VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran
door Jimpert
#2849143
PXL_20240428_122035269.jpg
PXL_20240428_122035269.jpg (2.31 MiB) 169 keer bekeken
PXL_20240428_122041126.jpg
PXL_20240428_122041126.jpg (2.17 MiB) 169 keer bekeken
Beste leden,

Ik zal me even voorstellen. Ik ben Jim, 33 jaar oud en heb ooit in een ver verleden basis papieren automonteur gehaald, maar daarna nooit meer actief iets mee gedaan. Rij nu al +/- 5 jaar in een golf V 1.6 uit 2005. Degelijke auto die op wat olieverbruik na geen mankementen vertoonde, totdat.... Helaas op Koningsdag viel de complete lucht voorziening in de cabine uit. De waardes zoals ingestelde temperatuur kon ik gewoon zien en aanpassen maar er kwam geen lucht meer uit de roosters. Vervolgens kwam de melding "oilsensor" op het dashboard. Gelukkig was ik zo goed als op plek van bestemming. Dus de Golf geparkeerd even uitgezet en opnieuw gestart. De auto startte maar werd meteen weer uitgeschakeld. Het vermoedde was dat er iets onderbroken werd. Alle zekeringen nagelopen,. ogenschijnlijk is alles in orde.
Toch maar even de auto uitgelezen. Hieruit komt een hele rits aan storingen naar boven. Wanneer gewist komt alles direct weer terug. Ik kan de optelsom niet maken van alle storingen bij elkaar. Ik hoop dat iemand mij hiermee verder kan helpen. Zie bijgevoegde fotos voor de storingsmeldingen.

Bedankt alvast!
door Mari
#2849154
Aan de hand 2 fotootjes met een overzicht van fouten worden we ook niet veel wijzer.

Zeg het nog maar eens... lees de auto uit met een tool die het meest geschikt is voor dit werk: VCDS... enerzijds kan deze tool veel verder kijken dan de meeste universele tools, anderzijds krijg je de meest uitgebreide informatie bij de gevonden foutcodes... De gevonden foutcodes zoek je vervolgens op de website van Gerrit Speek op, in 90% van de gevallen heb je dan nog meer informatie over de foutcode, wat de mogelijke oorzaak kan zijn en wat misschien de oplossing is voor dit probleem...

Wat je vooral wilt weten is of een foutcode permanent is of sporadisch... die informatie zie ik jouw tool niet direct geven...
door Mari
#2849305
Je kan het topic wel omhoog schoppen, maar zolang je niet met meer informatie komt zal er weinig respons komen...

Zal morgen middag dat even proberen. Ik vind t all[…]

Bovenstaande factuur is niet volledig, dat heeft d[…]

Sterretje Voorruit behandelen

Wat je aangeeft is niet altijd het geval en er zij[…]

Bak heeft niks van doen met de motor. Heb je wel d[…]

Kan hewt iets te maken hebben met automatische hoo[…]

Displays zwart

@Mick59 > Heb je al wat meer duidelijkheid? T[…]

Panorama dak gaat niet helemaal open.

Wubbe Engineering te Westervoort raadplegen... zij[…]

Airco lijkt niet te koelen

Deze heb ik ook gehad airco laten bij vullen en he[…]