VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran
  • Gebruikersavatar
door ShockWave
#2766487
Hallo,

Mijn golf 4 v6 is gestolen, teruggevonden en staat nu thuis in de garage zodat ik alles weer kan repareren.

Schade is onder andere een kapot deurslot aan bestuurderszijde, dimbare binnenspiegel vernield, contactslot vernield.

Het vreemde is dat ik momenteel de auto gewoon kan starten met een schroevendraaier, simpelweg op contact en starten. Het dashboard geeft echter wel de melding "wegfahrsperre activ" en het lampje van de startonderbreker brandt. De auto blijft echter gewoon lopen en ik kan er ook mee rijden.

Het lijkt er volgens mij op dat ze via een truc de auto openkrijgen (openbreken op een bepaalde manier?) en daarna ook op de een of andere manier de auto dus aan het lopen krijgen, via OBD poort?

Wat kan/moet ik nu doen om:
1) de startonderbreker weer functionerend te krijgen?
2) de sloten te repareren?

Als ik de sloten vervang door een tweedehands set, is het dan simpelweg een kwestie van de "nieuwe" sleutel herprogrammeren of kan dat niet?
Gebruikersavatar
door MK2-VRT
#2766498
Ten eerste een schakelaar tussen je k line maken van de obd stekker, dan komen ze een volgende x niet meer ermee weg, werkt beter dan het beste alarm.

Ze hebben de startblokkering via obd eraf gehaald, die kan ik je weer actief maken, om vervolgens erna de sleutels weer in te leren, bij de dealer zul je geen kans maken omdat de blokkering nu eraf is, en je op die manier niks kan inleren, hun verkopen je dan een nieuwe Ecu.

Sloten set kun je gebruikt nemen, voor het inleren heb ik dan alle sleutels nodig, je km teller en je Ecu, dit alles voor een forumprijs, bij de dealer ben je gegarandeerd het 10 voudige kwijt.

Meer info, stuur een pb met je tel nr..

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Goedenavond, Ik heb sinds kort een GTD van 2016 g[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk

Laden stopt na een aantal minuten

Heb toen mijn auto laten uitlezen door de Valleigr[…]

Golf IV 3 piepjes

Ga ik proberen! Bedankt.

Klopt bekleding was toch ingesneden zag ik nu.

Ik heb dit bij mijn seat leon 5f aan de binnen kan[…]