VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
door Omglars
#2790571
goede middag allemaal!

na een hele hoop ellende heb ik de moed een beetje op gegeven..
ik ben al een hele week aan het kl*ten en daarom probeer ik het dus hier.

ik heb sinds een tijdje nu een Golf 3 Cabriolet waar ik zeer tevreden over ben, echter zit ik met een 'klein' probleempje.

ik heb vorige week een subwoofer met een versterker geïnstalleerd en die werkte prima (ook na een tijdje prutsen) maar toen begon het ellende.. opeens deed me snelheidsmeter en km teller het niet meer?
ik heb toen alles los gehaald en een stukje gereden waardoor die het niet meer deed..
ik had mijn aardkabel op een boutje van het achterlicht gemonteerd waardoor die het deed, echter vertelde mijn buurman dat die kortsluiting zou geven en ik een betere aarding moest hebben, zo gezegd zo gedaan.
toen heb ik mijn aardkabel op het slot van de achterbank gemonteerd, als ik die meten met die voltage meter kwam daar 12V uit dus een perfecte aarding werd mij verteld, maar dat deed geen succes.
daarmee heb ik dus een testrit gedaan en werkte vervolgens weer niet waarop ik de boel weer los heb gehaald, maar toen deed me teller het ook niet meer..
eerst dacht ik dat het door de bobine lag omdat mijn kabel naar me versterker langs mijn bobine lag en die heb ik veranderd..
wederom zonder succes, waarop de moed in mijn schoenen zonk.
nu heb ik een nieuwe snelheidssensor aangeschaft en geïnstalleerd ook zonder succes, de kabels na gekeken en alles was prima??
ik snapte er niks meer van enigste optie nu nog is de snelheidsmeter zelf die kapot is gegaan, die er uit gehaald en getest, werkt prima..

ook heb ik iets gelezen op google of een ander forum dat de radio wellicht een probleem geeft maar dat is het ook niet, ik heb de remote kabel er tussen uit gehaald en dat werkte niet, ik heb de isokabel er tussen uit gehaald en dat deed ook geen verschil, daarop heel mijn radio er tussen uit gehaald wat ook niets deed...

kortom ik heb er vrijwel alles aan gedaan om het goed te krijgen en ik krijg het niet voor elkaar :(

ook mijn maten met enorm veel verstand van autos en elektronica snappen er niets van

graag zou ik snel van iemand willen horen omdat tja een snelheidsmeter is af en toe best makkelijk, ook zal ik snappen dat jullie er ook niet helemaal uit zullen komen want dat er iets is is begrijpelijk maar met zoveel pogingen tot reparatie snap ik het ook niet

alvast bedankt
door Omglars
#2790642
Goedemorgen,
Ik heb nog geen andere teller gemonteerd, dat was ik wel van plan maar ik heb er geen liggen.
Ik heb m nu op de grote bout van de achterbank 'hendel' dat ding waar je aan moet trekken zodat de bank open gaat
door Omglars
#2790671
Hallo allemaal!
Even een kleine update voor diegene die dit aan het volgen zijn!

Ik ben vanmiddag naar de sloop geweest en een teller gekocht, eentje met 33k op de teller terwijl die van mij 202 heeft, heb m dus even omgeruild met een die 208k op de teller heeft!
Ook zitten er glow in the dark wijzertjes 8)

Ik superblij dus dat ding aangesloten en ff testen natuurlijk.. Doet het nog niet?!
Ik had voor de zekerheid ook een vervangend stekkertje mee genomen voor het geval dat de stekker
op mijn sensor kapot zou zijn maar dat is het ook niet.

Ook heb ik de oude sensor (die er nog heel goed uitzag) terug geplaatst en getest waarop ik weer zonder resultaat heb ik wederom de moed opgegeven.
Gebruikersavatar
door patrickmk3
#2790689
waar heb jij de remote op aangesloten ?
haal je de plus rechtstreeks van de accu ?
heb je de stekker van de snelheids sensor los gehad met het trekken van de draden
voor de versterker ?
want je wist zeker je auto heeft een sensor ? en geen kilomter teller kabel ?
in geval van kabel heb je een kabel aangesloten zitten achter op je instrumentenpaneel.
in geval van sensor zitten er alleen stekkers met draden op je instrumentenpaneel.
nog een ding branden al je achterlichten ? ook achteruitrij lichten ? zoniet vervang de zekering van je verlichting en teller doet het weer.
en heb je alle aarde draden nagekeken op de bak en motor even doormeten op weerstand.
door Omglars
#2790719
hey patrick,

waar heb jij de remote op aangesloten ?

mijn remote had ik bij mijn radio op een blauw/wit kabeltje aangesloten met een kroontje er tussen om het te verbinden, maar omdat dat niet werkte heb ik mijn remote kabel los gehaald en een klein kabeltje tussen de + en remote van me versterker heb gedaan, dan blijft die wel altijd aan maar ik heb een goede accu en trekt toch niet veel stroom dus heb ik t zo gedaan.

