VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2551954
Beste forum leden,

Wanneer dimlicht aanstaat brand het blauwe grootlicht lampje, als ik overschakel naar grootlicht gaat het blauwe lampje uit. Als de verlichting schakelaar uit staat dan werkt het MFA display en begint de klok bij 00:00. Vervolgens schakel ik de verlichting aan en dan is het display helemaal in de war en valt er niks meer van te maken. Ook als ik de verlichting schakelaar bedien dan stoppen de waarschuwing lampjes van dynamo en koelvloeistof. Ook de teller verlichting dimt bij het aanzetten van de verlichting en als ik de stekker van het contactblokje los op het contact leg dan is de sterkte van de teller verlichting wel ok, als ik de stekker erop druk dan dimt hij weer.

Ik vind het een hele vreemde situatie want voordat de motor eruit is gehaald werkte wel alles ok. De motor is voorzien van ITB's en een DTA S40 Pro ecu management. De toerenteller draad is afgetapt van de stekker achterop het instrumentenpaneel en loopt naar de DTA ecu. Dit werkt maar toerenteller gaat heeeeel traag. Ook heeft bedienen van de lichtschakelaar effect op het gedrag van de toerenteller.

De originele motorkabelboom is de verwijderd zou dit een mogelijke oorzaak kunnen zijn?

Verder heb ik het contactblokje al eens vervangen en massa's gecontroleerd met nieuwe tijdelijke draden. Ook al meerdere lichtschakelaars geprobeerd. Met een andere instrumentenpaneel doen de problemen zich nog steeds voor!

Ik kom er verder niet meer uit vandaar dit topic. Als er mensen met ideeën zijn dan hoor ik het graag!

Alvast super bedankt.

M.v.g. Benjamin
#2551965
Ik zal hier nog eens specifiek naar kijken, de DTA haalt vanaf dat punt ook zijn massa's daar nog geen problemen mee gehad. Ben morgen in de schuur daarna laat ik wat weten. bedankt.
#2552898
Probleem is inmiddels opgelost. Op de witte stekker van het instrumentenpaneel zit een aansluiting met bruin witte draad. Deze wordt in de buurt van de zekeringskast dmv een stekker verbinding opgesplits naar 2 bruin witte dragen. 1 daarvan gaat naar buitenlucht temp sensor. De andere gaat naar de kabelboom waar vermoedelijk oorspronkelijk de luchtweger aansluitingen hebben gezeten doordat dit allemaal niet meer zit aangesloten vertoonde het instrumentenpaneel van zulke rare kuren. De bruin witte draad die naar de spinnenkop liep aan massa gelegd en probleem is opgelost.

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Goedenavond, Ik heb sinds kort een GTD van 2016 g[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk

Laden stopt na een aantal minuten

Heb toen mijn auto laten uitlezen door de Valleigr[…]

Golf IV 3 piepjes

Ga ik proberen! Bedankt.

Klopt bekleding was toch ingesneden zag ik nu.