VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Jodadesh
#2477369
Ik heb ook gewoon een schuurspons gebruikt zelfs eentje met een soort staalwolachtige schuurkant(bovenstaande foto van de benodigde producten is van mij) en geen krassen hoor. Wel net als arnold 2 keer plastishinen en zie de asbak en kappen op de foto super mooi toch ;)
Gebruikersavatar
door Gizm0
#2477532
Grtt schreef:Arnold / Jodadesh

Ik heb het ook geprobeerd met een schuurspons alleen dit krast nogal op de onderdelen. Lukt het ook met de achterkant van de schuurspons? Of komt dit door de garagezeep (kleine korreltjes erin)?
ik denk dat de krassen die ontstaan, die rubberachtige laag is die los laat.
ik heb zelf gepoetst met een wat ruwere handdoek, maar ook met een schuursponsje ging het perfect.

moet nu alleen nog de 2 kappen rondom de stuurkolom, en het deurtje van het zekeringen kastje..
krijg je die 2 kappen makkelijk los? of moet het stuur er dan af?
Gebruikersavatar
door Grtt
#2477535
Ik zal het nog een keer proberen met een iets minder ruwe doek/spons.
Gebruiken jullie garagezeep met van die korreltjes erin?

Die twee kapjes krijg je eraf door de schroefjes aan de onderkant lost te schroeven. Het stuur hoeft er niet af.
Gebruikersavatar
door Gizm0
#2477664
Grtt schreef:Ik zal het nog een keer proberen met een iets minder ruwe doek/spons.
Gebruiken jullie garagezeep met van die korreltjes erin?
Nee, gewoon allesreiniger :)
Grtt schreef:Die twee kapjes krijg je eraf door de schroefjes aan de onderkant lost te schroeven. Het stuur hoeft er niet af.
Ah, goed om te weten, bedankt!
Gebruikersavatar
door Grtt
#2477759
Zojuist geprobeerd met een andere schuurspons (Sorbo anti kras schuurspons). Nu helemaal zonder krassen! Wel veel langer aan het boenen om de coating eraf te krijgen, maar dat heb ik er wel voor over! Resultaat wordt mooi!
Gebruikersavatar
door Gizm0
#2478604
Probeer de schoon te maken delen anders eerst even in een bak met heet (kraan)water + allesreiniger te laten weken.

Ben net nog even bezig geweest, en onder andere het deurtje van het zekeringen kastje zat er op die manier in 5 minuten schoon en glimmend weer in :)
Maar ook de zijkappen van de armsteun.

met de units rondom de stuurkolom ben ik nog niet begonnen, want ik krijg de kap wat onderaan het instrumenten paneel zit, aan 1 kant niet los..
#2478685
Gizm0 schreef:Probeer de schoon te maken delen anders eerst even in een bak met heet (kraan)water + allesreiniger te laten weken.

Ben net nog even bezig geweest, en onder andere het deurtje van het zekeringen kastje zat er op die manier in 5 minuten schoon en glimmend weer in :)
Maar ook de zijkappen van de armsteun.

met de units rondom de stuurkolom ben ik nog niet begonnen, want ik krijg de kap wat onderaan het instrumenten paneel zit, aan 1 kant niet los..
Die kap zit gewoon geklikt, 3 schroefjes onder aan. En dan 2 in het midden geloof ik. Als je zeker bent dat alle torxjes los zijn gewoon los trekken
Gebruikersavatar
door Gizm0
#2479282
jurgendevries schreef: Die kap zit gewoon geklikt, 3 schroefjes onder aan. En dan 2 in het midden geloof ik. Als je zeker bent dat alle torxjes los zijn gewoon los trekken
vandaag inderdaad los gekregen. bedankt!
nu heb ik dus de bovenste helft van de stuurkolom kunnen reinigen.
nu het onderste gedeelte nog..
nou weet ik dat er 3 parkers aan de onderkant zitten, welke je zo los kan draaien,
maar ik heb er ook nog 2 achter het stuur zitten (Zie onderstaande foto)..
hoe zijn die los te krijgen? je kan er namelijk net niet goed genoeg bij om ze los te draaien (schroevendraaier wil er niet ver genoeg in).

nu we het toch over het stuur hebben, die van mij is zijn kleur aardig aan het verliezen. is er een middeltje om dat weer een beetje op te knappen? leerverf ofzo?

Afbeelding
Gebruikersavatar
door robin6833
#2521265
Is het resultaat nog steeds goed bij jullie? Hoe zit dat met die plastic shine, moet je dat nog vaak herhalen of is dat eenmalig? Was net met m'n auto bezig en ik erger me rot aan die coating, heb dus alles losgetrokken en ben met de garagezeep aan de gang gegaan! Werkt idd erg goed. Waar komt die plastic shine vandaan, ook action oid?
Gebruikersavatar
door melvinvm
#2528151
Grtt schreef:Ja nogsteeds mooi zwart. Ik heb nog niet weer opnieuw plastishinr erop gedaan. Wil binnenkort met de middenconsole beginnen.
Is het nu niet helemaal vet? Hoor net van een andere vwforum user dat dit helemaal vet word (handvaten etc)
Koppelings pedaal blijft soms hangen

Zou kunnen maar zou toch ook de slave cilinder kun[…]

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk

Laden stopt na een aantal minuten

Heb toen mijn auto laten uitlezen door de Valleigr[…]