VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Audi problemen
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2706648
Goedenmiddag allemaal,

De auto van mijn vrouw heeft de laatste tijd problemen met starten.
Het is een Audi a3 1.6 benz (101pk) uit '99
Na doorstarten loopt hij gewoon als een zonnetje en zijn er niks geen problemen.

Direct de Vagcom eraan gehangen en hij gaf de storingen:

17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer
P1570 - 35-10 - - Intermittent
00522 - Engine Coolant Temperature Sensor (G62)
30-10 - Open or Short to Plus - Intermittent


Nu is hij vorig jaar naar de dealer geweest en daar hebben ze een trucje uit moeten halen met de ECU vanwege stationair toerental problemen, schijnbaar hebben ze daar ook iets gedaan met de startblokkering (vandaar de storing van die).

Direct een nieuwe koelvloeistofsensor erin gezet maar het probleem bleef.
Na het starten zei hij deze storing erbij:

00515 - Camshaft Position (Hall) Sensor (G40)
03-00 - No Signal
(http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/00515)


Hoe kan ik deze sensor snel controleren of deze goed is?
Kan dit via Vagcom? En hoe ziet hij eruit, of waar zit die :) ?

Bedankt.
Laatst gewijzigd door GijsK op 19 dec 2015 13:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door MK2-VRT
#2706659
Deze hebben ook veel last van de blokkering, maar dat is nu het probleem niet..

De kvs sensor kan dit veroorzaken, maar nu deze vervangen is en de fout niet meer terug komt, ga je er maar rustig van uit dat je nokkenas sensor het probleem veroorzaakt..Deze zal defect zijn, alleen om hem te vervangen moet wel de distributie eraf want de sensor zit achter het tandwiel.
Gebruikersavatar
door GijsK
#2706678
Het vreemde is dat de kvs wel zijn fout blijft aangeven.

Hm ik was al bang dat de sensor achter de distri zat :?
Er is geen manier om hem te controleren dat ik zeker weet dat die defect is?
Gebruikersavatar
door GijsK
#2706679
17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer
P1570 - 35-10 - - Intermittent
00522 - Engine Coolant Temperature Sensor (G62)
30-10 - Open or Short to Plus - Intermittent
00515 - Camshaft Position (Hall) Sensor (G40)
03-00 - No Signal


Dit geeft hij nu allemaal aan.
Alleen de 00515 komt er alleen na het doorstarten bij te staan.
Gebruikersavatar
door MK2-VRT
#2706702
Hmm..

Het enige wat nog kan zijn mbt die kvs temp sensor is een kabelbreuk of slecht contact.

Ik zou de bedrading even meten van de sensor tot ecu, daar moet ergens wat zitten als de sensor nieuw is, of deze moet ook 'defect' zijn.

Erna zou ik wederom testen, het probleem kan met de 05222 of 00515 te maken hebben..

Als hij na die kvs sensor in orde is, zou ik het verder wel ff aanzien.

Kijk eens in de meetwaardeblokken naar de kvs temp, zowel bij stilstaande motor als hij slecht aangaat, en vlak nadat de motor loopt.
Gebruikersavatar
door GijsK
#2721035
sorry mensen ik ben een lange tijd weg geweest met werk en de vrouw heeft de auto een lange tijd niet gebruikt dus we zijn weer bij voor af aan begonnnen.

Vagcom eraan gehangen en hij gaf de storingen:

17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer
P1570 - 35-10 - - Intermittent
00522 - Engine Coolant Temperature Sensor (G62)
30-10 - Open or Short to Plus - Intermittent

Weer een nieuwe kvs sensor erin gedaan, je weet het maar nooit :? , en gereset, dan is de storing weg.

Vervolgens lees ik de 01 Engine uit en geeft hij tijdens lopen van de motor de storing:

00515 - Camshaft Position (Hall) Sensor (G40)
03-00 - No Signal
(http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/00515)

Hier ben ik eens verder op gaan kijken op gerritspeek. Daar geven ze aan dat deze te controleren is via :

Measure 08 en dan vervolgens groep 4 (4e blok). echter krijg ik daar helemaal geen waardes van mijn nokkenasstandsensor maar van de Intake Air Mass.

Zo'n baal van, hoopte dat ik dus kon zien of deze storing 00515 het echte defect is.

Kan ik deze ergens anders op zien? of hoe kan ik hem makkelijk controleren ? (bijv meetwaarde op de stekker oid)?
#2721050
Nogsteeds niet de juist dacht ik zo? :



Address 01: Engine (06A 906 019 BF)

14:10:02 Group 022: Ignition (Position of Camshaft vs. Crankshaft)
768 /min Engine Speed
92.23 mg/str Injected Quantity
0.0 Crankshaft Tooth (low > high)
0.0 Crankshaft Tooth (high > low)


Address 01: Engine (06A 906 019 BF)

14:10:15 Group 018: Torque Reduction for Automatic Transmission
768 /min Engine Speed
92.23 mg/str Injected Quantity
0.00°KW Ignition Timing Retardation
11.8° Ignition Timing


Heb ook nog even de stekker van de nokkenassensor eraf gehaald maar dit maakt niks uit mbt de storing.
zal het dan toch in de nokkenasssensor liggen?
#2721064
Afhankelijk van de controller, maar dan zie je hem niet..

Sensor zit achter distributie en moet dus los, samen met nokkenas tandwiel..

Zou eerst de bedrading doormeten tot ecu, dan weet je al genoeg.
#2721633
Bedankt .. Jammer genoeg, ben ik rond 1800 wel begonnen met de g40 zelf vervangen , distri en alles er nieuw op en inderdaad storing blijft hetzelfde :GRR:


Morgen avond dus alle kabels doormeten etc. Hoop dat ik er wijs uit word want is echt waardeloos zonder schema's , etc.


Voor nu biertje en even wat anders :roll: :ZZZ:
Vreemd geluid Golf 7 GTE

Hallo allemaal, Sinds vorige week ben ik eigena[…]

Beetle warmlopen

Na aankoop van deze Beetle cabrio 1.4 uit 2006 gin[…]

Stotteren volkswagen touran

Hallo forumleden , Ik hoop dat iemand kan helpen […]

Egr Golf mk4 1.4 2001

Mijn golfje heeft al 2 jaar een egr storing (insu[…]

Ja helaas komt het nog steeds regelmatig voordat e[…]

Stuur zal vast wel passen, maar ben bang dat er no[…]

https://www.googleadservices.com/pagead/aclk?sa=L&[…]

Welke autoradio met CarPlay

Je kunt er ook gewoon 1 aanschaffen met IOS of And[…]