- 01 jun 2014 21:27
#2551954
Beste forum leden,
Wanneer dimlicht aanstaat brand het blauwe grootlicht lampje, als ik overschakel naar grootlicht gaat het blauwe lampje uit. Als de verlichting schakelaar uit staat dan werkt het MFA display en begint de klok bij 00:00. Vervolgens schakel ik de verlichting aan en dan is het display helemaal in de war en valt er niks meer van te maken. Ook als ik de verlichting schakelaar bedien dan stoppen de waarschuwing lampjes van dynamo en koelvloeistof. Ook de teller verlichting dimt bij het aanzetten van de verlichting en als ik de stekker van het contactblokje los op het contact leg dan is de sterkte van de teller verlichting wel ok, als ik de stekker erop druk dan dimt hij weer.
Ik vind het een hele vreemde situatie want voordat de motor eruit is gehaald werkte wel alles ok. De motor is voorzien van ITB's en een DTA S40 Pro ecu management. De toerenteller draad is afgetapt van de stekker achterop het instrumentenpaneel en loopt naar de DTA ecu. Dit werkt maar toerenteller gaat heeeeel traag. Ook heeft bedienen van de lichtschakelaar effect op het gedrag van de toerenteller.
De originele motorkabelboom is de verwijderd zou dit een mogelijke oorzaak kunnen zijn?
Verder heb ik het contactblokje al eens vervangen en massa's gecontroleerd met nieuwe tijdelijke draden. Ook al meerdere lichtschakelaars geprobeerd. Met een andere instrumentenpaneel doen de problemen zich nog steeds voor!
Ik kom er verder niet meer uit vandaar dit topic. Als er mensen met ideeën zijn dan hoor ik het graag!
Alvast super bedankt.
M.v.g. Benjamin
Wanneer dimlicht aanstaat brand het blauwe grootlicht lampje, als ik overschakel naar grootlicht gaat het blauwe lampje uit. Als de verlichting schakelaar uit staat dan werkt het MFA display en begint de klok bij 00:00. Vervolgens schakel ik de verlichting aan en dan is het display helemaal in de war en valt er niks meer van te maken. Ook als ik de verlichting schakelaar bedien dan stoppen de waarschuwing lampjes van dynamo en koelvloeistof. Ook de teller verlichting dimt bij het aanzetten van de verlichting en als ik de stekker van het contactblokje los op het contact leg dan is de sterkte van de teller verlichting wel ok, als ik de stekker erop druk dan dimt hij weer.
Ik vind het een hele vreemde situatie want voordat de motor eruit is gehaald werkte wel alles ok. De motor is voorzien van ITB's en een DTA S40 Pro ecu management. De toerenteller draad is afgetapt van de stekker achterop het instrumentenpaneel en loopt naar de DTA ecu. Dit werkt maar toerenteller gaat heeeeel traag. Ook heeft bedienen van de lichtschakelaar effect op het gedrag van de toerenteller.
De originele motorkabelboom is de verwijderd zou dit een mogelijke oorzaak kunnen zijn?
Verder heb ik het contactblokje al eens vervangen en massa's gecontroleerd met nieuwe tijdelijke draden. Ook al meerdere lichtschakelaars geprobeerd. Met een andere instrumentenpaneel doen de problemen zich nog steeds voor!
Ik kom er verder niet meer uit vandaar dit topic. Als er mensen met ideeën zijn dan hoor ik het graag!
Alvast super bedankt.
M.v.g. Benjamin
Seat Leon Cupra4 VR6 2001" Daily
Corrado 8v G60 Stock 91" Project
Golf MK2 16v ITB Conversion 86" Trackday
Corrado 8v G60 Stock 91" Project
Golf MK2 16v ITB Conversion 86" Trackday