VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf & Jetta VI, VII
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Alex94
#2699905
Waarom ga je niet lekker voor een luxe uitvoering van de 1.2 TSI?
Heb je weer wat meer ruimte om te kijken naar een uitvoering met alle opties, luxe bekleding, een navigatiesysteem, etc, etc. Ga je nog zuinig rijden ook, vlot voldoende ook als je het mij vraagt.
Gebruikersavatar
door schilder13
#2699984
De motor liep niet lekker. als een 50 of 80 km/h rijd op de cruise of gewoon dan stotterde de motor. Net of de motor een slag miste zegmaar. Ook bij stevig optrekken om in te voegen op de snelweg bv dan haperde de motor even. Probleem was dat de aanslag in de motor ervoor zorgt dat de kleppen niet goed meer sluiten enzo.
oplossing was om de hele motor uit elkaar te halen en laten schoonmaken.
Als dat gedaan is moet je voortaan de betere (hogere octaan gehalte) benzine tanken. En er is iets wat je door de motorolie moet doen voor de olie wissel zodat de aanslag beter los komt van de onderdelen in de motor. Maar het probleem komt terug. Dat was zeker.
Gebruikersavatar
door eh44
#2700131
GolfRS schreef:Geldt dit ook voor de 1.8 tsi? :shock:
Die schijnen wel goed te zijn volgens mijn garage (ex VAG monteur nu zzp), in die zin dat de motor betrouwbaar is. Maar er zitten olieboten tussen dus daar wel op letten.

Of zoek een ouderwetse 1.6 8V zoals ik heb, geen stoplichtsprinter maar soepele motor en betrouwbaar.
Gebruikersavatar
door schilder13
#2700275
De 1.8 tsi is ook niet zonder gevaar. Zoals ze al zeggen, let op het olie gebruik. Je kunt er veel problemen mee krijgen en de reparatie is erg duur. De 1.8 in de nieuwe modellen zoals de audi a4 2012/2013 zijn weer beter.
door GolfRS
#2700396
Haha ik blijf wel in me golf 5 rijden :GRR:

Is toch niet te geloven dat je een golf 6 wilt kopen voor veel geld vindt ik en dat al die benzine blokken niet betrouwbaar zijn. Kan beter overstappen naar een ander merk. :SCRATCH:
door Bartuss
#2700623
óf je neemt er 1 waarvan de ketting + pruttel al vervangen is. Mijne wordt op dit moment preventief gerepareerd en heb daarna een verbeterde ketting en alle aanhang eromheen helemaal vernieuwd :)
door Bartuss
#2700624
óf je neemt er 1 waarvan de ketting + pruttel al vervangen is. Mijne wordt op dit moment preventief gerepareerd en heb daarna een verbeterde ketting en alle aanhang eromheen helemaal vernieuwd :)
door Fritsdeblitz
#2700648
schilder13 schreef:Jawel. Maar inwendig blijven de motoren vies worden. Daar kun je niets tegen doen. Je kunt het alleen een beetje vertragen maar meer niet.
Je kunt je blok ook flushen dan is het weer redelijk schoon en je inlaattraject zelf reinigen

Zijn de foto’s hiervan nog beschikbaar? Zit met pr[…]

navigatie MIB2

Iemand enig idee of er dit jaar nog een update kom[…]

Koppelings pedaal blijft soms hangen

Zou kunnen maar zou toch ook de slave cilinder kun[…]

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]