VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#1423067
tijnoo schreef:
RobBoZ schreef:Heb de motor op 12v getest, ene pin is linksom andere rechtsom.
Relais kom ik meer op uit door de rest uit te sluiten en de print die onder de oxidatie zat. ( op de foto al schoongemaakt )
Ook meet ik een weerstand van een paar megaohm over de contacten van het relais, weet niet of dat zo hoort maar meestal zijn Mohm weerstanden niet goed.

of Mohm weerstanden goed zijn hangt af waar je meet,

een megaohm kun je zien als iets dat niet met elkaar verbonden is, het relaistje dat hierboven op de foto staat is een tijdrelais, dat wil zeggen, hij geeft n puls, en zal daarna de motor 2 seconden linksom en 2 seconden rechtsom sturen, ofwel er lopen 2 draden naar de motor, plus en min. het enige wat het relais doet is de plus en de min omdraaien om de motor van richting te laten veranderen,

op 2 draad kan het motortje dus nooit werken,

je zou eens op die stekker moeten meten of dat je een aantal tellen op2 pinnen spanning krijgt op moment dat je aan de hendel trekt,

op je meter zou je dan eerst +12v moeten zien en meteen daarna -12V,
is dit niet het geval dan is je relais stuk :)
motortje zelf blijft gewoon een richting op draaien. een mechaniek in de klep zorgt ervoor dat de wisser een halve slag maakt en terug komt.
#1423073
Ik heb zelf ook dat hij het niet of nauwelijks meer doet, maar soms deed hij het nog met veel pielen met die hendel die je naar achter duwt. Ik dacht dus altijd dat het daar aan lag :SCRATCH: Misschien iets om naar te kijken, je kunt redelijk makkelijk doormeten of die nog goed contact maakt als je hem naar achter duwt ;)
#2591596
Excuseer dat ik dit bijna 5 jaar oude topic omhoog moet kicken, maarrr....

Ik heb hetzelfde euvel sinds vorige week. Ineens deed mijn achterruitenwisser het niet meer.

- Zekering gecheckt, werkt.
- Relais ziet er goed uit, en maakt ook het interval-klikgeluid.
- Motortje gecheckt van de ruitenwisser, die doet het ook.

De kabeltjes in het scharnier van de achterklep zien er nog goed uit, maar dat zegt misschien niet zoveel. Ik vind het alleen jammer om deze door te moeten gaan knippen, is hier een andere tip voor?

Maar dit is vooral gericht aan de topic-starter, aangezien zijn omschrijving nagenoeg hetzelfde is als die van mij, is het uiteindelijk opgelost, en wat was het?
Koppelings pedaal blijft soms hangen

Zou kunnen maar zou toch ook de slave cilinder kun[…]

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk

Laden stopt na een aantal minuten

Heb toen mijn auto laten uitlezen door de Valleigr[…]