VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door mathijs1996
#2760030
Hallo allemaal,

Ik ben momenteel aan het kijken naar een golf 4 maar ik weet nog niet zeker of ik nou voor een 1.6 ga of een 2.0, want volgens mij scheeld het niet zo heel veel of heb ik dat mis ? Tips zijn welkom haha

Groeten mathijs
door Livonias
#2760037
1.8t kwam volgens mij als een van de betere/sterkere motoren uit de test. Ik heb er zelf een en ben er meer dan tevreden over :) Ik had voorheen een 1.6, maar dat is qua kracht toch echt matig. Enige nadeel is het verbruik, ik zit tussen de 1:9,5 en 1:10. Waar i kmet mijn 1.6 rustig 1:12,5 haalde :mrgreen:
door peter1981
#2760238
Beide 1.8 turbo`s wat ik gereden heb gebruikte met gemak rond de 7,5liter op 100km en dan schopte ik ze ook nog wel eens door
M`n huidige 2.0 en 90pk 1.8 gebruiken meer :roll: :lol:
door Renegade88
#2760253
peter1981 schreef:Beide 1.8 turbo`s wat ik gereden heb gebruikte met gemak rond de 7,5liter op 100km en dan schopte ik ze ook nog wel eens door
Inderdaad :tu: en op de snelweg met een beetje training van je voet om hem constant te houden is 5-5,5 op 100 ook nog haalbaar ! De 9,5-10 die hierboven genoemd wordt haal ik alleen als ik hem altijd constant doortrek.
door peter1981
#2760271
had cruise controle op beide en bij 100 zuipt die inderdaad helemaal niks
Maar gemiddeld zat ik altijd zo tussen de 7 en de 7,5 ltr /100km afhankelijk is ik wat meer autoweg reed ja of nee.
De GTI golf 3 zit toch vlug op 8,5/9liter op 100km :shock:
door mathijs1996
#2760896
hallo allemaal,

ik ben er nog niet helemaal uit omdat een 1.8t wel erg zwaar is vergeleken met een 1.6 .. maar een 1.8t lijkt me weer veel leuker rijden enzo, dus ik twijfel nog heel erg haha maar heb nog alle tijd eerst de polo maar is verkopen..
Gebruikersavatar
door RuupieGTI
#2760901
Te zwaar kwa motorisering of gewicht auto?
Ik had een V5 170pk hiervoor maar die reed prima en mooi geluid ook nog.
Alleen die kettingen willen wel eens ruim worden of de spanners bij 150k verslijten.
Ik had dus bij 177k een aankomende ketting wissel en kreeg ook al de bij behoorende foutmelding van de bovenste en onderste nokkenas/krukas sensoren die out of sync begonnen te lopen door kettingruimte. Daarom ook verkocht. Dure reparatie omdat het hele blok er uit schijnt te moeten voor ketting revisie.

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Goedenavond, Ik heb sinds kort een GTD van 2016 g[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk

Laden stopt na een aantal minuten

Heb toen mijn auto laten uitlezen door de Valleigr[…]

Golf IV 3 piepjes

Ga ik proberen! Bedankt.

Klopt bekleding was toch ingesneden zag ik nu.