VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met T1-6, Multivan, LT & Crafter
  • Gebruikersavatar
door transporterT4
#1986495
Hoi mannen
Heb mij vandaag aangemeld omdat mijn schoonmoeder een T4 heeft die ineens raar gaat doen.
het is een kale 1.9D,probleem is dat hij zo ineens inhoud en totaal niet op snelheid komt .
en pas boven de 60 beetje trekkracht krijgt,maar ook das niets vergeleken met wat het was,en was al geen strepentrekker :lol:
Maar is nu gewoon echt een ramp,heel soms als je hem weer uitzet en na paar minuten weer aan loopt hij wel goed .
maar word steeds erger,probleem is dat schoonmoeders invalide is en wij de bus hebben gekocht om er een invalide bus van te maken. dat hebben wij inmddels ook gedaan , ze kan niet zonder haar bussie en is hiervan afhankelijk.
wie kan mij zeggen waar ik na kijken moet ,ben niet bekent met VW transporters en hun eventuele problemen ,wel weet ik dat tellerset vaak problemen geeft ,dat heeft deze ook.

alvast mijn dank en die van schoonmoeders :tu:
Gebruikersavatar
door MK2-VRT
#1986646
Als ik het zo lees dan is de eerste verdachte een verstopt brandstoffilter..

Je kunt deze eens vernieuwen, of haal de aan en afvoer even los op het filter en verbind de slangen even met elkaar om te testen.

Gr Stefan
door transporterT4
#1988614
Heb vanmiddag even gekeken ,maar hij zit bij mij heel anders

in de binnenbak voor de accu gewoon in een gat gezakt in de carrosserie ,zonder beugel opf dat hij vast zit
kan hem er zo los uitpakken.
nu keek ik even via www.mijnautoonderdelen.nl en als ik op kenteken zoek kan ik er 4 verschillende bestellen .
Maar iemand een idee welke ik moet hebben.

mischien domme vraag maar wil niet de verkeerde bestellen omdat hij gewoon gelijk weer rijden moet.
Gebruikersavatar
door MK2-VRT
#1989681
Je moet hem anders gewoon bij de dealer even halen, onderdeelnummer : 1H0 127 401C en kost een € 35,-

Aan de hand van jou gegevens is het gewoon een 1X motor, deze filters zitten op meerdere type diesels.

Wil je niet gelijk het filter vernieuwen, lus dan even de slangen door en rij een stukje om te kijken wat hij doet.
door transporterT4
#1989705
Dank je ,ga even nieuw filter bestellen
hij moet toch vernieuwd worden ,we hebben hem vorig jaar bij een garage gekocht en hij zou gelijk beurt krijgen ,enkel nooit meer na gekeken ,nu ik hem na loop blijkt er nooit wat aan gedaan te wezen .
ouwe verroetse olie filter ,brandstof filter wat onleesbaar is
dus geef de bus gelijk even ene beurtje :tu:
door freekdesurfer
#2079960
ik weet niet of alles gelukt is maar meschien is het een idee om ff op weetjewel.nl te kijken
dit is niet omdat er hier niet veel mensen met verstand van auto's zitte maar daar zijn er echt heel veel die met transporters werken.

tip btw bij een beurd doe ook gelijk de olie koeler vervangen door de oude olie kan hij door rotte scheeld je een reis naar de garage voor een koppakking die volgens hun lek is haha
Gebruikersavatar
door MK2-VRT
#2080282
freekdesurfer schreef:ik weet niet of alles gelukt is maar meschien is het een idee om ff op weetjewel.nl te kijken
dit is niet omdat er hier niet veel mensen met verstand van auto's zitte maar daar zijn er echt heel veel die met transporters werken.

tip btw bij een beurd doe ook gelijk de olie koeler vervangen door de oude olie kan hij door rotte scheeld je een reis naar de garage voor een koppakking die volgens hun lek is haha
Wat ben jij nu voor wartaal aan het praten ??
door transporterT4
#2080300
Ben er niet aan toe gekomen ,de bus moest inmiddels ook voor de apk en daar kwam het een en ander tevoorschijn ,ben der nog mee bezig en zal ineens alles gelijk doen.
gloeiers waren ook aan vervanging toe enz
veel achterstallig onderhoud en zeer slecht technisch onderhouden kwamen we achter .
Golf 5 aircoprobleem

Het bleek toch de compressor zelf te zijn. Zelf n[…]

Zal ik eens laten doen

Knipperende alarmlichten

Update: Het blijkt een defecte alarmhoorn te zijn.

Regelapparatuur

wat bedoel je met regelapparatuur? Als je zelf zak[…]

weet je motor/versnellingsbak type niet (heb je ee[…]

Tiguan dashboard lampjes

Daarom dat deze wagen dus in de verkoop is gegaa[…]

Trekhaak EOS

Bedankt. Ben nog zoekende. Heb de bestelling die […]

Bedankt. Heb inmiddels de radio vervangen door een[…]