VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Schrijf een goede handleiding en help een ander
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2346137
Hierbij een kleine How-to over het plaatsen van een Golf 4 teller in een Seat Leon 1M.

Benodigdheden :

* Golf 4 teller
* Teller front van een Audi A3 8L VDO
* Teller code van beide tellers als het een immo 3 is en enkel de nieuwe code voor een immo 2 Swap
* Vagcom voor de teller en sleutels opnieuw in te leren

Nu heb ik dus een SE teller genomen, 1J5 920 826C

Afbeelding

In dit geval had ik geen VDO front meer liggen, eigenlijk wel jammer want die is plug en play op een Golf 4 teller, nu heb ik dus een Motometer front genomen en die bewerkt, anders past deze totaal niet..Rond om de teller bij de rode lijnen de verdikking weghalen, en het blauwe deel ook uit uithalen ivm het display, Foto tijdens het bewerken :

Afbeelding

Tevens is op bovenstaande foto de ringen gezien, deze moet je voorzichtig uit het Golf 4 front drukken, ook dan weer de randjes weg snijden en met een druppel seconde lijm in het nieuwe front aanbrengen, heb erna voor de zekerheid een randje kit eromheen gebracht..Je kunt ook kant en klare ringen kopen, maar deze vond ik net wat mooier dan die chrome immitatie dingen.

Ook kun je kiezen wat je het mooist vind passen met een SE teller, enkele voorbeelden ( let niet op de slechte foto's maar met flits zie je niks ervan en zonder flits krijg je zoiets :? :

Enkel de naalden verlicht bij contact aan :

Afbeelding

Naalden verlicht + Displays :

Afbeelding

Wijzerplaten en naalden verlicht :

Afbeelding

Wijzerplaten en displays verlicht :

Afbeelding

Wijzerplaten enkel verlicht :

Afbeelding

Enkel de displays verlicht :

Afbeelding

Front van de voorzijde met de ringen erin :

Afbeelding

Audi front op de Golf 4 teller :

Afbeelding

Verlichting naar wens ingesteld :

Afbeelding

Standaard teller Leon Topsport :

Afbeelding

Golf 4 SE Sport Edition teller erin :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Heb tevens al voor ik de teller monteerde het chassisnummer handmatig in de nieuwe teller gezet, net zoals de login van de oude in de nieuwe teller, is vaak net ff wat makkelijker :D

Afbeelding
Afbeelding

Softcoding van de oude in de nieuwe teller gezet, en tevens de oil en insp service van de oude over genomen.

Teller en sleutels inleren is 1 minuut werk, erna even de can gate way opnieuw coderen en eventueel de storingen wissen..Klaar..

Zal eens kijken of ik nog een mooie foto kan maken in het donker.

Vragen zie ik wel verschijnen ;)
#2346561
Het is niet bij elke teller mogelijk, dan moet je zowiso al het wegrij symbool in de km teller hebben staan, dan kun je eventueel testen, maar denk bij jou teller wel, zal eindigen op 926A ?

Wel de welkoms boodschap kun je activeren en de rest km's indien je dat nu nog niet hebt.
#2346597
wjb222 schreef:rest km heb ik idd nu niet zou wel erg handig zijn :tu:
en hoe kan ik testen of ik dat wegrij symbool heb ?
Anders gezegd, het lampje van de auto met de sleutel, die bedoel ik ermee, als je het contact aanzet, zie je deze of in de km teller thv 100 km/h of in de toerenteller op tien over 2 :D
#2779348
Hey,


Mooie topic! Duidelijk dat je er veel verstand van hebt :D Misschien dat je mij kan helpen? :oops:
Ik heb een golf 4 pacific uit 2003 met een se sport teller met half display met onderdeelnummer :1J5 920 826 A. Nu dacht ik slim te zijn en heb een full fis teller met onderdeelnummer :1J0 920 842 A gekocht. Deze heeft de standaard tellerplaten. Nu dacht ik dat ik deze tellerplaten kon overzetten. Alleen ik stuit tegen 3 problemen aan.

1: schaalverdeling km teller klopt niet, is dit te coderen?

2: Bij mijn se teller zit het wegrijblokkeringslampje in de km teller plaat, en die van de full fis in het toerenteller gebied. Is dit misschien om te coderen? Ik zie dat de full fis teller op de plek waar het lampje zit bij de se teller leeg is. Dus in de veld van de km teller zit er geen lampje van de wegrijblokkering, kan dat problemen geven met je wegrijblokkering? Want het wegrijblokkeringslampje hoeft van mij niet te werken.

3: de se tellerplaten hebben maar een halve uitsparing voor het scherm. Maar dit kan ik makkelijk oplossen door er een stuk uit te snijden. Althans ik denk dat dat geen probleem moet geven?

Nu heb ik de vag tacho kabel besteld en die laat nog wel een week opzich wachten denk ik. Het zijn trouwens beide VDO tellers.

Kan ik deze 2 bovengenoemde punten kloppend krijgen? Ik wil zeker betalen voor het geheim van de smid want ik wil echt niet die afschuwelijke standaard tellerplaten erin :mrgreen:

Ik hoor heel graag van jou :tu:
Bijlagen:
20170315_175727.jpg
20170315_175727.jpg (4.56 MiB) 4317 keer bekeken
#2779349
Of misschien kan ik naar jou toe komen dat je het voor mij codeerd? Tegen jou prijs ;) Nu lees ik op een engelse site dst mijn se teller immo3 is en de full fis teller immo2. En dat ik wel een immo3 in een immo2 auto kan monteren maar niet andersom? Dat zou betekenen dat ik de full fis teller niet eens in mijn golf kan monteren? :shock:
#2779427
Hallo,

Nou om het even kort te houden, je kunt idd geen immo 2 teller in een immo 3 teller zetten.

Het enige wat je kan doen om hem toch werkend te krijgen is de startblokkering uit de ecu halen, sleutel los inleren in teller, coderen en en alles werkt, alleen, dat is niet echt DE oplossing vind ik.

Van de andere kant liggen deze tellers, en zeker die vol fis niet voor het oprapen.

Die keuze moet je toch zelf maken.

De half fis platen aanpassen naar een vol fis kan wel, dat is niet zo spannend.

Je zou ook kunnen kijken voor een Passat 3BG teller, deze is software matig aan te passen zodat alles goed werkt, maar hier heb je 2 types firmware in, je moet die 847 hebben en niet de 849, dus bv nr : 3B0 920 847(E)
#2779442
Bedankt voor je duidelijke antwoord ;) :tu: . Ik ga er over nadenken of ik de wegrijblokkering uit mijn ecu laat schrijven of dat ik even verder zoek naar een immo3 full fis scherm.

Nu heb ik de groene en blauwe stekker achterop het instrumentenpaneel van een sloop golf eraf geknipt alleen weet ik niet welke draadjes ik moet hebben voor de voeding om de full fis even te testen. Weet jij he misschien welke de plus en de min zijn?
#2779606
Ik heb nu van de blauwe stekker de zwart/ lila en rood/ lila gepakt als plus, deze zijn constante plus en geschakelde plus en deze heb ik samen geknoopt. Als massa heb ik de 2 bruine draden gepakt van de blauwe stekker en deze samengeknoopt.

Getest op de accu van mijn auto maar het instrumentenpaneel krijgt wel voeding maar gaat niet op contact. Ik wil het display testen vandaar.

Groene stekker heb ik niet gebruikt.
Golf 7 1.6 TDI |Silicat zakje gelekt.

Hartelijk dank, expansievat hoeft niet vervangen t[…]

Golf 5 aircoprobleem

Het bleek toch de compressor zelf te zijn. Zelf n[…]

Zal ik eens laten doen

Knipperende alarmlichten

Update: Het blijkt een defecte alarmhoorn te zijn.

Regelapparatuur

wat bedoel je met regelapparatuur? Als je zelf zak[…]

Tiguan dashboard lampjes

Daarom dat deze wagen dus in de verkoop is gegaa[…]

Trekhaak EOS

Bedankt. Ben nog zoekende. Heb de bestelling die […]

Bedankt. Heb inmiddels de radio vervangen door een[…]