VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Poets- en wasbehandelingen
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door tamer
#2573873
Zoals ik al eerder zei, ik vind het knap dat je kan finishen met een Rotary. Dat zijn er namelijk niet heel veel als je het aantal detailers optelt. Maar zoals ik al eerder zei, als jij het netjes vind en zegt dat het goed is dan is het toch goed zo.
Ik ga niet jouw of jouw werk beoordelen vanuit de woonkamer, dat is niet realistisch en ieder moet zelf weten wat zijn werkwijze of wat dan ook is,

voor de topicstarter zou ik als tip willen geven om een starterskit aan te schaffen incl excentrische machine en wat polijstmiddelen en pads, bijvoorbeeld van monello. Als het kan even een clinic volgen of een forumlid vragen of hij je kan helpen, anders veel lezen en filmpjes kijken.
Laatst gewijzigd door tamer op 06 aug 2014 23:26, 1 keer totaal gewijzigd.
door Fritsdeblitz
#2573876
Jij hebt gelijk kerel een rotery moet je ook niet kopen als starter

Had dat ding gekocht en kwam er later pas achter dat het niet echt handig is om te leren poetsen .


Maar blijf er bij dat het hier goed gegaan is tenminste ik ben tevreden

Dus topic starter geen rotery kopen en veel lezen en YouTube bezoeken en op een oude auto leren of die van je vader :tu:
#2573882
@canonchiel, misschien handig om te vermelden welke regio je vandaan komt. Dan kan idd miss een forumlid je evt helpen.

En zoals er al meerdere zeggen, haal een excentrische pollijstmachine. Daar kom je al een heel eind mee. Een roterende machine kan je een heleboel mee "verneuken" als je het niet juist gebruikt. Ik gebruik hem alleen voor zeer slechte harde lakken. Of voor een echt diepe kras.voor de rest kan ik eigenlijk zowat elke auto met een excentrische.machine af.

Succes ermee :tu:
#2574411
Lichtenvoorde komt hij uit als ik mij niet vergis.
Ik kom daar zelf ook kwartiertje rijden vandaan dus als je keer tips of iets wil hebben zeg je het maar! :tu:
#2574658
VWMentink schreef:Lichtenvoorde komt hij uit als ik mij niet vergis.
Ik kom daar zelf ook kwartiertje rijden vandaan dus als je keer tips of iets wil hebben zeg je het maar! :tu:
Nou mentink:) auto maar eens samen doen:$
#2574659
Fritsdeblitz schreef:Jij hebt gelijk kerel een rotery moet je ook niet kopen als starter

Had dat ding gekocht en kwam er later pas achter dat het niet echt handig is om te leren poetsen .


Maar blijf er bij dat het hier goed gegaan is tenminste ik ben tevreden

Dus topic starter geen rotery kopen en veel lezen en YouTube bezoeken en op een oude auto leren of die van je vader :tu:
Rotory was al thuis aangeschaft
door Fritsdeblitz
#2574675
Dan gewoon voorzichtig zijn met een fijne korrel van 3M

En plak de boel goed af het word een bende anders haha

Laat ff weten of het is gelukt :tu:
#2576539
canonchiel schreef:
VWMentink schreef:Lichtenvoorde komt hij uit als ik mij niet vergis.
Ik kom daar zelf ook kwartiertje rijden vandaan dus als je keer tips of iets wil hebben zeg je het maar! :tu:
Nou mentink:) auto maar eens samen doen:$
Ik zag dat je mij een pb gedaan had met je nummer.
Je hoort vandaag nog van mij :tu:
Gebruikersavatar
door Gizm0
#2576554
heb onlangs deze bij de aldi gekocht:
Afbeelding

misschien niet al te beste kwaliteit, maar om die prijs laat je hem ook niet liggen..
wat kan ik hier het beste bij gebruiken? is autoshampoo en wax voldoende?
of moet ik nog allemaal dure middeltjes kopen?

Er zitten 2 doeken bij, een ruwe en een zachte.
Ik neem aan eerst de ruwe gebruiken en daarna de zachte?
Gebruikersavatar
door Jordy
#2576557
Nou, voor die prijs zou ik hem wel laten liggen.. Slecht uitgebalanceerd. Dat zijn geen polijstpads, meer een hulpje voor opbrengen van een vloeibare wax. Je haalt ook helemaal niks uit op de lak, iig niet qua polijstwerk. Alleen dat kan je beter in dit geval met het handje doen, of een fatsoenlijke excentrische machine kopen.
door Xizer
#2576569
Dit wordt een polijstmachine genoemd, maar is het echt niet hoor. Deze machine is perfect om wax in en uit te poetsen, maar polijsten doet ie niet hoor. :tu:

Heb je enig idee wanneer de bakolie voor het laats[…]

Dank je wel mari. Had lampjes bij aliexpress beste[…]

Dan vrees ik dat de stuurbekrachtingsunit defect i[…]

Melding "motor oververhit"

Dank voor de reactie. Ik zal het doorgeven aan de […]

Dank voor de reactie en suggesties! Het glasklephu[…]

Druk op de rempedaal

Dan wordt het tijd dat ze eens met VCDS aan de gan[…]

Software update ID 4

heeft niets met je update te maken maar met je sch[…]

Zal ik maandag eens laten doen