VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door rcpunt
#2727061
Hallo,
Ik heb een Golf 4 en ik heb van de week een Caliber RDD 571BT autoradio gekocht en aangesloten.
Maar ik heb een probleem met de spanning van de radio.
Voor de spanning het je een zwarte draad (Ground / Massa) en de gele (Memory) en een rode (geschakelde +) maar als ik hem origineel aansluit dan verliest de radio zijn geheugen.
Ik heb op forum's gekeken dat het in m'n auto anders kan zitten en dat de gele naar de rode draad moet en de rode naar de gele draad moet.
maar als ik het contact uitzet gaat de radio wel dicht en uit maar het licht blijf brander en hij blijft koelen,,
en na een nacht is m'n accu leeg getrokken.
Iemand enig idee ?

Alvast Bedankt!
Gebruikersavatar
door MK2-VRT
#2727065
Dat zal eerder aan je radio zelf liggen, je hebt nodig : Massa, +30 en +15

Als hij de zenders of geheugen niet vasthoud moet je inderdaad de gele en de rode omdraaien, en dan werkt het wel zoals het hoort.

Als je de +15 bij de rode / +30 zou maken, blijft de radio ook zonder sleutel in het contact spelen, alleen moet je hem dan handmatig uitzetten..Dit zou je ook nog eens kunnen testen, als de radio dan uit gaat mag ook geen koelfan meer draaien, anders zit het in de radio zelf.
Gebruikersavatar
door hawkeye
#2727066
Als ik het goed hebt onthouden, moet je de rode en gele draad of bij elkaar voegen of omwisselen, dan blijft het geheugen intact, zet er in ieder geval een (zweef) zekering tussen radio en de +. (als de radio die niet heeft).
#2727092
pak er ff een multimeter bij.
als je die niet hebt een 12v lampje met 2 stukjes draad.
controleer nu even wat er gebeurt met de rooie en gele draad als je het contact uitzet
en de sleutel er uit haalt.
door rcpunt
#2727110
patrickmk3 schreef:pak er ff een multimeter bij.
als je die niet hebt een 12v lampje met 2 stukjes draad.
controleer nu even wat er gebeurt met de rode en gele draad als je het contact uitzet
en de sleutel er uit haalt.

De rooie houd 12 v zonder sleutel en de gele gaat uit wanneer ik het contact uitzet en de sleutel eruit haal.

vanaf de iso stekker achterin de radio heb ik de Gele ( memory ) met de constante (Rode) verbonden en de Rode met de Gele verbonden. mijn radio gaat aan als ik het contact aan doe dan kan ik er alles op doen. maar als ik het contact uit zet dan gaat de radio ''UIT'' dat ik niks meer erop kan doen,
maar hij blijft in een soort standby modus staan, via de memory draad denk ik dat hij via die kabel de koel ventilator laat draaien. want ik kan hem op die standby modus ook niet aan of uit zetten alleen als ik de sleutel in het contact heb en aan heb.
#2727112
je moet even rood iso stekker op geel radio doen.
en geel iso stekker op rood radio.
niet onderling doorverbinden.
of heb je dit nu zo aangesloten ?
het is me niet helemaal duidelijk of je ze onderling hebt doorverbonden
door rcpunt
#2727121
patrickmk3 schreef:je moet even rood iso stekker op geel radio doen.
en geel iso stekker op rood radio.
niet onderling doorverbinden.
of heb je dit nu zo aangesloten ?
het is me niet helemaal duidelijk of je ze onderling hebt doorverbonden
ja van { Radio }---Geel / Rood--- Stekker auto
en van{ Radio }---Rood / Geel--- Stekker auto
#2727130
dan zit het in je radio.
kun je is een foto maken van de draden op de radio.
soms zitten geel en rood standaard door verbonden.
en is dit een kwestie van even los trekken.
#2727166
vreemd verhaal dit.
bedrading zou zo goed moeten zijn.
hij zit ook niet onderling doorverbonden zoals je vaak met pioneer radio;s ziet.
heb je na het opnieuw aansluiten op deze manier zo als nu.
nog gebrobeerd of de ventilator niet na een paar min uit gaat ?
dat die hem even nakoeld bijvoorbeeld.
dit doet de mijne ook heel even namelijk.wel ander merk maar je weet nooit natuurlijk
door rcpunt
#2727191
patrickmk3 schreef:vreemd verhaal dit.
bedrading zou zo goed moeten zijn.
hij zit ook niet onderling doorverbonden zoals je vaak met pioneer radio;s ziet.
heb je na het opnieuw aansluiten op deze manier zo als nu.
nog gebrobeerd of de ventilator niet na een paar min uit gaat ?
dat die hem even nakoeld bijvoorbeeld.
dit doet de mijne ook heel even namelijk.wel ander merk maar je weet nooit natuurlijk
ja inderdaad. Ik ga er even morgen naar kijken! super bedankt in ieder geval.
#2727203
rcpunt schreef:
patrickmk3 schreef:vreemd verhaal dit.
bedrading zou zo goed moeten zijn.
hij zit ook niet onderling doorverbonden zoals je vaak met pioneer radio;s ziet.
heb je na het opnieuw aansluiten op deze manier zo als nu.
nog gebrobeerd of de ventilator niet na een paar min uit gaat ?
dat die hem even nakoeld bijvoorbeeld.
dit doet de mijne ook heel even namelijk.wel ander merk maar je weet nooit natuurlijk
ja inderdaad. Ik ga er even morgen naar kijken! super bedankt in ieder geval.
geen probleem ik hoor het wel even :tu:
door rcpunt
#2728629
Het probleem is gevonden!
Het draadje voor de remote voor een antenne vanaf de radio kreeg 12v.
blijkbaak zat in de iso stekker een 12v contactje voor iets anders op de zelfde als van de iso van de radio voor de antenne.

ieder geval bedankt iedereen voor u hulp!
AVAS op ID3?

Alle elektrische auto's moeten al een paar jaar ee[…]

Ik zie hier nergens een knopje voor een slotje dus[…]

Lane assist pas bij 80km/h?

Top, dan moet ik toch maar eens de 80km naar Breda[…]

Er gaat geen belletje bij me rinkelen... zie geen […]

Remolie

Ik wil wat remolie toevoegen maar is de remolie in[…]

Passat gte foutcodes mbt hv accu

Snap ik, ga ik achteraan. 1 ding wat mij opvalt i[…]

Line Assist

Line assist is maar tijdelijk per rit uit te sch[…]

Onderhoud service reset online?

onderhoudsboekje is ingevuld.. ik kon gewoon weer […]