekoeld.

check ook eens, www.keversite.nl
#1246416
tommievw schreef:wat in je kever zat was een type 1 motor.

een type 4 motor is in bus geleverd(t2).

een porsche motor bouw je niet zomaar in, ik zie al dat je er nog maar vrij weinig kennis van heb. dus zoek eerst maar eens goed uit hoe en wat.

goedkoopste is om een 1600 motor te kopen, en die aan te passen.

je kan ook een subaru motor inbouwen, welke type weet ik niet. alleen dan is je kever niet meer luchtgekoeld.

check ook eens, http://www.keversite.nl

klopt ik heb er nog weinig kennis van normaal doe ik altijd golfies 1,2,polo g40 caddy enzo dus dit is nieuw voor mij

daarom dat ik hierook om info vraag

ik zag ook motoren 1600 en 1835cc staan maar het gaat er mij om past dit er zo in ofmoet ik van alles aan passen omhem erin te krijgen
#1246459
Wel pepie_g40

Aangezien jij vertrekt van een basis 1200 kever zou ik jouw willen vragen wat de plannen zijn
voor de kever.
1 dagelijks gebruik op de weg?
2 Enkel meting in de buurt bij jouw?
3 enkel sprinten of circuit gebruik?

Je kan er een 1600, 1776, 1835, 2007, 2276 of een 2381cc typ1 motor inplaatsen naargelang uw budget
Je kan er ook een typ4 motor insteken en dan gaat het van 1700 tot 2800cc naargelang uw budget.

Wat moet je zeker aanpassen zijn de remmen vooraan vervangen door schijfremmen!!!!!
Wat je nu wel gaat hebben is dan een 1200 kever een korte versnellingsbak heeft en als je er dan een zwaardere motor gaat tegen hangen gaat dus al vlug in hogere toeren zitten wat op lange afstands ritten zeker niet bevorderlijk is voor de motor.
Voor te sprinten is de korte versnellingsbak wel intressant.
Als je graag meer wil weten zou ik zeggen kijk eens hier op het forum bij mijn topic in de categorie luchtgekoelde tuning "mijn andere project"
Meer info over motor kan ik u ook eventueel bezorgen en verkopen en op uw maat gebouwd
kan ik ook voor zorgen.
#1246478
kan je me niet ff aanmelden via msn dat is makkelijker om te praten inbouw enzo doe ikzelf maar wil ff weten wat er mogelijk is kwa motoren en vermogen en of ik kwa motorisch gedeelte veel aan moet passen.normaal doe ik veel in watergekoeld dus luchtgekoeld is voor mij de eerste x.genoeg kennis van autos maar wat ik al zei dit is nieuw voor mij.

Het gaat om dagelijkse auto dus hoeft niet te gek te zijn maar een beetje vermogen wil ik wel hebben als ik nuj met de kever rijd gaat ie op top 100 km per uur

hij hoeft geen 150 a 200 pk te hebben

hij moet ook nog een stukkie zakken
#1246816
Wel pepie_g40

dan zou ik aanraden om voor een 1776cc motor te gaan die is volt varieerd tussen de 75 en 100pk naargelang jouw wensen en is nog goed betaalbaar.
Als je graag meer weet hier over zou ik zeggen neem eens contact op met ABP op het volgende nr 0031477297565 contactpersoon is François.
Hij kan jouw meer vertellen over prijzen.
#2552357
Porsche of type 4 past in kever
ja er moeten enkele aanpassingen gedaan worden
maar je hoeft niet specefiek een Porsche motor te hebben
ik heb zelf een type 4 ( cu ) motor er in hangen
door dat deze motoren een heel leuk koppel hebben
kun je met weinig aanpassingen al heel veel plezier in je kever hebben
ik heb de mijne er zelf ingebouwt
#2609056
een type 3 of 4(bus)kun je ook makkelijk een Porsche look geven,plus dat ze niet echt van elkaar verschillen.wel heb je dat het allemaal wat krapjes past,ik gooi een Porsche look 2,0 motor in,(cj)
het is een longblok,dus forser dan de huidige kever motor.ga je groot,denk dan ook aan de versnellingsbak.as of at bak,let op of je pendel as of irs ophanging heb.
lange bak is ook minder toeren op een snelheid,bij 5000 toeren scheeuwd zo,n motor het echt uit op een standaard bak.
#2609078
hmm vreemd , ik heb een 1200 kevertje en kom er heel makkelijk in mee met het verkeer.
De mijne trekt ook wel door tot einde teller en dan rijd ik op mijn tomtom 135 en dat is zijn max.
Ik heb al vaak genoeg grote stukken gereden met constant 120 a 130km/u , ik top altijd me olie wel af op max als ik een lang eind ga rijden :roll:
Maar 120km/u is totaal geen probleem voor mijn 1200 motortje , trouwens als je ergens rond de 85 a 100 pk onder je kont hebt is dat al aardig wat hoor voor een kever moet ik zeggen.
Mijn golf 2 gti heeft ook maar 107pk en die is ook echt niet traag en me kever weegt 680kg en me golf 1040kg dus dat scheelt ook nog wel wat.
Je kunt prima een 1600 motortje erin kwijt wat wel redelijk plug en play is , met een set carburateurs erop en netjes gereviceerd kun je er volgens mij best goed mee vooruit komen....er zijn genoeg auto's die het met minder vermogen moeten doen :lol:
Vreemd geluid bij wegrijden

2 dagen geleden weer geweest, ze hebben niets gevo[…]

Deksel voor opbergvak

Dank je wel voor de moeite!!

Et20 is de juiste waarde van de polo. Dat zou bet[…]

Welke android radio?

Hoi iedereen, ik ben nieuw op VWForum. Ik heb een […]

P068400 slechte 1e start

Beste allemaal, Bij de eerste start duurt het 4/5[…]

... onderdelen bij garage zijn vrijwel altijd duur[…]

VW app of WE connect

Goedenavond samen, sind enkele dagen rij ik in ee[…]

Op remreiniger start die ook niet enigste wat die […]