haal je de plus rechtstreeks van de accu ?
ja, die heb ik vanaf me accu door me auto onder de dorpel van me deur onder me bekleding naar de kofferbak weg gewerkt.

heb je de stekker van de snelheids sensor los gehad met het trekken van de draden
voor de versterker ?

ik heb de stekker van mijn snelheids sensor niet los gehad bij het trekken van de kabels, ook toen ik mijn sub had heeft die t een tijd gedaan en toen stopte me teller plotseling met werken, me aardedraad van me achterlicht af gehaald en toen deed die t weer.

want je wist zeker je auto heeft een sensor ?

ja ik heb een sensor want die ik heb pas vervangen (vorige week ofzo) omdat ik dacht dat dat het probleem was.

in geval van sensor zitten er alleen stekkers met draden op je instrumentenpaneel.

ja, ik heb op mijn instrumenten paneel een stekker van circa 4 cm breed en 1 cm dik met een stuk of 10 kabels ofzo, witte kabeltjes heb t idee dat t een soort kabelboom is.

nog een ding branden al je achterlichten ?

daar durf ik geen antwoord op te geven dat ga ik vanmiddag testen en zo nodig wat veranderen.. misschien als er iets is me achterlichten los koppelen en ff stukje rijden remmen doen we toch niet :p

ook achteruitrij lichten ?

die heb ik eergisteren nog gecontroleerd en die werken naar behoren.

zoniet vervang de zekering van je verlichting en teller doet het weer.

die ga ik sas allemaal na kijken en misschien nog even vervangen voor de zekerheid zou tenslotte wel tijd worden aangezien er nog zekeringen van het jaar 120 voor christus komen

en heb je alle aarde draden nagekeken op de bak en motor even doormeten op weerstand.

ikzelf heb geen meter maar een maat van me (met mk2 :)) heeft er wel een dus kan ik mss vanavond even meten

patrick, super bedankt voor je reactie ik hoop dat dat …. ding het nu gaat doen :D
door Omglars
#2790726
nogmaals een kleine update,

ik heb mijn achterlichten gecontrolleerd en ben tot de conclusie gekomen dat die naar behoren werken.
ook heb ik mijn zekeringen gecontrolleerd en die zijn allemaal in orde..

het leek me wel handig om wat fotos bij te voegen zodat jullie kunnen zien wat ik verneu.. gedaan heb!

[image]
20526403_1470472226355730_1653430683_n.jpg
20526403_1470472226355730_1653430683_n.jpg (61.43 KiB) 2949 keer bekeken
[/image]
dat is een foto van achter mijn radio, zoals jullie zien heb ik een blauw met wit draad door midden geknipt, vervolgens samen met mijn remote verbonden met een kroonsteentje

[image]
20562979_1470472096355743_213496790_n.jpg
20562979_1470472096355743_213496790_n.jpg (36.16 KiB) 2949 keer bekeken
[/image]
hier zien jullie de verbinding vanuit me dashboard in de teller, een soort stekker met tig kabeltjes

[image]
20624028_1470471819689104_116584574_n.jpg
20624028_1470471819689104_116584574_n.jpg (74.2 KiB) 2949 keer bekeken
[/image]
hier heb ik het boutje omsingeld waar ik eerst mijn aardedraad van mijn subwoofer op had gedraaid
20631819_1470471966355756_715521806_n.jpg
20631819_1470471966355756_715521806_n.jpg (84.39 KiB) 2948 keer bekeken
dit is een foto van de sensor waar jullie de kabeltjes kunnen zien, ik heb er een andere stekker op gezet in de hoop dat die het deed 'not' dat is dus de rede waarom ze zo los liggen
20614306_1470471916355761_570546719_n.jpg
20614306_1470471916355761_570546719_n.jpg (58.77 KiB) 2949 keer bekeken
dit is de foto van de zekering tussen me kabel + van accu naar me versterker

als jullie ergens nog iets willen zien van een verbinding of hoe iets in elkaar gezet is, laat het even weten dan zet ik het er op
door Omglars
#2790728
haha jaa dat was ik eerst van plan maar die heb ik niet liggen, zit al tijd te wachten bij de lidl of aldi heb er zo'n een gehad was een fijn dingetje
Gebruikersavatar
door patrickmk3
#2790765
remote draad moet inderdaad op wit blauw of blauw.
1.maar heb jij dit gemeten op welke 12v stond.
witblauw kan namelijk ook je snelheids signaal kabel zijn.
maak even een foto van alle stekkers achter op je km teller kijk of hier een blauw witte draad inzit. op p28 d8 ik als dit het geval is weerstand meten vanaf daar tot je radio is er geen weerstand.
dan weet je dus dat je de versterker op de verkeerde draad hebt aangesloten.

2.tevens ik zou hem niet rechtstreeks doen want je versterker is dan altijd aan.
niet goed voor je accu en ook niet voor je versterker.
3.de plus kabel is goed zo.
4.wat betreft je zekeringen doet echt alles het in je auto op de km teller na ?
5.je weet zeker je remlichten en al je achter verlichting brand.
ik heb het idee dat je een massa kabel heb laten smelten door een slecht massa contact.
6.of je hebt de kabel verlegd nog een keer mischien heb je toen de kabel van de snelheidsensor om zeep geholpen.
maar dan het stuk vanaf de km teller tot aan links onderaan bij je voeten achter dit plastic kapje daar loopt de kabel boom

en zoals juul al aangeeft soldeer de boel en krimpkous er om heen want dit kan echt niet zo :shock: :shock: :shock:
door Omglars
#2791020
hey patrick, bedankt voor je info!

antwoord op vraag 1
ik heb dit niet gemeten, dit omdat mijn maat me geholpen heeft met aansluiten..
ik vertrouw dat wel, echter heb ik zojuist iets opgemerkt, de kabel waar mijn remote op aangesloten zit,
20526403_1470472226355730_1653430683_n.jpg
20526403_1470472226355730_1653430683_n.jpg (61.43 KiB) 2864 keer bekeken
zit in zo'n zwart blokje die ik moet aansluiten op me radio.. wat mij dus opviel is dat er wel een (vrouwtjes) aansluiting zit op dat blokje maar geen (mannetjes) aansluiting op de radio stekker?

antwoord op vraag 4
alles doet het, idd alleen me teller niet, ik heb net gekeken en zie dat relais 53 (en 63(dacht ik)) er een beetje apart er uit zien, een van de pinnetjes is best donker en ziet er uit als moeders recept (aangebrand :lol: )
ook viel mij op dat er best weinig relais zijn waar er 10 aansluitingen zijn heb ik maar 4 relais dacht ik?

antwoord op vraag 5
ik denk dat al me achterlichten het doen, heb eens aan een maat van me gevraagd of me achterlichten het doen en heb ze dus getest, echter kan ik geen aardedraad op me achterlichten vinden..

antwoord op vraag 6
ik heb mijn kabel in een keer gelegd, vanaf me accu naar (als je voor de auto staat) links achter de vering zat een kapje, daar naarbinnen bij de passagieskant, onder de onderdorpel en onder me achterbank door naar achter

ik las net je eerste vraag nog eens over je vraag voor een foto aan de achterkant van me teller, dit klonk als een strak plan dus heb de boel los gehaald en besefte dat ik een kabelboom heb met alleen witte kabeltjes (dat is makkelijk :D)
20562979_1470472096355743_213496790_n.jpg
20562979_1470472096355743_213496790_n.jpg (36.16 KiB) 2864 keer bekeken
dat is de stekker die achter in me teller gaat, ik heb een maat die ook een golf 3 cabrio heeft dan ga ik eens kijken hoe de relais bij hem zitten..

in ieder geval bedankt patrick :D
door Omglars
#2792075
Hallo allemaal!

Ik heb ondertussen het (waarschijnlijke) probleem ontdekt!

Er zit een groot probleem in de electronica, al 3 dagen op rij stil gestaan zonder benzine.. Zou natuurlijk kunnen maar ik had er 10 liter in gedaan en naar me werk in cadzand gereden, vanaf mijn huis 40 km en op de terugweg na 5 km stil gevallen, dus weer naar de pomp jarrycan van 10 liter gevult want ja golf 3 zou "makkelijk" 1 op 4 rijden dus 10 liter er in, naar de pomp en nog eens 11 liter er in, 21 liter en na een stuk rijden deed die het weer niet meer..
Dus weer me maat gebelt en die is me komen ophalen, auto achter gelaten en savonds ipv in de spits terug naar me auto om m te slepen dus nog eens geprobeerd en hij starte gelukkig weer.
Echter viel me een ding op (na een tijdje rijden) dat me km teller het weer deed na een drempel over te gaan begon die te schokken en reed ik eentoonig 60, 100, 80, toen stond ik stil (volgens me teller) en toen gaf die weer de normale snelheid aan..
Nu doet me teller het weer niet maar hij reed wel weer normaal..

Normaal als de benzine op is zou de auto moeten schrokken en pruttelen om de laatste benzine op te stoken maar dat is niet het geval bij mij
door tikra
#2798966
ik heb een vergelijkbaar probleem. Bij mij doet het de kamteller en de toeren teller niet .. verder is alles normaal. Soms doet de toerenteller het wel, maar naar starten , stopeen en weer starten van de motor een tijdje niet. Laat ik de wagen een tijdje staan doet die het soms wel soms niet ... misschien een tellerunit uitproberen .. nog andere ideen?

gr. Tkr
door Omglars
#2803974
Hey tikra!
Ik denk idd dat je dan in je tellerunit moet zoeken, simpelweg omdat het eigenlijk onmogelijk is dat ze alle 2 storing hebben..
Heb je toevallig iets gedaan of verranderd in de auto waardoor die zo is gaan doen? Je zou idd even op de sloop eentje kunnen halen en testen, heb er eventueel een liggen want heb ik toen ook gedaan

Gr lars!
navigatie MIB2

Iemand enig idee of er dit jaar nog een update kom[…]

Koppelings pedaal blijft soms hangen

Zou kunnen maar zou toch ook de slave cilinder kun[…]

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk