VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf & Jetta VI, VII
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2791399
Beste alle,

Sindskort woon ik in Duitsland en moet het via een andere weg doen qua bestellen van onderdelen.

In Nederland normaal bestel je via de webshop de juiste onderdelen door je kenteken in te voeren. Helaas is hier de kenteken op de persoon geregistreerd en niet op de auto zelf.

Nu moet ik alles via eBay.de of amazon.de bestellen. Vaak lukt dat ook wel omdat je dan je type auto doorgeeft en het systeem dan aangeeft of het wel of niet past. Alleen bij veel veiligheids onderdelen vraagt het systeem naar een PR-nummer maar dat is niet een chassisnummer, weet iemand van jullie waar je de pr-nummer kan achterhalen?
#2791402
Corney schreef:Zou dat niet op de sticker staan in je kofferbak, waar de motorcode/bakcode/kleurcode etc ook niet op staat? Doe ook maar een gok
klopt helemaal het staat hier onder of naast je reserve wiel.
en ook in je service boekje geleverd bij de auto op een van de eerste pagina's
maar dit is niet 1 nr dit is per onderdeel een ander nummer en staan er dus ook een boel op.
beter pak je een site die aan de hand van je vin nummer je onderdelen er bij pakt.
sommige onderdelen is een pr nummer dan nog handig maar op vin is iets makkelijker uitdunnen kwa mogelijkheden al.
en anders kan ik aan de hand van je vin nummer ook wel even meekijken op partscat (aldoc)
#2791415
Ik zal even kijken en de vin nummer doorgeven. Je geeft aan dat dan zelfs pr-nummers verschillen voor elk type onderdeel? Dat is ook jammer dat het niet een vast nummer is. Hoe doen Nederlandse webshops het dan ? Want aan de hand van een voertuig (kenteken) kan je dus alsnog verschillende soorten onderdelen geleverd krijgen. bij mij nog niet gebeurd.
#2791508
pr nummers verschillen inderdaad per onderdeel.
een vast nummer is dus je vin of chassis nummer.
de nederlandse site die op kenteken zoeken op type nr motorcode en uitvoering.
dit is meestal in een keer voldoende maar soms heb je meerdere opties op 1 uitvoering.
en dan kom je dus te zitten.
en zul je aan de hand van het vin nummer of pr code kunnen zien welke je moet hebben.
als je de sticker met pr nummers heb gevonden kun je ze op onderstaande site allemaal intypen.
en dan kun je zien welk pr nummer voor welk onderdeel is.
http://prsearch.planetvag.com/
#2791546
Pr nummer heb jij zelden tot nooit nodig om onderdelen te bestellen. Hoogstens eens bij remschijven maar deze kun je makkelijk even opmeten. Voor de rest is bouwjaar (lees productiedatum) + motorcode het enige wat je nodig hebt.
#2791586
patrickmk3 schreef:pr nummers verschillen inderdaad per onderdeel.
een vast nummer is dus je vin of chassis nummer.
de nederlandse site die op kenteken zoeken op type nr motorcode en uitvoering.
dit is meestal in een keer voldoende maar soms heb je meerdere opties op 1 uitvoering.
en dan kom je dus te zitten.
en zul je aan de hand van het vin nummer of pr code kunnen zien welke je moet hebben.
als je de sticker met pr nummers heb gevonden kun je ze op onderstaande site allemaal intypen.
en dan kun je zien welk pr nummer voor welk onderdeel is.
http://prsearch.planetvag.com/
Ik heb veel pr-nummers in het setviceboekje staan. Ga via deze site die je aangeeft proberen. Er kunnen geen gekke dingen mee gedaan worden he?

Op eBay.de staat telkens Let op de pr-nummers wordt er niet goed van. Ze moeten gewoon het Nederlands systeem aanhouden is echt het beste.
#2791592
theduke1989 schreef:
patrickmk3 schreef:pr nummers verschillen inderdaad per onderdeel.
een vast nummer is dus je vin of chassis nummer.
de nederlandse site die op kenteken zoeken op type nr motorcode en uitvoering.
dit is meestal in een keer voldoende maar soms heb je meerdere opties op 1 uitvoering.
en dan kom je dus te zitten.
en zul je aan de hand van het vin nummer of pr code kunnen zien welke je moet hebben.
als je de sticker met pr nummers heb gevonden kun je ze op onderstaande site allemaal intypen.
en dan kun je zien welk pr nummer voor welk onderdeel is.
http://prsearch.planetvag.com/
Ik heb veel pr-nummers in het setviceboekje staan. Ga via deze site die je aangeeft proberen. Er kunnen geen gekke dingen mee gedaan worden he?

Op eBay.de staat telkens Let op de pr-nummers wordt er niet goed van. Ze moeten gewoon het Nederlands systeem aanhouden is echt het beste.
pr nummers kan niks mee gedaan worden het zijn gewoon een soort van artikel nummers.
elke auto met de zelfde onderdelen staan dus de zelfde pr nummers in het service boekje.
kan dus niks geks mee gedaan worden.
vin is een ander verhaal die niet zomaar overal neerzetten.
Koppelings pedaal blijft soms hangen

Zou kunnen maar zou toch ook de slave cilinder kun[…]

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk

Laden stopt na een aantal minuten

Heb toen mijn auto laten uitlezen door de Valleigr[…]