VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen luchtgekoelde auto's
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door woutje_mk3
#1284939
hallo allemaal,

was vandaag meegevraagd om een VW golf 2 fire & ice te gaan kijken voor een kameraad want hij weet er niet zoveel van.
dus eenmaal op locatie gekomen even rond om de auto te hebben gekeken zag ik ineens onder het stof en achter een paar golf platen deze kever staan
Afbeelding

dus vroeg gelijk wat moet je voor die kever hebben prijs viel mee.
en vroeg gelijk de historie de kever heeft pas 2 eigenaren gehad staat daar nu al 13jaar hij rijden daar neergezet.
zit nu steeds in me hooft dat ik hem wil ophalen maar weet niets van kevers.
zoals wat moet ik allemaal vervangen enz. om hem weer te laten rijden. keek ook ff naar de motor en die zag er nog goed uit zover ik kon zien ze zijden me ook van ff nieuwe accu en bougies eruit en dan wd40 erin spuiten dan 24 uur laten staan.
maar zou vast nog wel het een en ander moeten vervangen maar wat?
hoop dat jullie mij meer info kennen geven

alvast bedankt
Laatst gewijzigd door woutje_mk3 op 13 apr 2010 17:13, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door tommievw
#1284943
alles van de remmen, motor een flinke beurt geven. nieuwe bandjes. en ga zo maar door om veilig de weg op te kunnen..

als hij voor een paar centen weg mag dan zou ik t zeker doen.
Gebruikersavatar
door tommievw
#1284951
ja, rol hem eens naar buiten, stof hem even af.

goed even de bodem checken, want als die rot is op de hoeken dan heb je meer werk.

check de kokers ook goed, geen leuk klusje om die te vervangen
Gebruikersavatar
door RemyVR6
#1285116
Is volgens mij geen 1303 zo te zien aan de achterlichten, maar een 1300 of 1302. Een 1303 heeft volgens mij ronde grote achterlichten. Maar je kan het zeker zien aan de bolle vooruit (alleen de 1303 heeft dat).

Zou dus een 1300 motor in moeten liggen of als het een "s"-uitvoering is een 1600.

Suc6 verder. Mvg.
Gebruikersavatar
door woutje_mk3
#1286412
ben vandaag bij hot rod doesburg geweest en zij wisten mij wel het een en ander te vertelen morgen moet ik trug komen want hij was officeel gesloten dan zijn de monteurs er ook en kunnen ze me nog meer vertelen.

ze zijden wel dat aan de achterklep te zien was dat het een zeltzamen was. geen 1303
moter zou dan zijn een 1500
maarja even afwachten tot morgen :D
Gebruikersavatar
door Meller
#1286418
Eerst maar een cursus nederlands nemen denk ik? voor 500 euro wel een leuke kever, maar idd eerst kijken hoe en wat.. ik heb persoonlijk niet zoveel verstand van kevers maar de belangrijkste dingen van elke auto zijn uiteraard; rotte plekken? grote schades gehad --> naden nazien etc. en onderhoud --> banden, remmen en olie !

Succes ! Meller
Gebruikersavatar
door Knight
#1286430
Waar staat dat ding dan woutje?
Ik heb ook miss een kevertje op het oog!
De polo coupe 86c :P gaat waarschijnlijk de deur uit!
Gebruikersavatar
door woutje_mk3
#1286432
Meller schreef:Eerst maar een cursus nederlands nemen denk ik? voor 500 euro wel een leuke kever, maar idd eerst kijken hoe en wat.. ik heb persoonlijk niet zoveel verstand van kevers maar de belangrijkste dingen van elke auto zijn uiteraard; rotte plekken? grote schades gehad --> naden nazien etc. en onderhoud --> banden, remmen en olie !

Succes ! Meller
bij een kever spelen rotte pleken een grote rol en ding heeft 13jaar stilgestaan dus gaan we eerst de remen lostrekken en blok eruit steld bijna niets voor
Gebruikersavatar
door Knight
#1286444
Wie ging er kijken voor die fire and ice dan? en waar? tjoo
Gebruikersavatar
door passy20
#1286919
ja wout, ik denk ook dat je maar een cursus NL moet nemen ;)
of gwn ff door office word gooien met spellingscontrole (A)
Laatst gewijzigd door passy20 op 26 jan 2010 14:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Tiguan dashboard lampjes

De melding en uitgelezen storing kunnen oliedruk g[…]

Bij een 2.5 liter diesel een nieuwe motor ingebouw[…]

OEM webshops

Hallo allemaal, Welke NL of Duitse websites bevel[…]

... ken ik niet, zal een universele tool zijn... l[…]

Dat is niet de originele ledstrip. Ledstrip is ook[…]

Goedemiddag mede-forumleden, Hierbij wil ik meze[…]

Klopt. Brandstoffilter vervangen is een eitje. Ik […]

Helix subwoofer Golf 8 variant

Ik heb zelf zo systeem laten inbouwen. Alle boxen […]