VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door Denizkaya
#2779301
Dag leden,

Ik heb een probleem met me camera. Mijn navigatie springt niet automatisch op achteruitrijcamera als ik hem in zijn achteruit zet. Kan iemand me hiermee helpen?

Ik heb een golf 5 1.9 tdi uit 2004. De navigatie systeem is vanuit china en de camera ook. Heb alles zelf ingebouwd. De camera werkt gewoon. Hij is nu aangesloten op de av plug in omdat ik anders het niet kan gebruiken. De stroom van de camera heb ik afgetapt uit de 12v ingang in de bagageruimte.

Een vriend van mij heeft precies de zelfde uitrusting. Heb het zelf bij hem er in gebouwd. Het enige verschil is, is dat zijn golf 5 uit 2006 is.

Heeft dit te maken met de software van de auto zelf? Moet dit opgelost worden met VAGCOM?
Gebruikersavatar
door patrickmk3
#2779307
zit er geen schakeldraad op de camera of unit die op de achteruit min of plus moet ?
dit is heel vaak het geval namelijk dan weet de de unit hee sta in de achteruit
laat ik de camera is aangooien :P
Gebruikersavatar
door johnl1969
#2816383
Hoi ik moet die nog aansluiten. Maar ik kan via de RCA Stekker zit een rode kabel toch de geschakelde plus aan maken en dan achter de camera er op aansluiten en zwart aan de massa.
Dan krijgt de camera toch stroom als ik hem op contact zet. Klopt zo dan toch of niet?
door Mari
#2816393
... zolang de radio niet een signaal krijgt dat de auto in zijn achteruit is gezet zal ie niks doen...
Gebruikersavatar
door johnl1969
#2816404
Hoi Mari ik krijg al een beeld nu zonder dat er iets aan zit. Staat nu geen video signaal is een after market radio. Lijkt mij dat als ik de camera stroom geef en de kabel verbind met de radio ik beeld krijg toch?
door Mari
#2816406
Ik reageerde op de opmerking dat de radio niet automatisch naar de camera schakelde bij het inschakelen van de achteruitversnelling...

Je lift mee op een oud topic (waar ik ook overheen keek), je had beter een nieuw topic kunnen starten...

Als je de camera van spanning voorziet, zou deze in theorie beeld moeten geven. De huidige auto's vinden het niet prettig als je van alles zomaar aan de bestaande electronica knoopt...
Gebruikersavatar
door patrickmk3
#2816410
als goed is heb je 3 draden 1 plus 1 massa en een schakeldraad schakeldraad kan massa of plus geschakeld zijn.
de laatste moet dus naar je radio toe om de camera te vertellen als het ware dat die aan moet.
navigatie MIB2

Iemand enig idee of er dit jaar nog een update kom[…]

Koppelings pedaal blijft soms hangen

Zou kunnen maar zou toch ook de slave cilinder kun[…]

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk