VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran
  • Gebruikersavatar
door karthur8
#2700696
Hoi allemaal...
Ik heb een vraag over de pompverstuivers van een Golf IV 1.9 TDI uit 2000 met ATD motor.
Hoogstwaarschijnlijk is de pompverstuiver van cilinder 4 stuk volgens de garage .( misfire cil. 4) Ik heb wel al een beetje aan de aansluitkabel 'gerommeld' en het contact wat beter gemaakt tussen kabelschoenen en verstuiver ...maar helaas heeft dit niet mogen baten. Zijn er nog andere mogelijkheden om de verstuiver weer aan de praat te krijgen dat jullie weten of moet er een andere in ? Ik wil op de sloop een andere halen .... maar ik weet niet of er verschillende types zijn of dat ik er gewoon één kan halen daar en dit altijd goed is. Wegens tijdgebrek wil ik eerst de verstuiver halen en hierna pas de oude uitbouwen. Is dit dus gewoon te doen zo of moet ik perse de oude meenemen naar de sloop dat jullie weten?


groet,
Karthur8
door karthur8
#2700986
Nou eerlijk gezegd heb ik het over de pompverstuiver zelf....daar had de garage het over tenminste. ( apk station met werkplaats...wel een betrouwbaar adres .)

Denken jullie dat het niet de verstuiver zelf is maar de kabelboom ? Deze hebben we wel een jaar of 3 geleden vervangen en is niet 'hard'. Wat kan ik nu het beste doen 'mijne heren en dames?' Hoe test ik bijvoorbeeld die aansluiting op verstuiver 4 ?

gegroet en reuze bedankt voor de reacties...

Karthur8
Gebruikersavatar
door MK2-VRT
#2700987
Verstuiver zelf kan altijd wel, maar toch vermoed ik je kabelboom..

Dat hij een jaar of 3 geleden vervangen is geworden zegt niet altijd wat.

Heb je nog een storingscode ?

Je kunt wel wat meten, maar beter vervang je hem gewoon voor een paar euro, dat is een stuk goedkoper als de verstuiver zelf.

Je kunt ook nog even in de meetwaardeblokken kijken, wellicht zie je nog iets verdachts.
door karthur8
#2700995
Bedankt voor je reactie....De storingscode is; P0304 misfire cilinder 4
Is er niet een manier om meer zekerheid te hebben of de kabel de schuldige wederom is of de verstuiver zelf ? Ik lees overigens overal dat de verdachte nummer 1 de kabel is...zoals jullie ook denken... dus als deze niet eenvoudig te testen is hier dan zal ik inderdaad maar weer opnieuw die kabel vervangen als eerste.

Kan ik overigens wellicht verstuiver 3 en 4 of zo omwisselen om meer zekerheid te verkrijgen of de kabel of de verstuiver het begeven heeft hier?

groet...en thx voor de reactie
Karthur8
Gebruikersavatar
door MK2-VRT
#2700998
Karthur,

Ja verstuiver wisselen kun je wel proberen, maar dat is wel wat extra werk, normaal vervang je de afdichtingen ervan en moet je ze weer afstellen, maar als je dat per se wilt kan het wel om wat uit te sluiten.

Als je ze wisselt, en het probleem dan opschuift is de verstuiver defect ( mits compressie e.d. in orde zijn ), anders de kabelboom in de kop.

Gr
door karthur8
#2701000
hmmm... als ik het goed lees dan zouden dus bij deze 'omwisseltest' eigenlijk de afdichtingen vervangen moeten worden en de verstuivers hierna weer afgesteld dienen te worden en is het niet aan te raden om deze 'omwisseltest' uit te gaan voeren zonder nieuwe afdichtingen te plaatsen en ze opnieuw af te stellen ? ( kortom; zonder kosten te maken deze twee om te wisselen)

groet...en bedankt voor je reactie wederom
Karthur8
door karthur8
#2701315
Het kan in ieder geval geen kwaad om deze kabel te vervangen daar deze vaak voor problemen zorgen heb ik begrepen. Mocht het de kabel toch niet zijn achteraf dan is het toch goed dat er een nieuwe in zit uit voorzorg. Dus weggegooid geld zal het in ieder geval niet zijn om deze te vervangen.Ik ga dus eerst een andere kabel kopen en laat na het vervangen nog weten hier of dit het probleem heeft opgelost.

Mijn hartelijke dank in ieder geval voor jullie snelle reacties en hulp aan mij bij dit probleem....

gegroet,
Karthur8
Gebruikersavatar
door MK2-VRT
#2701329
Ik zou inderdaad eerst de kabel doen..

Je kunt voor ff te testen de verstuivers wel onderling even omwisselen, maar erna toch even een nieuwe afdichtset erop..

Alleen is het omwisselen van de verstuivers, afstellen, naderhand weer demonteren om de ringen te vervangen, weer nieuwe bouten, plaatsen en afstellen, allemaal dubbel werk..Daarom eerst het kabelboompje doen.

Ik ben benieuwt..
door karthur8
#2701377
thx...

ik ga er straks al aan beginnen.... de kabel heb ik gekocht ... en hoop maar het beste er van. ik laat het straks weten hoe het afgelopen is.

gr,
Karthur8
door karthur8
#2701540
hmmm....helaas pindakaas...er is niets verandert.

Ik zat zo even na te denken en is het niet vreemd dat als de auto nog koud is deze perfect rijdt...dus nergens last van heeft en dit probleem pas begint als de auto warm is. Ik heb dit niet eerder gemeld omdat ik van de diagnose van de garage uitging. Achteraf gezien een beetje dom en te goedgelovig wellicht geweest en wellicht had deze info jullie ook tot een andere conclusie kunnen doen komen uiteraard....mijn excuses hiervoor.

Zou een verstuiver o.i.d die kapot is ook niet bij een koude motor problemen behoren te geven vraag ik mij af nu? Zou het niet de koelvloeistoftemp. sensor of andere sensor kunnen zijn welke problemen veroorzaakt bij een warme motor ? Met warm bedoel ik ongeveer een km rijden dus niet echt op bedrijfstemp.

gegroet,
Karthur8
door karthur8
#2701676
Ik heb hem al vervangen zoals hierboven staat aan het begin van mijn bericht....dus helaas is er niets verandert. Zou deze fout code al niet in de computer hebben kunnen gestaan hebben voor langere tijd al en misschien hier niets mee van doen heeft of gaat deze code vanzelf na verloop van tijd misschien weg uit het geheugen?
door karthur8
#2701726
Die had ik al vervangen...zie hier boven.

Er is geen verschil te merken tussen de oude en de nieuwe kabel helaas.

Het probleem doet zich voor bij een warme motor en niet bij een koude motor dus. De motor begint dan te stotteren tijdens het optrekken bij het intrappen van het gaspedaal .

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Goedenavond, Ik heb sinds kort een GTD van 2016 g[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk

Laden stopt na een aantal minuten

Heb toen mijn auto laten uitlezen door de Valleigr[…]

Golf IV 3 piepjes

Ga ik proberen! Bedankt.

Klopt bekleding was toch ingesneden zag ik nu.

Ik heb dit bij mijn seat leon 5f aan de binnen kan[…]