VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2765025
Hallo,

Ik ben Diederik en al enige tijd bezig met de restauratie van een caddy mk1. Nu heb ik er een AHF tdi ingebouwd maar krijg de koelvloeistoftemperatuur meting niet aan de praat. Op de AHF tdi zit een 4 polige temperatuursensor waarvan ik naar mijn idee de paarse draad nodig heb in combinatie met de geel rode van de orginele kabelboom. Maar wanneer ik deze met elkaar verbind gaat het koelvloeistof lampje knipperen.
Zou iemand mij kunnen vertellen welke draaden er met elkaar verbonden moeten worden om de meting tot stand te brengen?

Alvast bedankt.
#2765035
Ja die lila is de juiste, zit op pin 4 van de 10 / 14 polige stekker.. Op je zekeringkast is dat pin 29 van de witte stekker, tenminste, ik ga ervan uit dat je een oud type CE1 hebt.

Doet hij niks, dan een andere tempsensor nemen.

Als je een vierkante stekker hebt, kun je een Golf 3 tdi temp sensor nemen, die is dan plug en play, anders laat je deze zitten en neem je er ene van een 1.3 NZ en zet deze erbij, dan die paarse kabel erop aansluiten + massa op ander punt en het werkt.
#2765039
Super bedankt voor de snelle reactie ga ik daar vanvond mee aan de slag.
Zijn de andere 3 draden op de temperatuur sensor ook van belang?
(wat is het nut van de overige 3 draden wat de motor loopt verder prima)
Laatst gewijzigd door Dss op 10 okt 2016 11:09, 1 keer totaal gewijzigd.
#2765040
Geen dank :tu:

Ja die zijn van belang, het zit zo, pin 3 en 4 zijn voor de motor ecu, en pin 1 en 2 zijn voor de meter op het dashbord, ofwel pin 1 is massa en pin 2 ( li ) gaat rechtstreeks naar de teller.

Als je een sensor erbij plaatst van bv die 1.3NZ, dat is een 2 polige sensor, dan knip je dus van de bestaande stekker pin 1 en 2 af, verleng je de kabel een beetje en sluit je deze op de nieuwe sensor aan.
#2765041
vindt het toch super dat mensen elkaar op zo,n manier kunnen helpen.
Ging er vanuit dat de sensor direct massa had via het blok. Dus na het aansluiten van de massa zal het wel werken.
Dus het is wel verstandig om pin 3 en 4 ook aan te sluiten.
Weet je ook wat de ecu met pin 3 en 4 regeld?
Wat ik er over kon vinden was iets in de richting van voorgloei tijd.
Zou de motor in noodloop gaan als die deze signalen mist?
#2765064
Nee 3 en 4 is enkel voor de motortemp voor de ecu, dit is ook een massa kabel en ene voor het signaal, deze krijgt massa van de ecu.

Deze moet wel aangesloten blijven, o.a. voor motorregeling van belang, tevens ook voor de gloei indicatie, als je deze niet aansluit denkt de ecu dat de motor -40 graden is, en blijft dan telkens als je het contact aanzet 30 sec gloeien, dat is niet de bedoeling en slecht voor de gloeiers zelf.

Trouwens, heb je de motor al lopend ?
#2765073
Motor loopt auto rijd ( zonder deze draden aangesloten)nu een questie van laatste puntjes op de i zetten. Gloei indicatie is juist maar heel kort dat is het vreemde. Had ook verwacht dat de motor niet goed zou lopen en het voorgloeien lang zou duren maar dit is dus niet het geval.
Heb de motor met kabelboom overgenomen uit een gestrand project. Verbaasde mij er dan ook over dat de draden van de sensor na de 14 polige stekker niet verder liepen naar de ECU. Hier kwam ik achter toen ik de temperatuur meter op mijn dashboard werkend wilde hebben.
#2765102
Net even gekeken terplekke
Pin 1 op de 4 polige stekker is bruin groen
Pin 2 bruin wit
Pin 3 blauw bruin
Pin 4 is paars
Jij had het in de beschrijving over pin 1 en 2 maar de paarse zit op pin 4.
Voor zover ik kan zien zou het pin 2 en 4 moeten zijn van de 4 polige stekker.
navigatie MIB2

Iemand enig idee of er dit jaar nog een update kom[…]

Koppelings pedaal blijft soms hangen

Zou kunnen maar zou toch ook de slave cilinder kun[…]

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk