VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#1286649
dat zou wel top zijn man, Weet niet waar je vandaan komt?

Ik snap er echt niks meer van dit probleem.

Zou mooi zijn als er iemand is die het wel weet..

Rij nu niet meer met de golf maar dat is natuurlijk niet de bedoeling. Weet niet wanneer je tijd zou hebben?

Alvast bedankt

Groetjes Jacco
#1286666
lekt er soms een keerring zodat de plaat iedere keer onder de olie zit? Is niet normaal dat een nieuwe koppelingsset slipt. Is de drukgroep wel ontvet met remmenreiniger? Voelt het koppelingspedaal goed? Ontkoppelt de hefboom ver genoeg zodat de koppeling niet slipt? Hoe is de staat van de automatisch stellende kabel?
#1286679
ik heb nog wel een nieuwe plaat liggen voor een ady bak. Sachs is het merk. 25 euro is die van jou. Dan moet het goed zijn. Koppelingskabel heb ik ook liggen.
#1286864
leongti schreef:lekt er soms een keerring zodat de plaat iedere keer onder de olie zit? Is niet normaal dat een nieuwe koppelingsset slipt. Is de drukgroep wel ontvet met remmenreiniger? Voelt het koppelingspedaal goed? Ontkoppelt de hefboom ver genoeg zodat de koppeling niet slipt? Hoe is de staat van de automatisch stellende kabel?
Daar kan je wel eens gelijk in hebben N.L. het kleine keerringetje in de prise as van de koppeling.
@Jaccoh: die kun je zelf wel vervangen als je de bak er af haalt,vervang gelijk het bronzen busje wat er achter zit,anders helpt het niet.
#1287157
wellicht kan deze site je daarmee helpen. Ik heb het bij mijn bak ook zelf gedaan, heb 1 keerring verknalt door verkeerd erin tikken. De dealer zei dat ik juist GEEN olie moest gebruiken, dat heeft dus niet gewerkt. Tweede keer klein beetje v-bak olie gebruikt en dat ging veel beter!
http://www.brokevw.com/020seal.html
#1287166
Maar de bak is er nu al 3x afgeweest dan zou je toch moeten zien dat ie onder de olie zit?

De koppelingskabel staat vrij en niet onder spanning.
Het zou toch niet kunnen dat de koppeling of drukgroep nu vet is door het monteren? Anders kan ik altijd nog een bus remmenreiniger leeg spuiten door die dop eraf te halen.

Maar dat verhaal van die keering is me niet helemaal duidelijk.

@ Maurice, Bedoel je een nieuwe koppelingsplaat? Ik rij nu met een nieuwe koppeling van een 1.8 he omdat die 24 spiebanen heeft.. en ik rij met een 2.0l drukgroep

Ik hoor van iedereen dat zoals het nu zit goed zou moeten zijn

Is het uberhoud wel mogelijk en is de motor bijvoorbeeld niet te sterk voor de bak?

Kan ik nu ook gewoon rijden zolang de koppeling niet slipt? Want hij gaat pas slippen als de motor echt vermogen gaat leveren (zoals bij de 120 km/uur)

Alvast bedankt

Groetjes Jacco
#1287526
Maar hoe zit het dan? De bak moet er nu weer vanaf. En kijken of er olie op de koppeling zit?

En dan moet ik het lager vervangen wat in de price as zit?

Dus dan zou het probleem in de bak moeten zitten?

Als dat zo is. Wat kost het dan om dat lager te laten vervangen want op die website ziet het er vrij ingewikkeld uit..

Alvast bedankt voor jullie reacties allemaal!

Groetjes Jacco
#1287527
leongti schreef:
Is het uberhoud wel mogelijk en is de motor bijvoorbeeld niet te sterk voor de bak?
nogmaals: onmogelijk
ja ik bedoel een nieuwe plaat, voor een ady bak.
ook een nieuwe drukgroep? pb me dan ff aub
Ik heb hier nog een hagelnieuwe drukgroep liggen hoor..

Omdat ik nu met me 1.8 koppeling en me 2.0 drukgroep rij

en ik had een complete set gekocht.
#1287614
Maar wellicht dat jij die 1.8 drukgroep weer terug monteert? Welk merk is het?

Verder over je onderwerp. Dat koperen busje (lager) kost bij vw 2 euro ofzo, en die keerring iets van 12 euro. Het vervangen is niet zo moeilijk. De keerring wip je er zo uit. De bus haal je eruit door er draad in te tappen en er dan een bout in te draaien. Nieuwe bus erin tikken tot de aanslag, en de keerring een beetje 'invetten' met versnellingsbak olie en netjes gelijkmatig op zijn plaats tikken. Er zit een witte bescherming op/in de keerring, die moet je er uiteraard pas afhalen als de keerring op zijn plaats getikt is.

Maar ik zou eerst eens constateren of het olie is, en zo ja, komt het van het blok af (krukaskeerring) of van de bak af (prise as keerring). En om de prise as zelf zit ook nog een keerring, neem die dan ook meteen mee! Drukgroep contactoppervlak netjes vetvrij maken met remmenreiniger. Die dingen zitten altijd in het vet om te zorgen dat het niet roest, net als remschijven. Dus nooit direct monteren, eerst behandelen!
#1287717
Oke, Ja het klinkt vrij simpel wat je zegt. Dus die bak moet er nu gewoon weer vanaf en dan kijken of er olie op de koppeling zit?

@Mtdi wat kost het als jij die bus enzo erin maakt?

Als ik eventueel die 1.8 bak er weer af heb kan er dan iemand naar kijken of het probleem zichtbaar is?

En wat zou het eventueel kosten om mijn 2.0 bak te laten reviseren (dat zou dan alleen moeten omdat de achteruit versnelling niet meer werkt)

Ik hoor het wel

Alvast bedankt allemaal

Gr Jacco
#1287752
het belangrijkste is dat het contactoppervlak kurkdroog en vetvrij is. De rest moet uiteraard ook vetvrij zijn op de priseas na die een klein beetje vet mag hebben. Als er maar niet zoveel op zit dat het rond gaat vliegen in de koppeling. Verder moet je echt het idee hebben dat als je het vliegwiel op de drukgroep draait (met de kop.plaat ertussen) dat je hem op spanning zet. Daarom moet je het geheel ook kruislings vastdraaien, omdat je de koppeling onder 'druk' zet.

2.0 bak reviseren zou ik niet aan beginnen. Dan kan je op de sloop nog beter een bak van een rijdende auto afhalen.
navigatie MIB2

Iemand enig idee of er dit jaar nog een update kom[…]

Koppelings pedaal blijft soms hangen

Zou kunnen maar zou toch ook de slave cilinder kun[…]

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk