VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door WaldoIV
#2787534
Beste forummers,

Even een aantal vragen over mijn golf 4 tdi AXR uit 2002. Ik heb besloten de auto nog een tijdje te houden en ik laat dan ook 3 juli de distributieriem vervangen bij vagtechniek zodat hij er weer 90.000km tegenaan kan.

De draagarmrubbers voor zijn licht ingescheurd en deze wil ik laten vervangen voor Audi TT rubbers, een ideale upgrade bij de TDI zoals ik heb gelezen. Echter twijfel ik om deze bij vagtechniek te laten vervangen, of om bij Boelm twee keer een nieuwe draagarm te kopen met de audi TT rubbers erin geperst. Bij vagtechniek betaal ik 195 euro voor TT rubbers incl montage en bij boelm heb ik voor 110 euro twee gloednieuwe draagarmen met massieve TT rubbers en de andere rubbers ook nieuw uiteraard. Hierbij de link: https://boelm.nl/volkswagen/golf-4-bora ... ubber.html

Wat raden jullie aan?

Verder wil ik ook de schokbrekers en eventueel veren vervangen. Na 284.000km is de auto vrij slap geworden, duiken bij hard remmen en flink overhellen in de bochten. Nu is mijn golf standaard geleverd met het normale onderstel, echter wil ik wellicht veren en schokbrekers van het sportonderstel bestellen. Ik heb geen behoefte aan serieus verlagen van de auto, 1-2 cm is prima, maar ik wil wel een stuggere auto die minder gaat overhellen in de bochten. Hebben jullie hier ervaring mee?

Alvast bedankt
#2787773
Hallo

een sportonderstel van de gti is niet veel lager (15mm) maar zeker niet stugger. Daarnaast is je huidige onderstel al gezakt door de ouderdom en zal je zien dat de auto niet lager komt te liggen maar misschien zelf hoger. de auto zakt zomaar een paar cm door de ouderdom.

Ik zou je daarom een schroefset adviseren van bv AP of ST het is maar net waar je budget ligt.

De rubbers plaatsen van de TT is zeker een goed plan zorgt voor betere stabiliteit ook.

Bovenstaande kan ik eventueel allemaal voor je regelen en voor prijzen en info kan je me mailen op info@ lowering.nl
#2787780
Huh, van evt sport onderstel naar schroefset? Dat is nogal een -wereld van- verschil Mark...

Als je niet wilt verlagen maar toch de body roll beetje tegen gaan zou ik eerder denken aan andere stabilisatorstangen (stugger) met frisse schokdempers. Ik zelf heb koni street kit onder m'n borat en dat is iets stugger dan normaal en verlaagd ongeveer 4cm.

Verder rij ik zelf ook met de tt rubbers (al een poos) en het geeft mij een iets fijner/directer gevoel.

Er zijn echt legio oplossingen bedenkbaar:
Verlagen cq fris onderstel
Draagarmbrug en veerpootbruggen
Stabilisatorstangen (eibach/wiechers)
#2788359
Antera schreef:Hallo

een sportonderstel van de gti is niet veel lager (15mm) maar zeker niet stugger. Daarnaast is je huidige onderstel al gezakt door de ouderdom en zal je zien dat de auto niet lager komt te liggen maar misschien zelf hoger. de auto zakt zomaar een paar cm door de ouderdom.

Ik zou je daarom een schroefset adviseren van bv AP of ST het is maar net waar je budget ligt.

De rubbers plaatsen van de TT is zeker een goed plan zorgt voor betere stabiliteit ook.

Bovenstaande kan ik eventueel allemaal voor je regelen en voor prijzen en info kan je me mailen op info@ lowering.nl
Bedankt voor je reactie. Ik wil zeker niet lager dan 15mm omdat er ook vaak een zware aanhanger achter zit. Ik geloof best dat inderdaad mijn huidige onderstel al wat gezakt is. Ik heb nu bij Boelm de draagarmen inclusief tt rubbers gekocht en ik laat de achterasrubbers vervangen bij vagtechniek.

Verder heb ik veren en schokdempers van Monroe gekocht van het sportonderstel (Reflex dempers). Deze ga ik binnenkort monteren.
mano schreef:Huh, van evt sport onderstel naar schroefset? Dat is nogal een -wereld van- verschil Mark...

Als je niet wilt verlagen maar toch de body roll beetje tegen gaan zou ik eerder denken aan andere stabilisatorstangen (stugger) met frisse schokdempers. Ik zelf heb koni street kit onder m'n borat en dat is iets stugger dan normaal en verlaagd ongeveer 4cm.

Verder rij ik zelf ook met de tt rubbers (al een poos) en het geeft mij een iets fijner/directer gevoel.

Er zijn echt legio oplossingen bedenkbaar:
Verlagen cq fris onderstel
Draagarmbrug en veerpootbruggen
Stabilisatorstangen (eibach/wiechers)
Ik kijk eerst even aan hoe de body roll nu is en indien het nog niet bevalt zal ik kijken naar andere stabilisatorstangen (die van de v6?)
85er schreef:En het grote voordeel van een schroefset, als je eenmaal een goede gewent bent kun je zelf de hoogte/hardheid enz bepalen, het hoeft niet perse laag met een schroefset
De meeste schroefsetjes kan je de hoogte bepalen tussen 30-50mm, echter is 30mm verlaging alsnog teveel voor mij, vandaar geen schroefset..
navigatie MIB2

Iemand enig idee of er dit jaar nog een update kom[…]

Koppelings pedaal blijft soms hangen

Zou kunnen maar zou toch ook de slave cilinder kun[…]

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk