VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door ronnyboy
#1298883
hoi martin

zou jij mij kunnen vertellen hoe ik de startonderbreking kan uitschakelen of omzeilen?
ik heb me zojuist thuis af laten zetten omdat mijn kastje niet reageer , en omdat ik de noodcode niet heb , niets meer kon doen. het gaat ook om de av21b55/nl
door stiletto
#1299169
ik zou zeggen uitbouwen die boel! ik heb 1 versie ouder als die van jou ook altijd problemen, batteryen waren op en kreeg dat ding niet meer aan de praat! uiteindelijk gelukt na veel moeite, je kan ook het kastje opsturen naar AST(?)volgens mij,, staat genoeg info op google hierover
door R_S
#1312970
Jo, ik heb een tijdje niets van me laten horen in dit topic... Even een update over de stand van zaken:

De tip van ventrodriver over het doorverbinden van een aantal draadjes heeft gewerkt. Het alarm is nu buiten werking gesteld, en ik kan de auto nu gewoon gebruiken. Aangezien het alarm niet meer werkt, werkt de afstandsbediening helaas ook niet meer. De auto moet nu worden geopend met de sleutel.

Om dit te fixen, heb ik een aantal weken geleden een afstandsbedieningskitje gekocht voor 45 euries. Een maat (elektricien) zou dit voor mij aansluiten. Hij had echter wat problemen met de bedrading, omdat er ipv een plus en een min meer kabels nodig waren voor diverse aansluitingen? Na enig uitzoekwerk ging het aansluiten van het nieuwe kitje goed; de deuren gingen automatisch op slot, en van het slot. De lichten knipperden ook als je op de afstandsbediening klikte. Wat nog niet werkte, waren de ramen. Deze gingen niet dicht bij het sluiten van de auto. Bij het aansluiten van de bekabeling voor de ramen, begon het ineens te stinken, en begon het nieuwe kastje te tikken. Kapoet. Gelukkig accepteerde de winkel dat ding weer. Schijnbaar gebeurt dat vaker met die kitjes, of mijn maat heeft het verkeerd aangesloten. Hij dacht zelf dat hij mogelijk iets verkeerd heeft aangesloten. In ieder geval. Ik heb hierna geen nieuw kitje gehaald. Straks sluit hij het weer verkeerd aan, dan kan ik niet nogmaals terug met dat ding...

Om mijn auto toch terug te krijgen in de originele staat, met afstandsbediening etc, ga ik het texalarm kistje opsturen naar ASN (autosound). Kost 90 euries, maar dan werkt alles in ieder geval weer naar behoren :)
door hansvkorven
#1415752
ventodriver schreef:Check je mail!
:D
hoi met hans ik las je emailtje over het texalarm.
heb zelf ook problemen met dat ding tijpe av 2155.
junit wil niet meer schakelen,als ik de junit loskoppel loopt de moter niet goed meer.
heb jij een schema van deze junit zodat ik bepaalde schakelingen kan doorverbinden.


vgr hans
Gebruikersavatar
door vwgolfcabrio97
#2201720
Hallo allen,

ik ben in bezit van een golf 3 cabrio met een texalarm, aangezien hij nu problemen geeft wil ik hem er uithalen
Nou ben ik al een tijdje aan het zoeken voor een schema om hem eruit te kunnen halen,

Op dit forum lees ik dat een van jullie er 1 hebben,

Zou ik die ook kunnen krijgen?

Het gaat om een AV 2155 NL

Bijvoorbaat dank,
Gebruikersavatar
door Martin
#2206432
Dat doen ze met opzet. ;)

Je hebt het alarm kastje, de sirene module en de dubbele startonderbreker (kastje dichtgegoten met alleen zwarte kabels zonder label).
Van die zwarte gaan er een paar naar het alarm kastje en de andere zullen de bedrading van de auto in gaan of bij de zekeringkast zijn verbonden. Dit zijn de gene die je volgen moet. Zodra je ziet waar je aan de bedrading van de auto zijn gesoldeerd zie je meteen wat je moet doorverbinden om de startblokkering buiten werking te zetten. ;)

Daarnaast gaat er alleen nog een kabelboompje met iets van vier draden naar de sirene. Gewoon loshalen en de sirene maar in een paar handdoeken wikkelen tot hij is uitgeloeid. :lol:
Dan zitten er alleen nog twee draden aan de 12V (herkenbaar aan de zekeringen), een massa draad en twee/vier draden naar de centrale vergrendeling waarschijnlijk in de bestuurdersdeur.

Met een beetje technisch inzicht heb je alleen het schema van je nieuwe alarm nodig. ;)
Gebruikersavatar
door Martin
#2208732
Als je hulp nodig hebt en in de buurt van Leeuwarden woont/bent.... ;)

Succes! :tu:

Garage kan niet vinden waarom lamp niet brand. Lam[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Check deze video :tu:

Elevate your dating game with the top site for has[…]

navigatie MIB2

Iemand enig idee of er dit jaar nog een update kom[…]

Koppelings pedaal blijft soms hangen

Zou kunnen maar zou toch ook de slave cilinder kun[…]

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]