- 26 jan 2010 14:27
#1287614
Maar wellicht dat jij die 1.8 drukgroep weer terug monteert? Welk merk is het?
Verder over je onderwerp. Dat koperen busje (lager) kost bij vw 2 euro ofzo, en die keerring iets van 12 euro. Het vervangen is niet zo moeilijk. De keerring wip je er zo uit. De bus haal je eruit door er draad in te tappen en er dan een bout in te draaien. Nieuwe bus erin tikken tot de aanslag, en de keerring een beetje 'invetten' met versnellingsbak olie en netjes gelijkmatig op zijn plaats tikken. Er zit een witte bescherming op/in de keerring, die moet je er uiteraard pas afhalen als de keerring op zijn plaats getikt is.
Maar ik zou eerst eens constateren of het olie is, en zo ja, komt het van het blok af (krukaskeerring) of van de bak af (prise as keerring). En om de prise as zelf zit ook nog een keerring, neem die dan ook meteen mee! Drukgroep contactoppervlak netjes vetvrij maken met remmenreiniger. Die dingen zitten altijd in het vet om te zorgen dat het niet roest, net als remschijven. Dus nooit direct monteren, eerst behandelen!
Rule >> Turbo's make torque, and torque makes fun!
Mijn MK5 GTI '08 2.0 TFSI