VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2714076
Hallo, lig ondertussen al helemaal open.. Maar krijg me veer maar niet terug erop.. Het gaat om de onderste veer, foto is niet van mij is van het internet. Krijg hem niet in de achterste twee, wel als 1 kant achterin zit en de andere voorin maar dit is niet de bedoeling neem ik aan :lol:

Afbeelding
#2714085
Wooh, simpelste manier ooit. Binnen 1 seconden ging het, dat na lang pruttelen dit niet bedacht.

Alleen, alles zit erop, inclusief nieuwe wiellager. Alleen me rempedaal zit verder naar beneden halve wegen remt die echt pas, terwijl dit eerst meer was. En handrem zit verder naar boven (als ik onder me asbak kijk zie je ook dat de rechter kabel meer nodig heeft. Dit is gewoon te stellen uiteraard. Maar over me rempedaal snap ik even niet?
#2714112
Dus als ik kijk en bij mensen lees zit die goed alleen moet dat bolleke niet in dat gaatje maar naar binnen ipv naar buiten en in het gat? En dan zo hoog mogelijk en monteren en dan remmen dan gaan de remschoenen naar buiten en dat kegeltje naar beneden en zo stelt die zich eigen?
#2714304
tip voor de volgende keer: maak eerst een foto van hoe het zát. dan heb je een mooi naslagwerk van hoe het hoort te zitten :tu:
#2714327
MrKikker schreef:tip voor de volgende keer: maak eerst een foto van hoe het zát. dan heb je een mooi naslagwerk van hoe het hoort te zitten :tu:
Wist het gewoon, alleen dat kegeltje kan je op 2 manieren doen en ik deed de verkeerde manier. En je kan daar niet echt foto van maken. Maar nu weet ik het in ieder geval hoe het zeker moet :lol:

Toenet even snel omgedraaid, bovenste veer is zo rot zonder verentrekker, tang klapt er met geweld af(strakke veer) dus maar de onderste veer gebruikt om eraan te trekken en dan met hamerje achter getikt. Gemonteerd, wiellager netjes afgesteld. Remmen pompen, handrem aangetrokken en hoppa netjes 3 klikjes op de handrem, en rem weer lekker. Tevens ook linker na gekeken aangezien ik hier de dag ervoor wiellager heb gedaan, zat iets meer spelling op dan ik wilde, dus weer netjes bijgesteld. Man wat draait beiden wielen weer soepel en geen geluid van aanlopende rem of kapot wiellager :D

Bedankt mannen, voor de tips!

Garage kan niet vinden waarom lamp niet brand. Lam[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Check deze video :tu:

Elevate your dating game with the top site for has[…]

navigatie MIB2

Iemand enig idee of er dit jaar nog een update kom[…]

Koppelings pedaal blijft soms hangen

Zou kunnen maar zou toch ook de slave cilinder kun[…]

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]