VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#1278469
Hallo.

Ik heb een golf 3 GTI 2.0 8v uit '95 motorcode ADY

Me versnellingsbak tikkerde in ze achteruit dus heb een nieuwe bak gehaald ook van een GTI 2.0 8v alleen een bak uit '96 zonder tikker.

Nou heb ik gister met een maat die andere bak eronder gehangen maar als ie stationair draait is er niks aan de hand zodra je de koppeling in trapt begint ie te ratelen en te gillen dus toen de bak er maar af en die jongen gebeld waar ik hem gekocht had. Die zei die bak is 100% goed dus hij zei het kan zijn dat je Price-as van je ouwe bak DIKKER is dan deze bak dus draait je Price-as los in je koppeling. Wij de Price-as gemeten en inderdaad de nieuwe bak is dunner maar moet nu een nieuwe koppeling waar de Price-as wel goed inpast. Maar kan nergens vinden dat er 2 types koppelingen zijn (1 dikke & 1 dunne) Heeft iemand misschien advies of nummers of ideeén waar ik het kan bestellen?

Ik hoor het wel

Alvast bedankt!

Groetjes Jacco
Laatst gewijzigd door Jaccoh op 23 jan 2010 13:15, 1 keer totaal gewijzigd.
#1279056
Of ik de verkeerde bak heb gekregen betwijfel ik een beetje want ik heb gezien dat deze bak uit een gti kwam ook een '96er net als het bouwjaar van de bak.

Zijn er geen 2 verschilende bakken voor de GTI geleverd met dikke en dunne prise as?

Weet iemand de maat die ik moet hebben of waar ik terecht kan?

Ik hoor het wel

Alvast bedankt

Groetjes Jacco
#1279474
Durf het niet te zeggen. Bak ligt nu ergens anders.

Gebeld met groothandel van koppelingen hier in de buurt en die zeggen dat er wel degelijk 2 koppelingsetjes zijn voor de GTI (1 dunnere & 1 dikke)

Wel beetje raar maar ga nu gewoon een koppeling halen waar die prise as wel goed in valt en dan moet het goed komen toch.

En stel het is een 1.8 bak. Zoveel ga je daar toch niet van merken of wel? Misschien dat ie meer touren in een bepaalde versnelling gaat maken en in ze 5 meer touren op ze top maakt? of zie ik dit verkeerd?

alvast bedankt

Groetjes Jacco
#1284583
Hallo.

Donderdag een nieuwe koppeling + drukgroep besteld voor de 1.8 bak.

Dit paste allemaal goed dus was enorm blij. vandaag de auto opgehaald bij de garage.

Wil ik van 100 naar 120 toe en geef gas en slipt de koppeling over. Iemand enig idee hoe dit kan?

Of ik misschien de kabel moet stellen ofzo ik weet het echt niet meer

Is het uberhoud wel mogelijk om met een 2.0 liter een 1.8 liter bak te rijden?

Ik hoop echt dat iemand het weet.

Anders kan maandag weer die bak eraf.. voor de 3e keer deze week.

Weet iemand wat de auto gaat doen als ik me 2 liter drukgroep gebruik op de 1.8 koppeling?

Alvast bedankt

Gr Jacco
#1284632
Iemand smeert je wat aan en nu zit jij met de gebakken peren,mischien heb je wel een te kleine koppelinsplaat.
Maar dat is voor mij ook koffie dik kijken.
Zo;n 2 liter heeft behoorlijk meer koppel en heeft de bij behorende koppelings set nodig.
#1284721
Jaccoh schreef:Hallo.

Donderdag een nieuwe koppeling + drukgroep besteld voor de 1.8 bak.

Dit paste allemaal goed dus was enorm blij. vandaag de auto opgehaald bij de garage.

Wil ik van 100 naar 120 toe en geef gas en slipt de koppeling over. Iemand enig idee hoe dit kan?

Of ik misschien de kabel moet stellen ofzo ik weet het echt niet meer

Is het uberhoud wel mogelijk om met een 2.0 liter een 1.8 liter bak te rijden?

Ik hoop echt dat iemand het weet.

Anders kan maandag weer die bak eraf.. voor de 3e keer deze week.

