VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf I, II, III, Jetta en Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2790619
Ik ben nu in spanje en de golf 3 staat hoog en droog in de stalling tot ik terug ben. Ik zou alvast wat onderdelen willen bestelen voor de golf maar stuit op een probleem. Ik wou de v snaar en de multiriem vervangen en keek her en der op het internet. Ik kwam voor zowel de v snaar als de multiriem uit op 2 verschillende soorten waarbij de een iets langer is dan de ander... welke heb ik nodig???

Het is een golf 3 1.6 101 pk van 1997. De auto heeft geen airco.

. Heeft er iemand meer verstand van? Anders moet ik blind bestellen en mogelijk weer wachten op nieuwe riemen. Ga namelijk ook de thermostaat vervangen en daarbij moetten de riemen los, wil het in een keer goed doen.
#2790730
Oh why? Ik moet sowizo de thermostaat vervangen... want als ik stationair stil sta stijgt de temperatuur tot de helft wat normaal is. Maar als ik op de snelweg rijd zat de temperatuur gestaag naar bijna alsof hij uit staat. Vermoet thermostaat of koelvloeistof sensor. Mogelijk dat ik eerst de koelvloeistof sensor ga vervangen want om bij de termostaat te komen moet ik uit gaan bouwen...
#2791040
Omdat je dan toch bezig bent, je de huidige staat en leeftijd van de waterpomp niet weet en deze toch nagenoeg niets kost. Beter nu voor de zekerheid vervangen, dan er noodgedwongen achter komen dat hij aan het einde van z'n latijn was.

Probleem dat je beschrijft zal niet de KVS sensor zijn want een defect daar heeft ook rechtstreeks invloed op het rijgedrag. Zal eerder de thermostaat zijn.

Uiteraard vaathje ook vernieuwen. Er zitten ook no[…]

Tiguan dashboard lampjes

elk woord mee eens

Golf 5 aircoprobleem

Het bleek toch de compressor zelf te zijn. Zelf n[…]

Zal ik eens laten doen

Knipperende alarmlichten

Update: Het blijkt een defecte alarmhoorn te zijn.

Regelapparatuur

wat bedoel je met regelapparatuur? Als je zelf zak[…]

Trekhaak EOS

Bedankt. Ben nog zoekende. Heb de bestelling die […]

Bedankt. Heb inmiddels de radio vervangen door een[…]