VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Seat problemen
  • Gebruikersavatar
#1979962
Hallo

Ik ben sinds een tijdje in bezit van een seat toledo 1.6sr bj 2000
sinds aankoop loopt hij al niet lekker stationair.

bij starten koud en warme motor geeft hij wat problemen en het is niet steeds hetzelfde probleem.

de motor komt langzaam na 900 toeren prutteld
soms gaat hij ook eerst na de 1100 toeren valt dan terug na 700 en klimt dan weer op naar de 900
af en toe staat hij te schommelen tussen de 700 en 1100 toeren

verder loopt hij prima als de auto eenmaal loopt maar is echt zoekend na het goede stationair toerental bij starten.

er zijn al wat vaccuum slangen en een gasklep thermostaat temp sensor vervangen maar verder heeft mijn garage niets kunnen vinden
ook staan er geen fouten in bij uitlezen

iemand een idee waar verder te zoeken?

gr pascal
#1980505
Pascal,

Hebben ze na het vervangen van de gasklep deze ook ingeleerd ? Zo nee, begin daar eens mee en je hebt kans dat hij weer normaal stationair loopt.

Eventueel het gasklephuis van te voren even schookmaken indien hij smerig is.

Gr Stefan
#1980574
Hoi stefan

De gasklep is ingeleerd schoongemaakt durf ik niet met zekerheid te zeggen omdat het door de garage is gebeurd.

Ik hoorde vandaag met starten dat me startmotor blijft hangen kan dit er ook mee te maken hebben? Dat hij slecht stationair loopt is trouwens maar 5 sec daarna loopt hij normaal

Zou het ook aan bobine bougie/kabels kunnen liggen? Of moet hij het dan constant doen.

Gr
#1980582
Hallo Pascal,

Misschien een domme vraag, maar is het inleren wel goed gelukt ? Als dit niet goed gebeurt, heb je er namelijk nog niks aan en denk je dat dit in orde moet zijn.

Dat de startmotor even blijft hangen zal de bendix zijn en kan niet echt kwaad, misschien kan dat wel iets van invloed hebben op het toerental omdat hij toch wat zwaarder moet trekken als de startmotor niet meteen terug valt naar zijn normale positie.

Als hij echt even schommelt in toeren ( dus niet pruttelt ) zal het niet aan de ontsteking liggen.

Ow en even voor de duidelijkheid, de kvs temp sensor die vervangen is geworden is toch de 4 polige he ?

Gr Stefan
#1980686
Inleren is door garage gebeurd neem aan dat dit goed is gebeurd.
Denk dat ik de ontsteking moet controleren af en toe pruttelt hij wel het vreemde is dat hij het niet altijd doet gister middag liep hij wel goed bij starten.vanochtend weer slecht
#1981719
Vandaag de auto weer weg gebracht de monteur wist zo niet waar het vandaan komt

Wel is hij erachter gekomen dat wanneer het rempendaal meerdere malen achter elkaar ingetrapt word de auto ook slecht stationair gaat lopen
#1987623
Heb de auto van de week bij de garage gehad omdat ik nog garantie heb.
ze hebben een nieuw gasklep gemonteerd en het lijkt nu over.

de vorige was een 2de hands en kon zijn dat deze ook niet helemaal goed was.
#1990776
Het probleem is weer terug
Bij starten loopt toeren eerst op na 1500 om daarna terug te zakken na 700 en vervolgens uit te komen op 900 en daar netjes te blijven staan zoals het hoort dit alles gebeurt in een paar seconden


Nu zegt mij garage dat dit normaal is en hoort bij elec gasklep

Vind het wel vreemd mij vorige wagens klom toerental na 900 en bleef daar en was nooit aan het zoeken

Is het normaal dat de auto bij starten even zoekt na stationair toerental?
#1991273
Nee dat is zeker niet normaal..

Bij koude motor loopt hij wat hoger stationair, maar erna zakt hij mooi richting de 900, ook moet hij niet zoeken of even galopperen, dat hoort gewoon niet.

Het kan alsnog mogelijk zijn dat je ergens een lek in de inlaat hebt, of dat hij bv teveel brandstof krijgt waardoor dit ontstaat.

Rij anders eens terug naar de garage en hang hem eens aan de 4gas tester, misschien zien ze dan wat meer.
#1991599
Heb al contact gehad met garage houder, maar wil dat hij het nu eens echt op gaat lossen aan gezien hij in de 6 weken dat ik hem heb ook al 6x bij garage gestaan heeft
Golf 7 1.6 TDI |Silicat zakje gelekt.

Hartelijk dank, expansievat hoeft niet vervangen t[…]

Golf 5 aircoprobleem

Het bleek toch de compressor zelf te zijn. Zelf n[…]

Zal ik eens laten doen

Knipperende alarmlichten

Update: Het blijkt een defecte alarmhoorn te zijn.

Regelapparatuur

wat bedoel je met regelapparatuur? Als je zelf zak[…]

Tiguan dashboard lampjes

Daarom dat deze wagen dus in de verkoop is gegaa[…]

Trekhaak EOS

Bedankt. Ben nog zoekende. Heb de bestelling die […]

Bedankt. Heb inmiddels de radio vervangen door een[…]