VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#1256998
Mijn vw cabrio heeft volgens mij een electrisch probleem, hij laadt de accu niet goed op.
Als ik rijdt met al mijn instrumenten uit dan laadt hij perfect 13,6 volt.
Zodra ik de verlichting en blower aanzet dan zakt ie terug naar iets boven de 12v.

Ik heb de dynamo en accu al vervangen maar het lijkt er niet op dat dat het is geweest.
Heeft iemand hier ervaring mee en weet iemand wat de laadspanning moet zijn ook met verschillende instrumenten aan. (denk aan verlichting, blower, radio en achterruit verwarming)

De auto heeft geen enkele lekstroom. Vooral moeite met starten...
#1257316
Accu is goed alleen weet ik niet of ie helemaal vol is. Als ik de acculader er een nacht op zet dan start ie perfect.

Dynamo is nieuw, kan het zijn dat de accu ver van zijn capaciteit af zit omdat ie al verschillende keren leeg geweest is?

Op de volt meter in de auto zie ik dat de meter van 13,5V volt zonder instrumenten aan zakt naar net 12V. Weet alleen niet of de meter juist aangeeft. De meter gaat ook knipperen als de knipperlichten aan staat. Mogelijk een massa probleem??

Verder lijkt het me de startmotor niet, als de accu leeg is en ik zet er een auto bij met satrtkabels dan start ie perfect. Ook als ik de accu volledig heb opgeladen met de acculader start ie perfect.

Misschien moet ik de accu nog eens volledig opladen en dan nog eens proberen met de nieuwe dynamo?
#1257331
Kijk al je contact punten na van de accu. Dus:

Min-pool accu, chassis, versnellingsbak.

Plus-pool accu, startmotor, kabel -> dynamo.

Vaak zijn de connectie's slecht/gecorrodeerd, waardoor je spannings-verlies krijgt of een slechte massa. Dit merk je vaak aan knipperende verlichting, of een slecht draaiende startmotor.
#1257909
Gister de kabels allen bekeken. Plus kabel is goed, pool schoon aanlsuiting op startmotor en dynamo schoon, heb de min kabel op het frame extra kaal gemaakt en met vaseline ingesmeerd.

Er zit alleen geen massa aansluiting op motor of versnellingsbak. Is het noodzakelijk om deze te monteren?

Ik blijf nog steeds met het euvel zitten dat mijn volt meter in de auto terug loopt naar net 12V (met lichten, blower, radio en achterruit verwarming aan) Als al deze instrumenten niet aan staat staat ie op 13,6 V. Heb echt geen idee, is er iemand die weet wat hier aan te doen is, of is het normaal?

Ook gaat de volt meter heen en weer bewegen als ik de knipperlichten aanzet.

Graag hoor ik de mogelijke oplossingen...
#1257915
Aan de voltmeter in mijn auto hecht ik geen vertrouwen. Dwz zonder draaiende motor geeft mijn meter 10V aan. Terwijl mijn Fluke mulitmeter zegt dat het 12,xx Volt is. Met draaiende motor geeft die ongeveer 13V aan, mijn Fluke zegt ongeveer 13,8V. Ik gebruik de voltmeter in de auto als indicatie dat die bijlaad. Als de meter bij de 10V blijft staan met draaiende motor dan weet ik dat die niet bijlaad. Rond de 14V dan is alles ok. Meten met een goede mulitmeter is vele malen meter.

Geen massa op het motor blok?? Dan kan je motor ook niet lopen. Je hele blok + bak moet massa zijn. Denk maar aan je bougies en oliedruksensoren. Kijk nog maar eens goed. Er loopt wel degelijk een massadraad vanaf de accu naar de carroserie, bak en blok.
#1257946
Ik zal nog eens goed kijken naar de massa, maar volgens mij zit er alleen een brede massa kabel aan me frame gemonteerd, de andere kabel (lijkt) niet aangesloten. Zeker niet op de min pool.

Mijn volt meter in de auto, geeft inderdaad aan dat de accu wordt opgeladen, alleen vind ik het erg vreemd dat hij meteen terug valt als ik de verlichting of iets dergelijks aan zet. Of is dit normaal? Kan dit ook te maken hebben met geen massa op het motorblok of versnellingsbak?

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Goedenavond, Ik heb sinds kort een GTD van 2016 g[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk

Laden stopt na een aantal minuten

Heb toen mijn auto laten uitlezen door de Valleigr[…]

Golf IV 3 piepjes

Ga ik proberen! Bedankt.

Klopt bekleding was toch ingesneden zag ik nu.