VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2791590
Ik heb een golf 3 gekocht voor een goede prijs. Eenmaal bij terugkomst viel het me op dat de koelvloeistof temperatuur metertje op 0 ging als ik op de snelweg reed. Maar als ik voor het stoplicht stilstond deze meter normaal on het midden zat en de koelvin die draait soms ook.

Kan iemand mij helpen? Ik denk niet dat dit normaal is. Het is of de thermostaat of de koelsensor. Is er toevallig Iemand die ook meegemaakt en die mij kan vertellen wat het is?

Alles doet het verder kachel wordt warm. Koelvloeistof mooi rood en op peil.
#2791594
haal je thermostaat er even uit blijft waarschijnlijk open staan.
thermosstaat is te testen door in een pan te leggen met heet water en dan zie je hem open gaan en sluiten. maar bij jou kan je waarschijnlijk zo al wel zien dat hij niet afsluit.
#2791625
patrickmk3 schreef:haal je thermostaat er even uit blijft waarschijnlijk open staan.
thermosstaat is te testen door in een pan te leggen met heet water en dan zie je hem open gaan en sluiten. maar bij jou kan je waarschijnlijk zo al wel zien dat hij niet afsluit.
9 van de 10 keer is het je thermostaat.
Mijn zoon had een Vento, zelfde probleem, nieuwe thermostaat, probleem opgelost.
Heeft met 2 dingen te maken.......ouderdom en vervuiling.
Ouderdom:
Je thermostaat (type 3) zit er dus al een paar jaar in.
Is van metaal dat steeds krimpt en uitzet door temperatuurwisselingen.
Hierdoor ontstaat materiaalmoeheid en gaat de functie verloren.
Vervuiling:
Door vervuiling van het systeem blijft de thermostaat iets open staan.
Hierdoor blijft koelvloeistof doorstromen (dus ook door je radiator) en wordt er te veel gekoeld.
Dit vertaalt zich in een lagere stand van de meter.

Wat je allemaal moet demonteren om er goed bij te kunnen komen is eigen inzicht.
Zit bij types 3 niet allemaal op dezelfde plek.
Houd bij opnieuw monteren wel in de gaten, dat je hem niet "op de kop" monteert,
want dan werkt ie NIET (je zou niet de eerste zijn die dit overkomt).
Dus kijk ff goed hoe ie er uit komt ;)
En ook niet onbelangrijk, hou wat koelvloeistof bij de hand.
Weet niet of je koelvloeistof verliest tijdens de "operatie".

Succes er mee :tu:

Hildo 8)
#2791631
Bedankt voor de tips. Ik denk erover na om valvoline rode gl4 meen ik erin te gooien. Kost iets van rond de 3 euro de liter bij de action en Valvoline is een goed merk. De koelvloeistof ziet er erg schoon uit en de kleur is helder rood roze.. dus ik denk idd metaalmoeheid.

Kan ik hier nog een weekje mee rijden? Ik bedoel hij overhit niet. Alleen de temperatuur gaat tot normaal midden dan koud als ik op de snelweg ga (wat niet hoeft voor mijn werk)
#2791632
kolf1991 schreef:Bedankt voor de tips. Ik denk erover na om valvoline rode gl4 meen ik erin te gooien. Kost iets van rond de 3 euro de liter bij de action en Valvoline is een goed merk. De koelvloeistof ziet er erg schoon uit en de kleur is helder rood roze.. dus ik denk idd metaalmoeheid.

Kan ik hier nog een weekje mee rijden? Ik bedoel hij overhit niet. Alleen de temperatuur gaat tot normaal midden dan koud als ik op de snelweg ga (wat niet hoeft voor mijn werk)
Geen enkel probleem :tu: :tu: ;)
navigatie MIB2

Iemand enig idee of er dit jaar nog een update kom[…]

Koppelings pedaal blijft soms hangen

Zou kunnen maar zou toch ook de slave cilinder kun[…]

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk