VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Arteon, Passat, Passat CC & Phaeton.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2305132
Beste mensen,
In de december jl. had ik al een berichtje gemaakt over het controle-lampje van de koelvloeistof in combinatie met het niet goed functioneren van de kachel/airco in mijn Passat (3c) van 2005.
Hierop heb ik enkele reacties gehad maar dit heeft niets gebracht. We zijn verder aan het zoeken gegaan en koelvloeistof verdwijnt bij het expansievat doordat er druk wordt opgebouwd. Bij controle is gebleken dat er ergens lucht in de leidingen komt. Kan dit komen doordat EGR niet goed functioneert dan wel kapot is? Uitlezen heeft geen zin omdat er geen foutmeldingen zijn.
Kan dit ook de oorzaak zijn van de slecht functionerende kachel/airco?
#2305150
Als hij het door de dop eruit drukt word de druk te hoog..Dat krijg je als de motor overhit raakt, de dop kapot is ( opent te vroeg ) de koppakking kapot is, of een scheur in de kop zit.

Controleer als eerste eens de dop of zet er een andere op..Ook de O-ring in de dop kan kapot zijn of zit dubbel.
#2305294
Stefan,
Ik heb al gecontroleerd of de koppakking kapot is, dit is niet het geval. Want dan zou er diesel in de koelvloeistof moeten zitten en dit is niet het geval, de dop van het expansievat en het expansievat zelf zijn ook al vernieuwd
Ik kwam op het idee dat de EGR kapot is omdat ik ook bij lage snelheid uitlaatgassen ruik in de auto.
#2305296
Dat hoeft niet Paul..

Een klein haarscheurtje in de kop en het is al gebeurt..Het kan vaak alle kanten opgaan namelijk..

Een andere mogelijkheid buit de kop / pakking is de EGR koeler..

Maar dat is achter de pc niet te zeggen en daar kom je toch voor aan het sleutelen.

Wat lag er voor motor in trouwens ? TDI ?
#2348794
Beste mensen,
Inmiddels is de cilinderkop eraf gegaan. De kop is onder druk gezet en gevlakt.
Het bleek dus de koppakking te zijn. Inmiddels gemaakt en hij rijdt weer fantastisch .
Met dank aan mijn garage die goed heeft meegedacht en de kosten laag hield.
Golf 5 aircoprobleem

Het bleek toch de compressor zelf te zijn. Zelf n[…]

Zal ik eens laten doen

Knipperende alarmlichten

Update: Het blijkt een defecte alarmhoorn te zijn.

Regelapparatuur

wat bedoel je met regelapparatuur? Als je zelf zak[…]

weet je motor/versnellingsbak type niet (heb je ee[…]

Tiguan dashboard lampjes

Daarom dat deze wagen dus in de verkoop is gegaa[…]

Trekhaak EOS

Bedankt. Ben nog zoekende. Heb de bestelling die […]

Bedankt. Heb inmiddels de radio vervangen door een[…]