VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Poets- en wasbehandelingen
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2636117
Goeiemiddag,

Mijn rode Borbet A velgen zitten op de gepolijste randen (zonder blanke lak) wat kleine (gebruiks)krasjes op, en polijststrepen. Ze zijn niet afgepolijst na het afdraaien en polijsten bij Bertil (topwerk en prijs van hem trouwens!).
Ik wil dus die kleine krasjes en die polijststrepen eruit polijsten, en de randen goed glimmend hebben! Ik heb geen poetsmachine, dus wil het gewoon met de hand doen ;)

Ik gebruikte altijd al gewoon Belgom om regelmatig mee te poetsen.
Belgom is wel leuk om gewoon te onderhouden, maar het verwijderd niet de kleine krasjes, het polijst net te weinig.
Ik heb dingen gehoord over Unipol, dat klinkt goed! Echter hoorde ik ook wat over Peek, de opvolger van de ouderwetse Pol dat niet meer mag. Ik ken Pol, is goed spul. Geen ervaring met Peek, we verkopen het wel op mijn werk.
Het schijnt echt perfect spul te zijn, maar ik ben benieuwd of het niet te grof is voor gepolijste randen.

Iemand ervaringen? Peek zou perfect zijn voor me, kan ik mooi goedkoop krijgen op mijn werk namelijk :) alleen ben ik dus benieuwd of het goed werkt.

Bedoeling is vooral dat ik met dit middel eens in de zoveel tijd gebruik voor ff goed polijsten. Verder zal ik gewoon regelmatig poetsen met Belgom.

Pieter
#2636175
ik had hetzelfde bij mijn velgen.. ik heb bij de bouwmarkt een cheap polijst setje gekocht voor op de boormachine, en ben daar eens mee gaan stoeien.. en het resultaat was :tu:

peek is naar mijn weten meer om het alu op te poetsen, haalt niet zozeer de krasjes eruit.. ik gebruik ook peek en belgom, maar wat ook super werkt, om op te poetsen is white diamond..
#2636179
Denk dat je het beste even bij het Carclean forum aan kan kloppen die weten meer van dit soort dingen :mrgreen:
#2636224
Ik pakte bij mn brock's en bbsjes altijd een fijn sponsje (schuursponsje maar dan het schuur gedeelte eraf trekken) en dan met belgom of unipol, samen met water oppoetsen.
Gingen ze mooi van glimmen, vuil en kleine krasjes gaan er mee weg :tu:
#2636313
Grofweg gezien is het allemaal een beetje hetzelfde. Ik gebruik meguiars all metal polish, zitten wel wat korrels in maar die breken af gedurende het polijsten. Net zoals je schuurpapiertje naar verloop van tijd ook minder schuurt. All Metal Polish kun je eventueel bij de Automat in Nijkerk halen. Kom er zelf ook regelmatig.

Hoi Ik heb er zelf ook inklapbare spiegels in late[…]

Heb je enig idee wanneer de bakolie voor het laats[…]

Dank je wel mari. Had lampjes bij aliexpress beste[…]

Dan vrees ik dat de stuurbekrachtingsunit defect i[…]

Melding "motor oververhit"

Dank voor de reactie. Ik zal het doorgeven aan de […]

Dank voor de reactie en suggesties! Het glasklephu[…]

Druk op de rempedaal

Dan wordt het tijd dat ze eens met VCDS aan de gan[…]

Software update ID 4

heeft niets met je update te maken maar met je sch[…]