VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
door MJT
#2767714
Jongens.....

ik loop weer ergens tegen aan.... :SCRATCH:

afgelopen tijd veel gesleuteld aan de golf, alles hangt op zijn plek en loopt weer, echter komen nu de kinderziektes aan bot.

als de auto gestart is en draait gaat mijn koelsysteem lampje branden, of die nou warm of koud is maakt niet uit, hij knippert constant. echter als ik mijn lampen aan zet stopt die met knipperen?!
koelsysteem is ontlucht, en thermostaat slaat aan bij 90* ik heb een golf 3 watertankje, ik heb geen stekker kunnen vinden in mijn kabelboom die hier op past. op mijn vorige mk2 tankje zat geen stekker op.

lambdasonde vraag,
ik heb mijn auto een half uur zo'n 20 minuten stationair laten draaien i.v.m. met koelsysteem te ontluchten. echter ruik ik aardig wat onverbrande brandstof (dus geen pure benzine damp) uit de uitlaat. ook als de motor warm is geeft die wat lichte backfires bij de katalysator. ook zie ik mijn brandstof meter nog net niet met de millimeter naar links gaan, oftewel hij verbruikt aardig wa benzine. motor zelf start en loopt goed. niks geen gekke gebreken, krijgt brandstof van de bijbehorende 3.0 bar tank. ik weet dat er 1 gaatje op de vacuüm slang niet is afgedopt, heb zo snel even geen afdicht dopje bij de hand. alleen denk ik niet dat dit het probleem mag zijn. ik zelf denk dat het de lambdasonde is, en wil ik deze graag doormeten (als dit überhaupt mogelijk is) voor ik een nieuwe aanschaf, maar wie kan mij uit leggen hoe ik dit moet doen, ohms?
het gaat om deze lambdasonde, http://www.mijnautoonderdelen.nl/lambda ... 03829.html

ook wil ik de golf eens voorzien van een odb stekker, zodat ik hem kan uitlezen, maar dit lijkt mij toch wel heel sterk wijzen naar de lambda sonde ;)


technische gegevens,

Casco: Golf 2 uit 1990 met CE2 kabelboom
Motor: Golf 3 2E uit juli 1994
navigatie MIB2

Iemand enig idee of er dit jaar nog een update kom[…]

Koppelings pedaal blijft soms hangen

Zou kunnen maar zou toch ook de slave cilinder kun[…]

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk