VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf & Jetta VI, VII
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Rickkoets
#2785025
Hallo allen,

Mijn naam is Rick, 28 jaar, woonachting in de buurt van Hoorn (NH). Al enige tijd lid van dit forum, maar nu een goede reden om echt actief te worden. In de familie rijden wij al jaren VAG. De laatste jaren passeerde meerdere modellen de familie (Golf 5, Polo 6R, Touareg P7 en Golf SportsVan)

Vorige maand heb ik mijn Audi A1(2011) ingeruild op een schitterende Golf 7 Variant Highline 1.2 tsi uit 2014. De Audi met pijn in het hart weg gedaan, maar wegens gezinsuitbereiding was meer ruimte noodzakelijk.

Ondanks dat de Golf aardig compleet is, miste ik nog wel een trekhaak en camera. Afgelopen weekend heb ik met een vriend een wegklapbare trekhaak eronder geplaatst. Trekhaak en stuurmodule online gekocht en via marktplaats een kabelset gekocht omdat de auto helaas geen trekhaak voorbereiding had. Codering via VCDS (heb zelf een Ross-Tech kabel in bezit) en alles werkt als een zonnetje.

Bijgaand nog wat foto's van de auto en tijdens het monteren van de trekhaak. Binnenkort volgen dus nog een camera en hopelijk passen de facelift-led achterlichten ook in de huidige variant. Dat is iets wat ik wel heel jammer vindt dat die er niet zijn voor de huidige variant.

Groet,
Rick
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
door guidoscm
#2785899
Hoi,

In onze Golf 7 variant (2.0TDI Highline) was de trekhaak al wel af fabriek gemonteerd.
Deze trekhaak kan je wel erg makkelijk in/ uit klappen.
Ik heb het nu een paar keer gebruikt.

Onze auto heeft ook geen camera dit staat nog op het lijstje.
Ben benieuwd als dit zover is.
Hopelijk dan ook weer met foto's een update.
door Ciske
#2816109
Ik ben wel benieuwd of dat goed werkt zo’n wegklapbare trekhaak en een camera. VW zegt dat de wegklapbare trekhaak alleen af fabriek goed kan worden aangesloten en nimmer in combinatie met de camera kan. Ik verneem dus graag anders want de camera heb ik maar de haak moet nog.

Gt v Ciske
door richardvwgolf
#2816154
Hoi Rick welkom ,

Ook in mijn golf zit volgens mij bijna alles op een aan , maar behalve een camera , ook zou ik die graag willen maar ben niet zo handig . Ik ben benieuwd hoe jij dit gaat doen , ik woon aardig in de buurt bij je anders kom ik graag een keer kijken bij je tijdens de montage .

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Goedenavond, Ik heb sinds kort een GTD van 2016 g[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk

Laden stopt na een aantal minuten

Heb toen mijn auto laten uitlezen door de Valleigr[…]

Golf IV 3 piepjes

Ga ik proberen! Bedankt.

Klopt bekleding was toch ingesneden zag ik nu.