VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door ktm525m
#1829679
Hoi. heb van een golf-3gti 1995 remschijven afgedraait kompleet nieuwe remblokken ,remklauwen voorzien van nieuwe rubber sets rondom. nu komt het, krijg niet voldoende remdruk , op alle manieren ontlucht klauwen los met de nippels naar boven, cylinders terug gedrukt met de nippels los en weer opgepompt en ga zo maar door, maar geen succes. nieuwe rempomp erop gezet hebt allemaal niets.

wie kan mij zeggen waar het probleem nog zit ????

gr gerard
Gebruikersavatar
door MK2-VRT
#1829707
Gerard,

Volgens mij ontlucht je niet goed! Hoe ben je exact te werk gegaan ?

Met 'rempomp' bedoel je de hoofdremcilinder ? ( Waar je leidingen heen lopen )

Je hebt de rubbers vernieuwt, ook het rubber van de cilinder die in de remklauw zit ? En zo ja, zeker dat dit goed zit ? Als deze lekt dan krijg je hem ook niet ontlucht.

Remvloeistof vullen in het reservoir, een aantal keren pompen, houd het pedaal vast, laat iemand de nippen even opendraaien, vervolgens de nippel dicht draaien en dan pas het pedaal omhoog laten komen!! Herhaal dat zeker 5 a 10x per kant en het moet goed komen!

Zeker als de klauw leeg is geweest moet je een paar keer extra ontluchten, of anders gezegd, kan het iets langer duren.

Ow ja, achter ook even ontluchten omdat de hoofdremcilinder los is geweest.

Gr Stefan
door ktm525m
#1829721
alle rubbers rondom vervangen ook van de remzuigers. alles zit goed heb nergens lekkage. heb het hele reservoir al door de leidingen gepompt. dit is niet de eerste keer dat ik remmen reviseer en ontlucht maar wel van een VW kan het zijn dat bij deze golf 3 het een bekend probleem is met ontluchten ??
Gebruikersavatar
door MK2-VRT
#1829749
Nee hoor, ontluchten gaat gewoon zoals normaal zonder speciale dingen te doen..

Als je zeker weet dat alles goed zit qua rubbers, en ook nog de hoofdremcilinder vernieuwt is, en hij nergens lekt, dan moet en kan het niet anders zijn dan verkeerd / slecht ontlucht!

De volgorde van ontluchten maakt normaal niks uit maar vaak word gezegd : Links voor / Rechts Achter / Rechts Voor / Links Achter..

Je zegt, alle rubberd rondom, heb je ze achteren dan ook gedaan ? Zo ja, toch niet met geweld de remzuiger terug gedrukt achter ?? deze moet je duwen en rechtsom draaien tegelijkertijd.
door ktm525m
#1829772
hoe dat werkt met de achterste remklauwen weet ik , aandrukken en rechtsom draaien. het werkt allemaal 100% . ontlucht alles wel weer opnieuw.
Gebruikersavatar
door NielsED30
#1829780
MK2-VRT schreef:
De volgorde van ontluchten maakt normaal niks uit maar vaak word gezegd : Links voor / Rechts Achter / Rechts Voor / Links Achter..
Je begint altijd met de kant die het verste van het reservoir af zit. Dus meestal is dat Rechts Achter / Links Achter / Rechts Voor / Links Voor.
Gebruikersavatar
door Schippersss
#1829831
NielsMK4 schreef:
MK2-VRT schreef:
De volgorde van ontluchten maakt normaal niks uit maar vaak word gezegd : Links voor / Rechts Achter / Rechts Voor / Links Achter..
Je begint altijd met de kant die het verste van het reservoir af zit. Dus meestal is dat Rechts Achter / Links Achter / Rechts Voor / Links Voor.
Ja wat is het nu? :lol: :mrgreen:
Gebruikersavatar
door MK2-VRT
#1830155
:mrgreen:

Opzich is het niet noodzakelijk om die volgorde aan te houden, dus ook zo moet het lukken.

Maar als je begint met ontluchten, dan uiteraard eerst 1 kant afmaken en doorgaan tot er geen luchtbellen meer uit komen, dan naar de volgende toe..

Maar wat noem je 'niet genoeg' druk ? Remt wel maar pedaal zakt nog vrij ver naar de bodem ?
Gebruikersavatar
door sharky079
#1870574
ik heb het zelfde probleem , hij remt goed alleen het pendaal is erg laag bij de bodem

ik heb een 2.0 vento met ABS en heb hem al meer keer ontlucht maar hij blijft laag

weet iemand wat ik daar nog aan kan doen ?????
Gebruikersavatar
door MK2-VRT
#1870694
sharky079 schreef:ik heb het zelfde probleem , hij remt goed alleen het pendaal is erg laag bij de bodem

ik heb een 2.0 vento met ABS en heb hem al meer keer ontlucht maar hij blijft laag

weet iemand wat ik daar nog aan kan doen ?????
Als hij nergens lekt en je goed ontlucht hebt, dan is je hoofdremcilinder kapot..
door DerkDuis
#1870717
abs pomp zal dan wss nog lucht bevatten, ik dacht dat die ook apart nog aangestuurd konden worden om die te ontluchten, tenminste zon avontuur had ik met een bmw een jaar of 2 terug :SCRATCH:

maar ontluchten stelt toch niets voor in mijn ogen, als het ff snel moet pak ik zon potje van 12 euro met een terugslagklepje in leiding, en als ik remvloeistof vervang doe ik dat met de drukpot, nog nooit last gehad van het feit dat ze daarna niet meer hard worden, verschil kan wel zijn, dat ik nooit de leidingen open laat staan, kheb speciaal van die dopjes om over de leiding heen te drukken zodat ie niet leegloopt

maar naast dat avontuur met de bmw nooit geen last gehad van een lege abs pomp
Gebruikersavatar
door Antera
#1870768
Ontluchten is makkelijk ook met en abs pomp. dan moet je achter met het contact aan de boel ontluchten anders lukt het niet. En de volgorde van ontluchten is zoals niels het zegt.

R.A -> L.A -> R.V. -> L.V

zorg er wel voor dat nooit of te nimmer de pomp zonder olie komt te staan anders grote kans op beschadigingen van de inwendige rubbers en daardoor ook problemen met hard pendaal te krijgen omdat de rubbers in de pomp dan gaan lekker.

Ik zie namelijk dat de T.S. zegt dat ie het hele reservoir er doorheen heeft gepompt :tu:
Gebruikersavatar
door sharky079
#1871282
ik heb de achter schijven en blokken vernieuwd en voor de schijven af gedraait en de blokken vernieuwd en de remklauwen zijn er af geweest om schoon te makken
ik heb de leidingen los gehad maar niet af gedopt dus ze zijn wel wat leeg gelopen
heb de olie bij gevult en ontlucht RA/LA/RV/LV door laten lopen tot ik schone olie had

kan je de ABS apart ontluchten??

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Goedenavond, Ik heb sinds kort een GTD van 2016 g[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk

Laden stopt na een aantal minuten

Heb toen mijn auto laten uitlezen door de Valleigr[…]

Golf IV 3 piepjes

Ga ik proberen! Bedankt.

Klopt bekleding was toch ingesneden zag ik nu.