VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door mischa1
#2731451
Sinds afgelopen zaterdag in het bezit van een mk III gti 16v.
Tijdens de aankoop werd medegedeeld dat de stuurbekrachtiging af en toe weg valt in een bocht...hier wordt je niet blij van, maar als je het niet weet dan is het helemaal ellende.
Even de auto gestart en merkte op(afgezien van het piepende geluid), dat wanneer je het stuur naar links draait op het einde het"vliegwiel"van de stuurbekrachtiging stopt( doorslipt).
Is hier wat tegen te doen, of is dit een kwestie van een andere pomp en snaar?
Onderstaande kwam ik tegen hier op de site, maar ben geloof ik de eerste met het probleem van een slippende/gestopt "vliegwiel"

"Fluitend is niet goed :mrgreen: ,idd de dynamoriem welke meerdere onderdelen kan andrijven middels de beweging van de krukaspoelie,"multi-ribriem".Had je ook in de garage kunnen vragen uiteraard.

Alvast bedankt voor de reacties.
Gebruikersavatar
door Antera
#2731729
De riem eens vervangen en kijken of het opgelost is. Lijkt op een versleten riem of een riem die niet goed gespannen staat

Afbeelding
Gebruikersavatar
door VarianTD
#2731946
dat denk ik ook.
als die maximaal druk moet leveren, gaat de riem slippen.
daarom valt die af en toe dan ook uit.
door peter1981
#2739100
Zelfde probleem ineens hier
Riem is vandaag eraf geweest en net nog even wat extra spanning gegeven
alles lijkt te kloppen maar alleen als ik boven de 3000 toeren kom werkt de stuurbekrachteging
tot vanmorgen nergens last van gehad

Iemand nog ideeën
riem is goed , vloeistof zit er genoeg in en zoals gezegd totdat ik de riem en de pomp los heb gehad geen probleem :(
Gebruikersavatar
door patrickmk3
#2739101
hiero het zelfde probleem.
op lage snelheden valt de stuurbekrachtiging af en toe weg
door peter1981
#2739145
Olie ziet goed uit
Aangezien de auto dealer is onderhouden ga ik wel ervanuit dat de goede olie erin zit
En zoals gezegd de afgelopen week geen probleem gehad maar nu nadat die los is geweest dus wel.
Gebruikersavatar
door MK2-VRT
#2739154
Als de bekrachtiging wegvalt, en je zeker weet dat de riem niet slipt, kan het niks anders dan de pomp zelf zijn.

Er zitten schotten in die rond slingeren en de olie meenemen / druk opbouwen, maar als deze vast hangen door slijpsel of wat dan ook, dan bouwt hij geen of niet genoeg druk meer op en dan doet hij ook niks meer :

Afbeelding

Afbeelding
door peter1981
#2739346
thx
ik ga morgen nog even de riem vervangen voor de zekerheid want blijft het vreemd vinden dat die paar dagen geleden nog perfect werkte.
Wat ook wel vreemd is dat de stuurbekrachteging perfect werkt als de auto koud is :shock: na een km of 15 begint de zeik
Gebruikersavatar
door VarianTD
#2739577
peter1981 schreef:thx
ik ga morgen nog even de riem vervangen voor de zekerheid want blijft het vreemd vinden dat die paar dagen geleden nog perfect werkte.
Wat ook wel vreemd is dat de stuurbekrachteging perfect werkt als de auto koud is :shock: na een km of 15 begint de zeik
Dat kan dan wel kloppen als de pomp versleten is.
Als die nog koud is, is de olie dikker.
Als die dan warm wordt, is de olie te dun voor de versleten pomp om nog druk op te bouwen.
door peter1981
#2739578
Blijf het vreemd vinden dat die ineens kapot is na een riem wisselen maarja ben door m`n opties heen
Vandaag riem vervangen en hij heeft het zeggen en schrijven 5minuten gedaan dus woensdagochtend de pomp maar eens vervangen
Heb bij een sloper gekeken wat op m`n sleutelplek staat en die lijkt te passen.
Nu maar hopen dat die past want dan kost het niks alleen het werk :tu:
navigatie MIB2

Iemand enig idee of er dit jaar nog een update kom[…]

Koppelings pedaal blijft soms hangen

Zou kunnen maar zou toch ook de slave cilinder kun[…]

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk