VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Diefstal en vernielingen aan VW's
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door maikel_rox
#2463126
Vanmorgen een onaangename verrassing.. De airbag is uit me up gejat.
Ik weet dat een hoop modellen van VW gevoelig zijn voor zulke dingen, maar 't was toch ff schrikken.
Inmiddels aangifte gedaan en morgen wordt er een nieuwe geplaatst.
De garmin navi is ook meegejat, inc tas met persoonlijke spullen waar die in zat.
Die hebben ze voor t gemak ook maar ff mee genomen

Nu vraag ik me eigen echter af, is er iets wat ik kan doen qua voorzorgsmaatregelen?
Op kantoor hier hadden ze het er over dat ze je signaal van CV hebben opgepikt en zo binnen zijn gekomen.

De airbag was overigens zeer kundig verwijderd, zonder visuele schade aan auto of stuur.
Paar draadjes achter de airbag doorgeknipt en dat was het..

Afbeelding
Gebruikersavatar
door MSGH
#2463134
Wat ik heb begrepen (je hoort zo veel)
Dat ze signalen van de CV idd kunnen oppakken.

Ze hadden laatst bij een nieuwe polo de airbags er ook uit gekaapt.
Toen zijn ze hem waarschijnlijk achterna gereden en hebben ze z'n cv signaal opgepakt bij het sluiten van zijn auto.... :roll:
Gebruikersavatar
door MK2-VRT
#2463140
Schijnt dat ze met een apparaat de frequentie kunnen 'meten' en kunnen dan ook zonder probleem in de auto komen..

Daar is helaas niks tegen te doen, al is het wel triest..

Ze verzinnen steeds nieuwe maatregelen op vanalles, maar tegelijkertijd is het een kwestie van tijd of ze hebben weer wat uitgevonden om dit te omzeilen.
door CandyWhiteGTI
#2463799
Ze bestellen een 3e sleutel via je chassisnummer ( bij je voorruit ) en kunnen zo je deuren openen.
Met de sleutel kan de auto niet gestart worden mits die wordt ingeleerd via je obd poort of via je kilometer teller unit ( daar zit de startonderbreking bij een golf 6 ).
Gebruikersavatar
door Blueshark
#2464108
CandyWhiteGTI schreef:Ze bestellen een 3e sleutel via je chassisnummer ( bij je voorruit ) en kunnen zo je deuren openen.
Met de sleutel kan de auto niet gestart worden mits die wordt ingeleerd via je obd poort of via je kilometer teller unit ( daar zit de startonderbreking bij een golf 6 ).
Dit gaat niet omdat je bij het bestellen van een sleutel, je kentekenbewijs en legitimatie moet overleggen.

Joost
Gebruikersavatar
door variejantje
#2464114
Hele bendes zijn al tijden bezig op een veel ruwere manier:

http://www.112oldenzaal.nl/?p=3502

2 weken terug bij ons in zwolle vele auto opengebroken, s nachts een uur op de loer gelegen omdat politie met speurhonden ed bezig was in het achter pad waar zich meerdere personen zouden ophouden, bleken achteraf 2 Litouwers (nee niet Lee Towers) te zijn, die hadden de complete buit van Vag navi's in 2 sportassen bij ons in de tuin te hebben achtergelaten, je staat echt raar te kijken zal ik je vertellen, een uur later was het csi in de achtertuin met gipsafdrukken enz. Maar volgens politie was het vechten tegen bierkaai...
door CandyWhiteGTI
#2464189
Blueshark schreef:
CandyWhiteGTI schreef:Ze bestellen een 3e sleutel via je chassisnummer ( bij je voorruit ) en kunnen zo je deuren openen.
Met de sleutel kan de auto niet gestart worden mits die wordt ingeleerd via je obd poort of via je kilometer teller unit ( daar zit de startonderbreking bij een golf 6 ).
Dit gaat niet omdat je bij het bestellen van een sleutel, je kentekenbewijs en legitimatie moet overleggen.

Joost
En er zijn geen coruppte mensen? Of via het illegale circuit? Helaas kan alles kan in Nederland ( europa ) en ik weet 100% zeker dat het kan niet iedereen is zo eerlijk als ons.
Gebruikersavatar
door MSGH
#2464190
Lijkt me sterk dat ze voor 1 airbagje een hele sleutel laten maken...
Maar het kan inderdaad wel...