Weet iemand wat de auto gaat doen als ik me 2 liter drukgroep gebruik op de 1.8 koppeling?

Alvast bedankt

Gr Jacco
Ik rijd met een 1.8 bak (ATH code) op een golf 3 gti 8v 85kw en dat gaat perfect (afgezien van dat de drukgroep een klein beetje excentrisch is en de auto daardoor bij bepaalde toerentallen een beetje schudderig aan voelt). Als de koppeling slipt kunnen er meerdere dingen zijn, vet of olie op de plaat/drukgroep, drukpen die nog op de drukgroep drukt (mogelijk door de kabel), lekke keerringen? Als het goed is, is je plaat 210mm 24 spiebanen. Dit werkt perfect hoor, een echte gti bak heeft ook 210mm, alleen dan 28 spiebanen. Dus er gaat iets fout bij jou!

over je andere vraag: het 2 liter drukgroep kan je ook gebruiken op de 1.8 bak maar dat is zinloos. Als je een nieuwe koppelingsset hebt gekocht kan je veel beter die nieuwe drukgroep gebruiken.

Heb je wel echt een nieuwe koppelingsset besteld? Of weer een versleten set? En hoe is het met je vliegwiel?
#1284742
Jaccoh schreef: ...vandaag de auto opgehaald bij de garage...

Wil ik van 100 naar 120 toe en geef gas en slipt de koppeling over. Iemand enig idee hoe dit kan?
Maakt niet uit hoe het kan, gewoon meteen terug gaan naar de garage en zorgen dat ze het oplossen.
#1284957
Probleem LIJKT opgelost. Me monteur is er ondertussen helemaal klaar mee en wil de bak er niet meer af halen

wat we hebben gedaan is de 2.0L drukgroep met een nieuwe koppeling. Dit gaat goed net even snel 140 gereden en blijft goed gaan.

Die monteur zei dat er 1mm spelling zat tussen de ouwe 2.0l drukgroep en de nieuwe 1.8 drukgroep dus ergens gaat het niet goed.. Maar rij nu gewoon met een 24 pleinskoppeling en een 2.0 drukgroep..

De koppelingset was helemaal nieuw (160 eu) dus daar licht het niet aan..

Hoop dat het nu goed blijft gaan want me monteur en ik zijn er klaar mee!
#1284959
golfje2 schreef:
Jaccoh schreef: ...vandaag de auto opgehaald bij de garage...

Wil ik van 100 naar 120 toe en geef gas en slipt de koppeling over. Iemand enig idee hoe dit kan?
Maakt niet uit hoe het kan, gewoon meteen terug gaan naar de garage en zorgen dat ze het oplossen.
Me maat werkt bij een garage ;) En ik had bij hem thuis een waterleiding gemaakt en dan zou hij me bak doen dus het geval van garantie gaat niet op want ik ben de gene die spullen regelt ;) en dus ook een 1.8 bak..
#1286442
Nou het probleem leek over. Een week geleden was de bak in elkaar gezet met een 1.8 druk groep en 1.8 koppeling met een 1.8 bak op mijn 2.0l auto toen slipte deze continue.

Toen hebben we de bak opnieuw in elkaar gezet met mijn 2.0l drukgroep en 1.8 koppeling met 1.8 bak, Het probleem leek over tot ik vandaag 120 rij en volgas geef en die koppeling begint weer te slippen.

Iemand nog enig idee wat het kan zijn? Ik ben er helemaal klaar mee omdat ik van enorm veel mensen hoor dat het gewoon goed kan een 1.8 bak op een 2.0 motor net als Leongti zegt..

Ik snap er helemaal niks meer van, Denk er zelfs aan om alles terug te bouwen en gewoon weer zonder achteruit te gaan rijden ofzo.

Alvast bedankt

Groetjes Jacco

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Goedenavond, Ik heb sinds kort een GTD van 2016 g[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk

Laden stopt na een aantal minuten

Heb toen mijn auto laten uitlezen door de Valleigr[…]

Golf IV 3 piepjes

Ga ik proberen! Bedankt.

Klopt bekleding was toch ingesneden zag ik nu.