VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene Seat Tuning & Styling topics
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#1754732
Zoals titel hierboven al vermeld ben ik op zoek naar een dumpvalve voor me ibiza cupra uit 2001. Motorcode AYP. Het betrefd een 20vt blok. Ben opzoek naar het merk forge en het liefst 2e hands. Is het met mijn blok ook zo dat ik een trucje uit moet halen zodat ik geen storingen krijg? Want heb gelezen dat je zo een dergelijk probleem wel bij een golf 4 krijgt met een 20vt.

Ik hoor het wel alvast bedankt!
Gr jerry
#1754923
Storingen krijg je alleen bij open dumpvalves. Ikzelf heb een Forge Splitt-R. Die blaast 30% af en 70% gaat terug, daardoor krijg hij geen storing!
#1755017
Ik heb de Splitt-R volgens mij bij Biesheuvel vandaan, kostte rond de 200 euro nieuw. Maarja dan heb je wel wat :) Afblaas geluid hoor je veel beter icm open luchtfilter. Bij mij klinkt het zo:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=F53B_xGn ... tu.be&hd=1[/youtube]
#1755524
Ja is zeker prijzig, maar de standaard dumpvalves hebben een rubberen membraampje, en die willen (zeker met gechipte auto's) nog wel is scheuren waardoor je turbodruk verliest. Dit is gewoon van aluminium met een zuigertje erin, dus kapot gaat het niet zomaar.. Is even een uitgave maarja wel een goede uitgave dacht ik :mrgreen:
Golf 5 aircoprobleem

Het bleek toch de compressor zelf te zijn. Zelf n[…]

Zal ik eens laten doen

Knipperende alarmlichten

Update: Het blijkt een defecte alarmhoorn te zijn.

Regelapparatuur

wat bedoel je met regelapparatuur? Als je zelf zak[…]

weet je motor/versnellingsbak type niet (heb je ee[…]

Tiguan dashboard lampjes

Daarom dat deze wagen dus in de verkoop is gegaa[…]

Trekhaak EOS

Bedankt. Ben nog zoekende. Heb de bestelling die […]

Bedankt. Heb inmiddels de radio vervangen door een[…]