Meestal draaien ze de deur gewoon open met een loper (die je zo op internet kan bestellen)
En dan word de startonderbreking/ alarm uitgeschakeld middels de obd..
Dan hebben ze alle tijd... :SCRATCH:
Gebruikersavatar
door Albert87
#2464245
darom blijf ik zeggen obd poort zo ombouwen dat er leuke partij stoom op staat
dat hun apparatuur naar de kloten gaat bij de poging :tu:

en zelf gewoon er inpompen in je kop dat je het omzet als je naar dealer moet
(en voor iemand klaagt over dit je zal wel moeten wat wil je liever?)
kwestie van discipline om het te onthouden en gemak aan de kant te zetten ;)

wordt hun aparatuur de doel worden ze voorzichtiger of minderen ze hun jatten wel :E
mijn golf heb ik ook al nodige werken aan vericht
want alarm voldoet niet emer dus heb me eige versie en alles :mrgreen:
alleen ik zeg geen details
Gebruikersavatar
door RemcoGT
#2464603
We hebben laatst ook een hele vloot van die upjes voorzien van nieuwe airbags was in een wijk gebeurt bij alle ups de airbags gestolen.
Tijdje daarvoor werden bij Tourans en Caddy's de instrumentenpanelen gestolen :? .
Gaat blijkbaar op bestelling.
Gebruikersavatar
door Ranchdude
#2472791
MK2-VRT schreef:Schijnt dat ze met een apparaat de frequentie kunnen 'meten' en kunnen dan ook zonder probleem in de auto komen..

Daar is helaas niks tegen te doen, al is het wel triest..

Ze verzinnen steeds nieuwe maatregelen op vanalles, maar tegelijkertijd is het een kwestie van tijd of ze hebben weer wat uitgevonden om dit te omzeilen.
Zo stonden een paar weken geleden een tweetal Noord afrikanen bij mijn buurman ,zijn redelijk nieuwe mercedes coupe, met een laptop te goochelen,waren achter hem aan gereden naar de supermarkt/of stonden er te spotten o.i.d. Hij zag het gebeuren vanuit de winkel,toen hij ze aan wou spreken was het instappen en plankgas wegrijden in hun merc.lijkt me enigins verdacht.....
Gebruikersavatar
door DamyVR6
#2472831
Blueshark schreef:
CandyWhiteGTI schreef:Ze bestellen een 3e sleutel via je chassisnummer ( bij je voorruit ) en kunnen zo je deuren openen.
Met de sleutel kan de auto niet gestart worden mits die wordt ingeleerd via je obd poort of via je kilometer teller unit ( daar zit de startonderbreking bij een golf 6 ).
Dit gaat niet omdat je bij het bestellen van een sleutel, je kentekenbewijs en legitimatie moet overleggen.

Joost

Niet als je bij een "foute" dealer besteld in het Oostblok.....
door runnerted
#2472915
Allemaal waar wat jullie zeggen... maar een up gaat helaas te makkelijk open...

Voor de up eigenaren, stap in je auto, doe deze met de AB op slot....

trek nu aan je deurhendel, je zal zien dat de auto opengaat...

de rest mag ik helaas niet openbaar maken maar wees creatief



P.S. even voor de goeie orde, ik werk bij een bergingsbedrijf en doe ook pechhulp, het komt weleens voor dat mensen de sleutel in de auto laten zitten per ongeluk...

Uiteraard vaathje ook vernieuwen. Er zitten ook no[…]

Tiguan dashboard lampjes

elk woord mee eens

Golf 5 aircoprobleem

Het bleek toch de compressor zelf te zijn. Zelf n[…]

Zal ik eens laten doen

Knipperende alarmlichten

Update: Het blijkt een defecte alarmhoorn te zijn.

Regelapparatuur

wat bedoel je met regelapparatuur? Als je zelf zak[…]

Trekhaak EOS

Bedankt. Ben nog zoekende. Heb de bestelling die […]

Bedankt. Heb inmiddels de radio vervangen door een[…]