VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door Maurits1996
#2707424
Hallo allemaal,

ik zit met een kweste, ik wil binnenkort mijn eerste auto gaan kopen, alleen twijfel tussen de Golf 4 1.8T of de Golf 4 V5 2.3, met 150 of 170 pk.

Ik vindt de V5 vooral leuk omdat het anders is dan zo'n GTI'tje, en het geluid is prachtig. Ik heb gelezen dat de GTI wel wat zuiniger is..

Nou heb ik van veel mensen gehoord en gelezen dat als je dezelfde rijstijl hebt met beide auto's, het verschil in gebruik minimaal is. Kan iemand dit bevestigen, of tips over aanschaf geven?

Groet
Gebruikersavatar
door ilhan28
#2707435
Ik persoonlijk zal ipv 2.3 v5 een 2.8 v6 nemen, aangezien verbruik bijna het zelfde is en v6 is sneller

Maar als ik zou kiezen tussen v5 en gti zou ik voor de gti gaan, die is ietsje sneller en je kan hem zo sneller ook maken
Gebruikersavatar
door hansdevogel89
#2707445
ik vind de 2.3 v5 een primitieve motor. traag, 2 kleppen per cylinder, log, zwaar, lomp en nul potentie voor tuning. Dan zou ik ook de v6 verkiezen, prachtig geluid en wel nog iets van prestaties

of de 1.8t, 5 kleppen per cylinder, sneller, zuiniger en veeeeel potentie voor tuning
Gebruikersavatar
door renshoff
#2707509
Hier niets anders dan lof over de V5 :tu: Zo'n auto koop je natuurlijk ook niet om zuinig mee te rijden maar hier is 1:12 nog haal baar. Gemiddeld is zo'n 1:11 met een 150pk versie.

Als je een V5 koopt gewoon één met lage km stand kopen of eentje waarbij de ketting al vervangen is. En ja een 1.8T is makkelijker te tunen maar goed met een V5 kom je ook gewoon met het verkeer mee en heb zelf meerdere auto's de achterkant laten zien op de autobahn dus :tu:. Een standaard GTI en een 150pk V5 lopen even hard op top en een V5 is in principe ook gewoon als GTI geleverd het is alleen net even wat anders zoals je zelf al aangeeft
Gebruikersavatar
door Maikel20VT
#2707521
Dnny 8v schreef:1.8T zou ik voor gaan als ik jou was :tu:
Staat er nog een in Nijmegen te koop. R32 xenon lampen airride en pas gechipt :mrgreen:
Gebruikersavatar
door Rene GTI 8V
#2708915
Hiervoor heb ik een vr6, 6 cillinder gehad , geweldig geluid zo ook de v6 .
Is wat minder zuinig als een 1.8T , maar het is net wat je zelf mooi vind .
Ik rijd nu in een 1.8T met gok ik rond 230pk en rijd heerlijk , zou er zelfs geen v6 meer voor inleveren.
Altijd vermogen wanneer nodig is , kan ook zuinig rijden (1:10) wat bij een v6 nog kan tegen vallen.
Al zie je ze steeds minder nu en vind je 200pk meer dan zat zou ik wel voor de v6 gaan .
door NielsCATDI
#2709050
1.8 Turbo is niet altijd een GTI. En een GTI is niet alleen een 1.8T.
De GTI is geleverd als 1.8T, maar ook als V5 en TDI (115pk en 150pk). Vooral te herkennen aan de houtinleg in het interieur en in de begin jaren van de MKIV het Recaro interieur (kuipstoelen).
Ik heb zelf een V5 gereden, met veel plezier, maar zuinig (wat is zuinig) was ie niet. Ik denk dat ik gemiddeld 1 op 11 gereden heb over 50.000 km. Wel een fijn blok, sterk, flink wat koppel bij laag toerental, mooi geluid. Ketting is een punt waar je over na moet denken. Als die vervangen moet worden, ben je aan de beurt qua kosten (rond de 1000 euro). 1.8T is wat dat betreft interessanter. Nadeel is dat je hedendaags steeds minder aanbod hebt van goede 1.8T (geldt ook voor de V5), dus kosten aan onderhoud moet je rekening mee houden.
Succes met de afwegingen.
Gebruikersavatar
door debeljuco_053
#2711371
Meesten zijn laaiend over de 1.8t, maar ik ben er (nog steeds) niet kapot van. De laagtoerige 1.8t weet geen indruk te maken op mij, vind het geluid van de motor eigenlijk beetje steriel en 'saai'. In ieder gevak success met de aankoop je zult van beide geen spijt krijgen :tu:
Laatst gewijzigd door debeljuco_053 op 04 nov 2015 17:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door hansdevogel89
#2711494
debeljuco_053 schreef:Ik heb ze beide gehad. Om te beginnen, het zijn comfortabele en stille autos, ideaal voor op de snelweg. En daarnaast degelijk. Heb nog nooit zulke degelijke autos gereden. Alles klopt, van motor tot interieur, van achterwiellager tot draagarm rubbers voor. Kwaliteit was dik in orde, tenminste voor mij dan! De V5 heb ik kort gehad maar naar mijn mening heeft deze met 5 cilinders nog beetje dat sportieve karakter en geluid, iets wat 1.8t totaal niet heeft. Meesten zijn laaiend over de 1.8t, maar ik ben er (nog steeds) niet kapot van. De laagtoerige 1.8t weet geen indruk te maken op mij, vind het geluid van de motor eigenlijk beetje steriel en 'saai'. In ieder gevak success met de aankoop je zult van beide geen spijt krijgen :tu:

Laagtoerig? die dingen zijn gebouwd om toeren te draaien. Het geluid is niets bijzonders inderdaad.

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Goedenavond, Ik heb sinds kort een GTD van 2016 g[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk

Laden stopt na een aantal minuten

Heb toen mijn auto laten uitlezen door de Valleigr[…]

Golf IV 3 piepjes

Ga ik proberen! Bedankt.

Klopt bekleding was toch ingesneden zag ik nu.