VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
door RBA
#2771328
Goeiemorgen,

Heb gister een ander gasklephuis op mijn Golf 3 met een 1.6 AFT motor (1997) gezet.

Had het vermoeden dat de oude stuk was. Auto sloeg steeds af, stonk en liep onregelmatig. Ook bleef het gasklephuis "tikken" als je hem op contact zette.

Misschien wel even het vermelden waard. De oude hebben we vorige week met Vagcom "ge-reset". Hij tikte nog wel steeds, maar na de reset liep hij eigenlijk goed. Heb er vorige week zaterdag nog vrolijk mee rond gereden totdat ie zondag na ong 1 km in een keer stil viel en niet meer wou aanslaan. Vandaar dat ik er een andere op heb gezet.

Maar nu wil hij met de andere niet aanslaan. Met uitlezen kwamen de volgende 2 meldingen naar voren:

00518 - Throttle Position Sensor (G69)
29-00 Short to Ground

00530 - Throttle Position Sensor (G88)
31-00 Open or Short to Ground


Door deze meldingen konden we ook niet het gasklephuis inleren. Bij de oude komen nu ook deze meldingen eruit...

Wat zou het probleem kunnen wezen?

Mijn hond en ik zijn jullie enorm dankbaar!!

Gr. Roeland
Gebruikersavatar
door MK2-VRT
#2771329
Als hij die storing met beide gasklephuizen weergeeft, dan kun je er wel vanuit gaan dat het probleem in de bedrading zit, dus van gasklep tot ecu stekker, ergens een draadbreuk bv.

Als je een schema wilt hebben om het e.e.a. door te meten, dan roep maar even.
door RBA
#2771348
Net nog even bezig geweest. Helemaal onderin de stekker aansluiting van het gasklephuis zat een afdichtings rubber vast. Waarschijnlijk maakte hierdoor de stekker geen goede verbinding.

Hij wil nog niet aanslaan maar ik denk dat de foutcodes 00518 en 00530 nu niet meer voorkomen. Even afwachten nog wat er gebeurt wanneer ie aan de laptop hangt.

Ik laat jullie het resultaat weten!
door RBA
#2771631
Dank voor het schema! Gisteren met uitlezen waren iig de vermelde foutcodes eruit. Hij wil nog steeds niet aanslaan. Vermoed dat de bobine stuk is. Heb een nieuwe besteld dus nog even afwachten....

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk

Laden stopt na een aantal minuten

Heb toen mijn auto laten uitlezen door de Valleigr[…]

Golf IV 3 piepjes

Ga ik proberen! Bedankt.