VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door Theije
#2581105
Top tips hier! Bij mij is ook alles beschadigd in het interieur, ik was al van plan om alles nieuw te bestellen, maar vooral die kappen rondom het stuur zijn nogal prijzig, dus perfect alternatief zo!

Bij de action hebben ze overigens ook een interieur 'back to black' achtig spul, ik weet niet of dat net zo goed werkt als Valma alleen. Valma kost nog geen 8 euro volgens mij dus ook geen rib uit je lijf.

Ik ben wel benieuw inderdaad of het niet vettig wordt?
door Arnold0342
#2581157
Iets vettig wordt het inderdaad wel ja.
Maar dat heb ik liever dan dat er lelijke krassen op zitten.

Af en toe moet ik er nieuwe plasticshine op doen.
Gebruikersavatar
door Gizm0
#2581485
bij action verkopen ze ook cockpitspray, wat ik zelf heb gebruikt..
werkt vrijwel hetzelfde. word mooi glimmend. is niet vet, en droog in een half uurtje.

let op, spuit het niet op je stuur, daar word deze nogal glad van namelijk...
Gebruikersavatar
door Gizm0
#2585903
iemand overigens enig idee hoe ik de onderste plaat om de stuurkolom kan demonteren?
dat is de enige plaat die ik nog moet, zoals te zien op de foto..
Gizm0 schreef:Afbeelding
moet het stuur er hiervoor af? en zo ja, hoe krijg ik de airbag er af?
Gebruikersavatar
door hawkeye
#2585973
Mijn inziens zou je die afdekplaat moeten laten zitten, als je deze toch wilt demonteren en je moet hiervoor het stuur en airbag verwijderen, en je hebt hier geen kennis van, moet je kijken of je de delen zo kunt reinigen.
door addyVW
#2589560
ook maar eens die lelijke rubber bende eraf halen..
door NelisC
#2619256
Hallo allemaal,

Ik ben sinds vorige week ook trotse eigenaar van een Golf 4 en ik heb inderdaad ook last van al het bovengenoemde. Ik ben dus ook van plan om alles op te knappen maar ik ben hier nog een leek in. Op internet heb ik al het e.e.a. gevonden wat betreft het demonteren middenconsole en stuurkolom. Het enige wat ik niet ben tegengekomen is het demonteren van het asbakdekseltje en het gedeelte rondom de versnellingspook. Kan een van jullie mij vertellen hoe ik dit kan doen? En kan ik het dashboarddeurtje ook op dezelfde manier opknappen?
Gebruikersavatar
door Gizm0
#2619288
Hoi NelisC,

Schuif de deksel open, haal de asbak er uit.
Daaronder vind je een schroefje, welke je los moet draaien.
je kunt nu het geheel naar boven kantelen en naar je toe trekken.
Let wel op, aan de achterzijde zit de stekker van je sigaren aansteker vast, maak die ook nog los (- pool van je accu ontkoppelen!!)

Gedeelte rondom je versnellingspook:
Frame van pook verwijderen (klik-systeem).
Dan ter hoogte van het einde van de handrem 2 dopjes uit de zijkant van het paneel wippen. schroeven losdraaien.
Volgens mij zit er ook nog een schroef ter hoogte van de pedalen (en dan ook nog aan de passagierskant), maar hier twijfel ik nog over.

succes!
Gebruikersavatar
door Berrychello
#2620942
Ik heb de middenconsole en de delen rondom het stuur niet gedemonteerd, maar gewoon laten zitten. En dan met een schuursponsje en garagezeep bewerkt. Gaat prima. Ik moet alleen de asbakdeksel nog, en die krijg ik niet los. Moet wel, om daar goed bij te kunnen.
Gebruikersavatar
door Gizm0
#2644522
kijk, dat ziet er inderdaad een stuk beter uit!
goed bezig :tu:
navigatie MIB2

Iemand enig idee of er dit jaar nog een update kom[…]

Koppelings pedaal blijft soms hangen

Zou kunnen maar zou toch ook de slave cilinder kun[…]

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk