- 29 apr 2016 17:09
#2744180
Beste Forum leden,
Allereerst zal ik mij even voorstellen. Mijn naam is Tabloid en ben sinds een paar maanden eigenaar van mijn eerste auto: een Bora 1.9 TDI van 2000.
Bij aanschaf had deze auto 350.000 op de teller, maar heb mij laten vertellen dit geen probleem is voor deze bakken mits goed onderhouden. Toch heb ik voor de zekerheid de auto even laten nakijken en er bleek dat er wel wat onderhoud aan gebeuren kon. Bovendien was er een ratel geluid ontstaan wat de rol die aan de dynamo zit bleek en er was een veertje afgebroken.
Dit is 3 dagen geleden gebeurd;
-Distributie riem + Waterpomp
-Multi riem
-Rollen
Nu het echte probleem:
Ik haalde de auto op en merkte al meteen wat vermogen verlies maar dacht hier niet te veel van. Ik drukte het gaspedaal helemaal in om vervolgens een zwarte rookpluim achter de auto aan te treffen. Het viel me op in de spiegel. Ik heb voordat deze onderhoudsbeurt is gedaan nooit zoiets gehad met de auto, de huidige KM stand staat op 363.xxx KM.
Kenmerken;
-Zwarte rook bij gaspedaal helemaal indrukken, rijd ik heel voorzichtig dan geen zichtbare rookpluim.
-Bij lage versnelling meer als bij de hoge
-Vermogen verlies
-Voor onderhoudsbeurt geen last van gehad
-Start zonder problemen
Na navraag bij kennissen kwam eruit dat het misschien kon zijn dat de auto niet helemaal op tijd zou staan. Ook zou het volgens hen aan de turbo kunnen liggen.
Ik heb zelf geen idee en hoop dat met het bovenstaande verhaal duidelijk kan worden in welke hoek ik moet zoeken. Het autobedrijf waar ik de auto heb gebracht voor onderhoud zegt dat er geen verband is tussen deze problemen en het gedane onderhoud.
Kunnen jullie mij adviseren?
Met vriendelijke groet, Tabloid
Allereerst zal ik mij even voorstellen. Mijn naam is Tabloid en ben sinds een paar maanden eigenaar van mijn eerste auto: een Bora 1.9 TDI van 2000.
Bij aanschaf had deze auto 350.000 op de teller, maar heb mij laten vertellen dit geen probleem is voor deze bakken mits goed onderhouden. Toch heb ik voor de zekerheid de auto even laten nakijken en er bleek dat er wel wat onderhoud aan gebeuren kon. Bovendien was er een ratel geluid ontstaan wat de rol die aan de dynamo zit bleek en er was een veertje afgebroken.
Dit is 3 dagen geleden gebeurd;
-Distributie riem + Waterpomp
-Multi riem
-Rollen
Nu het echte probleem:
Ik haalde de auto op en merkte al meteen wat vermogen verlies maar dacht hier niet te veel van. Ik drukte het gaspedaal helemaal in om vervolgens een zwarte rookpluim achter de auto aan te treffen. Het viel me op in de spiegel. Ik heb voordat deze onderhoudsbeurt is gedaan nooit zoiets gehad met de auto, de huidige KM stand staat op 363.xxx KM.
Kenmerken;
-Zwarte rook bij gaspedaal helemaal indrukken, rijd ik heel voorzichtig dan geen zichtbare rookpluim.
-Bij lage versnelling meer als bij de hoge
-Vermogen verlies
-Voor onderhoudsbeurt geen last van gehad
-Start zonder problemen
Na navraag bij kennissen kwam eruit dat het misschien kon zijn dat de auto niet helemaal op tijd zou staan. Ook zou het volgens hen aan de turbo kunnen liggen.
Ik heb zelf geen idee en hoop dat met het bovenstaande verhaal duidelijk kan worden in welke hoek ik moet zoeken. Het autobedrijf waar ik de auto heb gebracht voor onderhoud zegt dat er geen verband is tussen deze problemen en het gedane onderhoud.
Kunnen jullie mij adviseren?
Met vriendelijke groet, Tabloid