- 19 feb 2013 15:50
#2346137
Hierbij een kleine How-to over het plaatsen van een Golf 4 teller in een Seat Leon 1M.
Benodigdheden :
* Golf 4 teller
* Teller front van een Audi A3 8L VDO
* Teller code van beide tellers als het een immo 3 is en enkel de nieuwe code voor een immo 2 Swap
* Vagcom voor de teller en sleutels opnieuw in te leren
Nu heb ik dus een SE teller genomen, 1J5 920 826C
In dit geval had ik geen VDO front meer liggen, eigenlijk wel jammer want die is plug en play op een Golf 4 teller, nu heb ik dus een Motometer front genomen en die bewerkt, anders past deze totaal niet..Rond om de teller bij de rode lijnen de verdikking weghalen, en het blauwe deel ook uit uithalen ivm het display, Foto tijdens het bewerken :
Tevens is op bovenstaande foto de ringen gezien, deze moet je voorzichtig uit het Golf 4 front drukken, ook dan weer de randjes weg snijden en met een druppel seconde lijm in het nieuwe front aanbrengen, heb erna voor de zekerheid een randje kit eromheen gebracht..Je kunt ook kant en klare ringen kopen, maar deze vond ik net wat mooier dan die chrome immitatie dingen.
Ook kun je kiezen wat je het mooist vind passen met een SE teller, enkele voorbeelden ( let niet op de slechte foto's maar met flits zie je niks ervan en zonder flits krijg je zoiets :
Enkel de naalden verlicht bij contact aan :
Naalden verlicht + Displays :
Wijzerplaten en naalden verlicht :
Wijzerplaten en displays verlicht :
Wijzerplaten enkel verlicht :
Enkel de displays verlicht :
Front van de voorzijde met de ringen erin :
Audi front op de Golf 4 teller :
Verlichting naar wens ingesteld :
Standaard teller Leon Topsport :
Golf 4 SE Sport Edition teller erin :
Heb tevens al voor ik de teller monteerde het chassisnummer handmatig in de nieuwe teller gezet, net zoals de login van de oude in de nieuwe teller, is vaak net ff wat makkelijker
Softcoding van de oude in de nieuwe teller gezet, en tevens de oil en insp service van de oude over genomen.
Teller en sleutels inleren is 1 minuut werk, erna even de can gate way opnieuw coderen en eventueel de storingen wissen..Klaar..
Zal eens kijken of ik nog een mooie foto kan maken in het donker.
Vragen zie ik wel verschijnen
Benodigdheden :
* Golf 4 teller
* Teller front van een Audi A3 8L VDO
* Teller code van beide tellers als het een immo 3 is en enkel de nieuwe code voor een immo 2 Swap
* Vagcom voor de teller en sleutels opnieuw in te leren
Nu heb ik dus een SE teller genomen, 1J5 920 826C
In dit geval had ik geen VDO front meer liggen, eigenlijk wel jammer want die is plug en play op een Golf 4 teller, nu heb ik dus een Motometer front genomen en die bewerkt, anders past deze totaal niet..Rond om de teller bij de rode lijnen de verdikking weghalen, en het blauwe deel ook uit uithalen ivm het display, Foto tijdens het bewerken :
Tevens is op bovenstaande foto de ringen gezien, deze moet je voorzichtig uit het Golf 4 front drukken, ook dan weer de randjes weg snijden en met een druppel seconde lijm in het nieuwe front aanbrengen, heb erna voor de zekerheid een randje kit eromheen gebracht..Je kunt ook kant en klare ringen kopen, maar deze vond ik net wat mooier dan die chrome immitatie dingen.
Ook kun je kiezen wat je het mooist vind passen met een SE teller, enkele voorbeelden ( let niet op de slechte foto's maar met flits zie je niks ervan en zonder flits krijg je zoiets :
Enkel de naalden verlicht bij contact aan :
Naalden verlicht + Displays :
Wijzerplaten en naalden verlicht :
Wijzerplaten en displays verlicht :
Wijzerplaten enkel verlicht :
Enkel de displays verlicht :
Front van de voorzijde met de ringen erin :
Audi front op de Golf 4 teller :
Verlichting naar wens ingesteld :
Standaard teller Leon Topsport :
Golf 4 SE Sport Edition teller erin :
Heb tevens al voor ik de teller monteerde het chassisnummer handmatig in de nieuwe teller gezet, net zoals de login van de oude in de nieuwe teller, is vaak net ff wat makkelijker
Softcoding van de oude in de nieuwe teller gezet, en tevens de oil en insp service van de oude over genomen.
Teller en sleutels inleren is 1 minuut werk, erna even de can gate way opnieuw coderen en eventueel de storingen wissen..Klaar..
Zal eens kijken of ik nog een mooie foto kan maken in het donker.
Vragen zie ik wel verschijnen
Golf 2 R32 BUB '85
Golf 2 1.9 ARL TDI '83 202PK 481NM WMI
Golf 2 VRT 420PK 600NM
Audi RS6 Performance 741PK 1064NM
www.ecu-solutions.com
https://www.facebook.com/groups/312765538928730/
Golf 2 1.9 ARL TDI '83 202PK 481NM WMI
Golf 2 VRT 420PK 600NM
Audi RS6 Performance 741PK 1064NM
www.ecu-solutions.com
https://www.facebook.com/groups/312765538928730/