VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door nldutchyjay
#2501729
Hallo iedereen!

Loop al tijden te dubben om een dash cammetje aan te schaffen. Die apparaatjes kosten tegenwoordig de hoofdprijs niet meer, weet ik wel; een mogelijke dief helaas niet. Ben een beetje bang dat ze straks m'n ruit inmeppen voor een dash cam van €20,-

Anyways, back on topic; iemand ervaring met dashcams? Iemand die er eentje mooi heeft weg kunnen bouwen in zijn volkswagen? (heb zelf een MK4) Iemand die ze er dagelijks op zet en weer vanaf haalt?

Hoor graag even wat jullie ervaringen met dash cams zijn!
Gebruikersavatar
door Rollo450
#2501887
Ik rijd rond met een dashcam. 2 weken geleden kwam deze nog goed van pas toen een persoon besloot tegen mijn auto aan te rijden op de snelweg met invoegen. Het was woord tegen woord maar met behulp van de beelden van de dashcam toch nog goed gekomen :D

Wel opletten wat voor dashcam je koopt, er zijn namelijk veel leveranciers die specificaties beloven maar dit niet waar kunnen maken. (Heb zelf verschillende dashcams getest die in Nederland verkrijgbaar zijn in verband met een eigen shop die ik aan het opstarten ben.)

Ik heb je een pb gestuurd ;)
Gebruikersavatar
door Meller
#2501910
K heb een GoPro aangeschaft. Meer als fun en action cam waar die voor bedoeld is uiteraard, maar ga richting meetings m ook gebruiken op dash of aan de auto.. :tu:

Je kunt m natuurlijk elke keer verwijderen van dashboard of raam en in je dashboard kastje bewaren.. :tu:
Gebruikersavatar
door cms
#2502082
Heb zelf ook een dashcam maar die was alleen wat duurder (130 euro)

Afbeelding

Heb hem pas nog kunnen gebruiken want me moeder had een aanrijding gehad en de dader was doorgereden en ik had hem op beeld:

Politie was er blij mee en verzekering ook.

Verder is het misschien wel beter om een iets duurdere te kopen die de kentekens ook goed ziet vooral S nachts.

Daarom heb ik er 1 genomen met Wide angle lens en full HD 1080P en ook nog extra licht zodat hij s nachts ook alles ziet.

Ik laat hem er alleen niet s nachts in zitten omdat ze gewoon dan de ramen intikken waar dat ding niet heen kijkt en dan trekken ze hem er toch af. En de meeste hebben constante voeding nodig om te kunnen filmen. Verder moet je een groot geheugen kaartje erin hebben zodat er geen beelden verloren gaan als je lange ritten maakt.

Zo heb ik er een 32GB micro SD kaartje inzitten en kan ik daarmee 7 dagen filmen totdat hij vol is.
En als hij vol is gaat hij automatisch het laatste fragment wissen zodat hij altijd door filmt.
Als ik een fragment nodig heb gooi ik die zo snel mogelijk op de computer.

Ik kan de cam zo uit de houder schuiven zodat ik alleen de camera meeneem.
De houder blijft dus op het raam zitten net als een tom tom.
Elke ochtend zet ik hem er weer op het is al routine geworden :)

Op deze site staan er heel wat misschien heb je er wat aan: http://www.carcams.eu/
door Fritsdeblitz
#2503204
Heb er een van de Action haha


Moet dat ding nog eens gaan aansluiten en kijken of het werkt

Nog meer mensen hier met een Camera van de Action :LOL:
Gebruikersavatar
door Rollo450
#2504132
Ik heb verschillende dashcams getest en ook die van de kruidvat en action etc.
Ik zal eens kijken of ik deze filmpjes nog heb. Ik weet nog wel dat de kwaliteit niet heel goed was...
door Fritsdeblitz
#2504257
Je moet alles in verhouding zien toch 17 euro voor een Dashcam is ook niks dus moet je er ook niet teveel van verwachten


Maar wacht in spanning je bevindingen af :tu:
Gebruikersavatar
door Rollo450
#2505066
Fritsdeblitz schreef:Je moet alles in verhouding zien toch 17 euro voor een Dashcam is ook niks dus moet je er ook niet teveel van verwachten


Maar wacht in spanning je bevindingen af :tu:
Voor 17 euro moet je ook niet veel verwachten inderdaad, maar ik vind het zelf wel belangrijk dat de kentekens van de andere auto's goed zichtbaar zijn.

Ik kon de filmpjes niet meer vinden. Ik had ze waarschijnlijk op mijn, inmiddels, overleden laptop staan :(
Gebruikersavatar
door Gizm0
#2505071
ik zit zelf ook te kijken welke dashcam ik wil.
sowieso gaat het er 1 worden met GPS, zodat je eigen snelheid ook gemeten en weergegeven word in het filmpje.
Dit is voor de verzekering en eventuele ongevallen analyse ook handig.

Via de twitter van Stefan Verkerk (https://twitter.com/Stefanuzz)(fotograaf omgeving Zwolle, fotografeert veel ongevallen/branden in regio zwolle) ben ik op de volgende site uitgekomen: http://dutchdashcam.webklik.nl/page/wel ... cam-kopen-.
Hier heeft hij zijn dashcam vandaan (DOD LS430w).
Op die site staan een aantal types camera's, met voorbeelden van filmpjes er bij.
wellicht dat jullie hier iets aan hebben?

Wanneer jullie (betere) alternatieven hebben, of leveranciers, voel je zo vrij het te delen,
alle informatie is welkom!
door Fritsdeblitz
#2505239
Toppy dat je je bevindingen hier meld .


Laat me weten als je er uit bent welke het gaat worden .



Misschien kunnen meer forum leden er dan een kopen en korting afdingen :tu:


Fijne avond
Gebruikersavatar
door Rollo450
#2505678
Gizm0 schreef:ik zit zelf ook te kijken welke dashcam ik wil.
sowieso gaat het er 1 worden met GPS, zodat je eigen snelheid ook gemeten en weergegeven word in het filmpje.
Dit is voor de verzekering en eventuele ongevallen analyse ook handig.

Via de twitter van Stefan Verkerk (https://twitter.com/Stefanuzz)(fotograaf omgeving Zwolle, fotografeert veel ongevallen/branden in regio zwolle) ben ik op de volgende site uitgekomen: http://dutchdashcam.webklik.nl/page/wel ... cam-kopen-.
Hier heeft hij zijn dashcam vandaan (DOD LS430w).
Op die site staan een aantal types camera's, met voorbeelden van filmpjes er bij.
wellicht dat jullie hier iets aan hebben?

Wanneer jullie (betere) alternatieven hebben, of leveranciers, voel je zo vrij het te delen,
alle informatie is welkom!
Ik ben fan van de ambarella mini 0801. Ik heb je een PM gestuurd.
Koppelings pedaal blijft soms hangen

Zou kunnen maar zou toch ook de slave cilinder kun[…]

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk

Laden stopt na een aantal minuten

Heb toen mijn auto laten uitlezen door de Valleigr[…]