VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen problemen
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#1296342
Beste,

Ik heb een week geleden een xenon set ingebouwd met Canbus pro ballasten. Hierbij een link ervan: http://www.tlg-auto.com/component/conte ... cle/8.html Het betreft hier een Golf V bwj 2004.

Hiervoor had ik een andere set ingebouwd, maar toen was me ruitenwissermotor defect denk ik, want hij deed niets meer. Mij werd verteld dat dit kwam door de piekspanning op het boordnet. Dus heb ik die ingeruild voor deze jongens, die canbus pro ballast. Uit gegevens blijkt dat deze dus een lagere piekspanning heeft en waardoor de ruitenwissermotor niet defect kan raken. Nu heb ik hetzelfde probleem en is me ruitenwissermotor ALSNOG stuk. Kan dit of wat kan een ander probleem zijn? Is het nodig om aan te melden met vagcom?

KAN IEMAND MIJ AUB HELPEN
#1297600
Ja zijn op elke ballast te gebruiken.

Deze hebben veelal dezelfde aansluiting.

Houd er ook rekening mee dat de ruitenwissermotoren ook defect schijnen te raken zonder xenon.

Hebben we zelf ook een keer meegemaakt.
#1300727
Je kan ook OEM xenon kopen, dan heb je nergens gezeik mee.
Als ik het zo lees heb je al 2 xenon setjes gekocht en 2 ruitenwisser motoren, voor dat geld had je wel OEM xenon kunnen aanschaffen.
#1301399
Its John schreef:De oudere ruitenwisser motoren kunnen niet zo goed tegen piekspanning waardoor ze defect gaan, toen is er een modificatie geweest nu moeten ze er beter tegen kunnen.

Toen je eerste ruitenwisser motor het begeefde heb je toen een nieuwe gekocht,
of een 2e handse?
Nee toen heb ik weer een 2e handse gekocht. Ja dit zei iemand ook al tegen mij, dat die nieuwe motoren beter tegen piekspanning kunnen.
#1301400
Ferit schreef:Je kan ook OEM xenon kopen, dan heb je nergens gezeik mee.
Als ik het zo lees heb je al 2 xenon setjes gekocht en 2 ruitenwisser motoren, voor dat geld had je wel OEM xenon kunnen aanschaffen.
Ja dat is zo, daar heb je idd geen gezeik mee.

Dan is het volgende het geval: ik heb een trendline, waardoor ik dus geen mogelijkheid heb tot bijv mistlampen. Oftewel ik moet dan me lichtmodule vervangen als ik OEM xenon wil plaatsen. OEM xenon is al tussen de 400-500 euro. Dan nog je lichtmodule vervangen en hercoderen, dat gaat ook wat kosten denk ik. Maar dat heb je het wel gleijk goed dat is zo.

Nee ga vandaag een nieuwe ruitenwissermotor kopen.
#2848780
Wie kan me helpen
Heb orginele xenon lampen van gti gemonteerd zonder bi xenon, met adapterkabel. Alles werkt van de lampen,na een tijdje ging mijn ruitenwisser motor stuk vervangen en doet nu heel raar ,bij bediening schokt hij klein beetje ,meer doet hij niet wat zou dat kunnen zijn
#2848781
Probleem zit hem in het aansluiten van de lampen, massa loopt via ruitenwissermotor en die gaat daardoor vervolgens stuk... maar dat had je ook al kunnen lezen in het andere topic waarin je actief bent...
Update navigatie Tiguan

Ik had niet veel opties..... Ik heb een Tiquan […]

Dat is hem nou juist. Meer heb ik niet te horen ge[…]

Jah dan gw de connector los halen van de dynamo of[…]

Probleem met lege accu is opgelost. Het bleek toch[…]

Heeft ie ook gedaan, de beschadigde velg heeft ie […]

Laadsnelheid (snelladen)

Moet mogelijk zijn. Heeft te maken met temperatuu[…]

Ja gaat prima. Vorig jaar ook aangepast in de spie[…]

Div. Communicatiestoringen

Aan de hand 2 fotootjes met een overzicht van fout[…]