VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf & Jetta VI, VII
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door StevenEGolf
#2615387
Hoi allemaal,

Ik rijd nu een Golf6 TSI 1.4 maar ben van plan op zeer korte termijn een E-Golf te gaan bestellen.
Ik werd lid van dit forum om te kijken of er al het een en ander aan informatie te vinden was, maar he-le-maal niets. is er echt niemand die zo'n E-golf rijdt, of in bestelling heeft?

Het bestellen is al een heel gedoe want er staan e in heel NL maar een paar waar je een proefrit in kunt maken, en de VW-dealer om de hoek zegt er he-le-maal geen verstand van te hebben, nou dat gaat dus niet mijn dealer worden...

Oh waarom een E-golf: uit principe (milieu en zo) ik geloof in elektrisch rijden, de woon-werk afstand is makkelijk te doen, en die 45 zonnepanelen op mijn dak;leveren ruim voldoende voor een huishouden én een E-golf. En waarom geen GTE? Mijn partner heeft grotere woon-werkafstand en die GTE komt er dus waarschijnlijk ook wel 8) :tu:
door Fritsdeblitz
#2615389
De meeste hier rijden volgens mij met oudere golfjes


Heb zelf een Golf 6 en kom er ook niet altijd uit haha


En of het rijden op stroom het gaat worden weet het niet ik gok op waterstofgas



Veel plezier straks met je nieuwe aanwinst :tu:
Laatst gewijzigd door Fritsdeblitz op 11 dec 2014 21:50, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door Dopie
#2615391
er is volgens mij wel iemand die net de GTE heeft maar E-golf :SCRATCH: mij zal je er nooit in zien

(weet je wat die auto aan energie kost om te maken :SCRATCH: kwa accu's? en wat het opwekken van die elektriciteit kost die je later in je auto stekker?)

ik geloof nu nog niet in het elektrische rijden.

natuurlijk wens ik je succes met je misschien toekomstige wagen :tu:
door StevenEGolf
#2615394
Dopie:
Dat het maken van een E golf energie kost valt weg tegen het feit dat het maken van een stinkende diesel ook energie kost en dat een verbrandingsmotor energie blijft slurpen, terwijl mijn E golf 100% zal worden opgeladen door energie van mijn eigen zonnepanelen, dus echt groen wordt opgewekt.

Ik vind een Golf GTE echt iets heel anders, de grootste meerderheid zal dat ding vrijwel volledig gebruiken op de benzine motor (net als al die volvo hybride rijders) gewoon omdat het vrijwel altijd over leasebakken gaat, dus vaak over grote afstanden waar die auto's helemaal niet voor bedoeld zijn, maar door de vreemde subsidies worden die dingen dan vooral verkocht aan mensen die weinig bijtelling willen en soms dat ding hooguit 1 x per maand opladen, tja dan heeft het voor het milieu heel weinig zin inderdaad)
door Fritsdeblitz
#2615397
Maar als we allemaal op stroom gaan rijden gaan er toch echt een berg centrales bij moeten komen


En of het stroom opwekken nou allemaal zo schoon is ik denk het niet


Als je voor het milieu wil gaan dan minder vliegen voor de lol dus dit jaar een fietsvakantie :mrgreen:

En wat jij doet met je eigen zonnepanelen absoluut toppy :tu:
door Fritsdeblitz
#2615402
StevenEGolf schreef:Fritsdeblitz: ik heb afgelopen zomer 4450 km gefietst (en 0 km gevlogen) :)
Ben trots op je zeker op een Ebike :LOL:
door StevenEGolf
#2615404
Fritsdeblitz schreef:
StevenEGolf schreef:Fritsdeblitz: ik heb afgelopen zomer 4450 km gefietst (en 0 km gevlogen) :)
Ben trots op je zeker op een Ebike :LOL:
Nee gewoon een MTB :) (op spierkracht)
door Fritsdeblitz
#2615406
Oke dan nou denk dat ik omval als ik weer ga fietsen 40 jaar niet meer gedaan te erg ik weet het


Maar back on topic anders krijgen we ruzie met de beheerders


Lees nog wel van je welke auto het geworden is zou er wel een nemen die je gewoon thuis kan opladen anders fucken ze je weer aan het laatstation straks haha
door StevenEGolf
#2615411
Fritsdeblitz schreef:

Lees nog wel van je welke auto het geworden is zou er wel een nemen die je gewoon thuis kan opladen anders fucken ze je weer aan het laatstation straks haha
Dat sowieso (thuis opladen dat is de belangrijkste voorwaarde. Verder valt er niet zo heel veel te kiezen behalve de kleur (zwart, wat anders?) en een paar opties, want standaard is dat ding al erg uitgebreid uitgerust (niks voor VW maar voor dit geld mag dat dan ook wel...)
Gebruikersavatar
door Jeff
#2615420
Ik heb in 2012 met de Golf Blue-Emotion mogen rijden (golf 6).
En dat reed fantastisch. Ik was echt absoluut enthousiast.
Niet echt enthousiast was ik over de actie-radius. Bij weg rijden gaf de accu 120 km aan.
Met mijn rijstijl en het vlotte rijgedrag van E-motion gaf die al snel 80 km aan.
Ik heb er een km of 30 meegereden en het was gewoon weg fantastisch om elektrisch 120 km/h te rijden. :tu:

Ik rij zakelijk een Prius en was dus al bekend met elektrisch rijden. :E
door StevenEGolf
#2615446
Jeff:

Ik had nog nooit van de golf 6 versie (Golf Blue-Emotion) gehoord, maar op youtube een review er van gezien waar hetzelfde uitkwam als wat je net zelf schreef: rijd fantastisch maar korte actie-radius. Bij de E-Golf is de actieradius theoretisch 190 km, maar in de praktijk tussen de 130-160 als je de reviews mag geloven)
door StevenEGolf
#2615552
Schipperssss: ik heb het niet over de GTE maar de E, dat is echt niet hetzelfde, de E is 100% elektrisch en de GTE is hybride.
door StevenEGolf
#2616135
Update: Ik heb 'm gisteren daadwerkelijk besteld (wordt geleverd half maart 2015).
Afbeelding
Mochten er mensen zijn die ook een E-Golf rijden of er over denken, zou leuk zijn als je hieronder een reactie plaatst. Nu lijkt het wel of ik de enige in heel NL ben met zo'n ding (opzicht ook wel weer leuk) 8) :tu:
Laatst gewijzigd door StevenEGolf op 14 dec 2014 17:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Goedenavond, Ik heb sinds kort een GTD van 2016 g[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk

Laden stopt na een aantal minuten

Heb toen mijn auto laten uitlezen door de Valleigr[…]

Golf IV 3 piepjes

Ga ik proberen! Bedankt.

Klopt bekleding was toch ingesneden zag ik nu.