VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2771625
hallo,

Ik zal mij allereerst voorstellen op het forum:

Ik ben Mitchell 19 jaar en nu laatstejaars student werktuigbouwkunde. Ik heb een aantal maanden geleden mijn seat arosa verkocht en ben nu toch wel weer opzoek naar een auto.

Ik ben nu gevallen op een golf IV V5 uit 1999. Ik heb even contact gehad en de man heeft de auto zo gekregen en er verder niets aan gedaan. De auto loopt slecht op 1 cilinder.

Nu is mijn vraag of ik bij het kijken makkelijk erachter kan komen of het met de ontsteking te maken heeft of de clinder daadwerkelijk slecht is.
Mocht ik nu een proefrit kunnen maken test ik natuurlijk gelijk even de vonk.

Heeft een van jullie misschien tips of tricks om het makkelijk te testen. Of zeggen jullie begin er niet aan? Ik vind sleutelen zelf geen probleem en dat lukt me ook wel, maar het moet natuurlijk niet teveel geld gaan kosten ;) '

mvg Mitchell
#2771633
De ontstekings modules gaan vaker kapot, maar dan lopen ze meestal op 3 of 4 cilinder, ook de ecu kan kapot zijn of slechte massa ergens, of natuurlijk mechanisch iets.

Lastig zeggen zo, zou hem eens uitlezen of even laten nalopen voor je iets koopt.
#2773277
mitchellbrink81 schreef:Goedemorgen,

Bedankt voor de snelle reactie. Ik heb zelf helemaal niet gedacht aan het uitlezen. Is het bij deze golf ook obd2? Net als mijn arosa?

Bedankt alvast
Jazeker :tu: Het is zelfs verplicht om dit in alle auto hetzelfde te maken vanaf de jaren 90 al.
Laatst gewijzigd door D3NNIS op 06 jan 2017 20:34, 1 keer totaal gewijzigd.
door Fritsdeblitz
#2773284
D3NNIS schreef:
mitchellbrink81 schreef:Goedemorgen,

Bedankt voor de snelle reactie. Ik heb zelf helemaal niet gedacht aan het uitlezen. Is het bij deze golf ook obd2? Net als mijn arosa?

Bedankt alvast
Jazeker :tu: Het is zelfs verplicht om dit in alle auto hetzelfde te maken vanaf de jaren 90 al.

Europa zijn benzinevoertuigen vanaf 2001 en dieselvoertuigen vanaf 2004 verplicht om de OBD2 protocollen te ondersteunen :tu:

Garage kan niet vinden waarom lamp niet brand. Lam[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Check deze video :tu:

Elevate your dating game with the top site for has[…]

navigatie MIB2

Iemand enig idee of er dit jaar nog een update kom[…]

Koppelings pedaal blijft soms hangen

Zou kunnen maar zou toch ook de slave cilinder kun[…]

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]